וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת הדירות לערבים בעפולה: "חלק מהזוכים במכרז רוצים לסגת מהעסקה"

11.12.2015 / 12:15

לדברי עורך דין שמשרדו בעיר, "הזוכים הם אנשים משכילים שלא רוצים סכסוכים. יש להניח שכשתושבי עפולה ידעו מי יחליף אותם - כנראה דתיים-חרדים - הגזענות תצוץ שוב". מובילי המאבק לא מתרשמים: "זה בלוף שנועד להרדים אותנו"

צילום: שלומי גבאי, רדיו כל רגע עריכה: שניר דבוש

(מחאת תושבי עפולה היהודים: תושב העיר קרע את חולצתו מול העירייה)

האם משבר מכירת הקרקעות לערבים בעפולה קרוב לסיום? על פי עו"ד חוסיין חאלדי שמשרדו בעיר, חלק ניכר מהזוכים במכרז לרכישת קרקע לבנייה בעפולה מתכוון למכור את חלקו.

"מנסים כעת למצוא דרך מתאימה לסיום המחלוקת", אמר חאלדי לוואלה! NEWS. לדבריו, "הזוכים הם אנשים משכילים, אלו משפחות של אקדמאים שאינן רוצות להיכנס לסכסוכים ולקחת חלק בוויכוחים. כעת נבדקות כל האופציות, כולל מכירת הקרקעות. צריך לרתום לשם כך הרבה גורמים, כמו רשות מקרקעי ישראל (רמ"י). צריך להתאזר בסבלנות". לדבריו, "סביר להניח שכאשר התושבים ידעו מי יחליף את האנשים שזכו במכרז, הגזענות בוודאי תצוץ שוב. אני מניח שיהיה מדובר באוכלוסייה דתית-חרדית".

לפני שבוע פורסמו תוצאות מכרז של רמ"י לשיווק 27 מגרשים שיועדו לבניית 45 יחידות מגורים בעפולה עילית. כל הזוכים הם אזרחים ערבים מיישובים הסמוכים לעפולה. הדבר עורר סערה בעיר וגרם להפגנה שכוונה בעיקר נגד ראש העיר, שלטענת המפגינים לא יצא נגד תוצאות המכרז.

לקריאה נוספת:
"כל בניין שיקום - יישרף": תושבי עפולה שמתנגדים לגור ליד ערבים
דעה: עפולה? ערבי לא היה עובר את ועדת הקבלה בקיבוץ
בעפולה זועמים על מכירת דירות לערבים-ישראלים: "מקימים אצלנו כפר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תושבי עפולה היהודים מפגינים נגד העירייה, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

מובילי המאבק, מצדם, לא מתרשמים מפרסום היוזמה של חלק מהזוכים לסגת מהעסקה ואמרו שהם מטילים ספק בדברים. "מנסים להרדים אותנו", אמר איתי כהן. "זה נראה לי בלוף שנועד להרגיע אותנו".

גם עו"ד אילן וקנין, המייצג את תושבי עפולה שיצאו נגד תוצאות המכרז, אמר כי מדובר ב"ניסיון להרדים את התושבים", והוסיף: "אנחנו מצידנו ממשיכים במאבק הציבורי". לדבריו יבכוונת לקוחותיו לפנות למשטרה, שתחקור את כל הליכי המכרז, נוכח "התמיהה על כך שאין ולו זוכה יהודי אחד, וכן נוכח הטענה כי היה תיאום מחירים בקרב הזוכים". וקנין אמר כי נמשכת הפעולה במישור המשפטי וכן נעשתה פנייה לשר האוצר, הממונה על רשות מקרקעי ישראל, בבקשה כי ינחה את הרשות לבחון את התוצאות".

ריאד שרארי, אחד הזוכים במכרז, אמר כי אינו מכיר יוזמה כזאת. לדבריו, הוא מתכוון לבנות את ביתו באדמה אותה קנה. "אני לא צריך שמישהו יקבל אותי. אקבע את מרכז חיי בעפולה", אמר. לגבי הבעיה שיכולה לצוץ בנושא חינוך ילדיו, מאחר ובעפולה אין תושבים ערבים ואין בתי ספר ערבים, אמר: "עם נושא בית הספר לילדים אנחנו נסתדר".

"תושבי עפולה לא רוצים להגיע לנצרת, אבל גם לנו יש כוח קנייה. הם ישלמו את המחיר"

בינתיים הסערה הנוכחית גורמת להמשך הקיטוב וההתרחקות בין האוכלוסיות בעיר. מחאת הקרקעות מצטרפת להתפרצויות זעם בעפולה אחרי רצח בת העיר שלי דדון בידי נהג מונית ערבי, ואחרי פיגוע הדקירה במקום לפני כחודשיים.

ערבי-ישראלי הגר בסמוך לעפולה אמר כי סוחרים ערבים בנצרת והסביבה חשים כי יהודים רבים מטילים עליהם חרם כלכלי לאחרונה - מה שמעורר חרם נגדי. "לאט, לאט, הערבים ילמדו להחרים את השווקים בעפולה, וכבר היום יש ירידה במספר הערבים שמגיעים לעיר. הגיע הזמן שיבינו שגם לנו יש כוח כלכלי ומשפטי", אמר והוסיף כי "תושבי עפולה ישלמו את המחיר, הם לא עושים לנו טובה, שלא יקנו בנצרת. אנחנו עושים טובה שאנחנו קונים בעפולה, אבל יותר ויותר אנשים מדירים את רגליהם ממנה, לא רוצים להיכנס אליה ולקנות בה".

ג'עפר פרח, מנהל מרכז מוסאווא לזכויות האזרחים הערבים בישראל, התייחס לאירועי השבוע ולמגמת ההתרחקות בין האוכלוסיות באזור. "צר לנו שרוב תושבי עפולה, שחיים בשכנות טובה ונהנים ממנה מבחינה כלכלית ומבחינה חברתית, שותקים. עפולה הפכה לצומת מרכזית בזכות ערביי הגליל. ברור לנו שכל הערבים שהשתתפו במכרז עשו זאת בגלל האפליה בתכנון ובדיור ביישובים הערבים. זאת זכותם, ומי שיפגע בה, שיצפה לתביעות אזרחיות על הנזק שהוא גורם ממניעים גזעניים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully