וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזאם עזאם על שחרור תראבין: "אוי ואבוי אם יישאר עם הראש בכלא"

10.12.2015 / 17:54

עזאם התייחס לשחרורו של תראבין בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, וייעץ לו "להסתכל קדימה ולחזור לחיים הרגילים". כמו כן, נזכר בשמונה שנותיו בכלא המצרי: "לא מתייחסים לאסיר כאל אדם, מצפים שתגיד תודה שאתה עדיין נושם"

עריכה: ני ר חן

עזאם עזאם, שהיה כלוא במצרים במשך שמונה שנים באשמת ריגול לטובת ישראל, התייחס היום (חמישי) לשחרורו של עודה תראבין, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. תראבין היה כלוא גם הוא במצרים באשמת ריגול, במשך 15 שנה, וחזר הבוקר לישראל. עזאם איחל לו ש"יסתכל קדימה ויחזור לחיים הרגילים".

כמו כן, סיפר כי ידע שתראבין נאסר עוד כשהיה בכלא, "הוא נכלא ארבע שנים אחריי, והמשכתי לעקוב אחר מצבו. זכור לי גם שבפגישה שלי עם שר החוץ, שהיה אז סילבן שלום, ביקשתי לשחרר אותו במהירות האפשרית".

עזאם, שנפגש בעבר עם הוריו של תראבין, ראה בעודה "ילד תמים שהיה בן 16 ונסע לבקר את אחותו. כשהיה אצלה הלשינו על כך שהוא מרגל והוא הוזנח בכלא למשך 15 שנה. ילד תמים שהלבישו לו תיק". עזאם הסביר כי ההבדל בין המקרים שלו ושל תראבין הוא בתמיכה שהייתה לכל אחד מהם. "האחים שלי ושאר בני המשפחה שלי, כולם עמדו מאחוריי. כאן זה סיפור אחר לגמרי. משום שאביו עדיין מבוקש במצרים, שם רוצים להעמידו לדין".

עזאם עזאם על שחרורו של עודה טראבין. צילום: ערן גילווארג, מערכת וואלה!
עזאם עזאם על שחרורו של עודה טראבין/מערכת וואלה!, צילום: ערן גילווארג
"כשדרכתי במולדת, חיי התחילו מחדש"

הוא הוסיף כי שאל את אביו של תראבין, סלמאן, מדוע הוא ומשפחתו לא נעזרו בחברי הכנסת הערבים כדי לפעול להשבת בנם, והוא ענה בפשטות: "לא רצו". היום, אמר עזאם, "אני מקבל את התשובה הזאת כי הוא השתחרר וחזר לישראל, מדינה שדואגת לחייליה ולאזרחיה".

לתראבין ביקש עזאם למסור כי "ברגע שדרכתי במולדת, הרגשתי שחיי התחילו מחדש. חזרתי למדינה שבאמת דואגת לאזרחיה". הוא אף ייעץ לו להמשיך הלאה ולהיות "אותו עודה תראבין שהיית בישראל, אוי ואבוי אם תישאר עם הראש בכלא. אני חזרתי לילדים שלי ולאשתי, נכון שזה מלווה אותי כל חיי אבל אני מסתכל קדימה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
עודה תראבין שהואשם בריגול שב לביתו, 10 בדצמבר 2015. יניר יגנה, מערכת וואלה! NEWS
עודה תראבין בביתו, היום/מערכת וואלה! NEWS, יניר יגנה
"שילמתי מחיר של 2,950 ימים שהלכו לפח"

"בשבי המצרי לא מתייחסים לשבוי או לאסיר כאל אדם. מצפים שתגיד תודה שאתה מקבל כוס מים, שתגיד תודה שאתה עדיין נושם", תיאר עזאם, והעלה עוד זיכרונות מהכלא: "איך שנתפסתי, בשבוע הראשון, עינו אותי בצורה די קשה, אני מקבל צמרמורת כשאני חושב על זה, על הימים הקשים ביותר בחיי.

"תלו אותי הפוך, עם עיניים מכוסות, עד שהוציאו ממני הודאה", הוסיף. "היום אני אומר: 'לא היה ולא נברא, לא ריגלתי'. הטעות שלי הייתה שסמכתי על השלום בין המדינות, ובסוף זה מה שקרה. תפרו לי תיק, הלבישו אותו על איש תמים ושילמתי מחיר של 2,950 ימים שהלכו לפח".

עזאם ציין, שהמצרים לא ייחסו חשיבות לעובדה כי הוא דרוזי ולא יהודי. "כשאתה ישראלי בכלא זה לא משנה אם אתה בן מיעוטים או יהודי, ויש לזה יתרונות וחסרונות: זה טוב, כי לא משנה מה המוצא שלך, מדינה שלמה עומדת מאחוריך ואתה מקבל כוח. לעומת זאת, ביום יום, מסתכלים עליך בעין עקומה. בעיני המצרים כל ישראלי הוא מרגל".

עודה תראבין עם אביו סלמאן, בביתם שבפזורה הבדואית. שי מכלוף
עודה תראבין ואביו סלמאן, היום בביתם/שי מכלוף

הבדואי הישראלי עודה תראבין סיים לרצות את מאסרו וחזר הבוקר ארצה. במקביל, שחררה ישראל שני אסירים מצרים שסיימו לרצות את עונשם. באתר המצרי "אל-יום אל-סאביע" דווח כי "צפויים להשתחרר אסירים מצרים נוספים בתקופה הקרובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully