וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים במרכז אפריקה: הנשיא המודח לא יורשה להתמודד שוב

דיווחים על חילופי ירי בבירה בנגי התקבלו לאחר שהוכרזו המועמדים לנשיאות, שצפויות להיערך בסוף החודש. הנשיא לשעבר בוזיזה גולה בקמרון והוצא נגדו צו מעצר בגין הסתה לרצח עם

פראנסואה בוזיזה, נשיא הרפובליקה המרכז אפריקאית. AP
טען כי ישוב למדינה ויתמודד בבחירות. בוזיזה/AP

לאחר ההכרזה על 30 המועמדים לנשיאות הרפובליקה המרכז אפריקנית היום (שני), דווח בבירה בנגי על חילופי ירי ועל הקמת מחסומים מאולתרים ברחבי העיר. בית הדין החוקתי הכריז היום, לקראת הבחירות לנשיאות ב-27 בדצמבר, על כך שהנשיא המודח פרנסואה בוזיזה לא יורשה להציג את מועמדותו.

בשעות הערב, דווח כי השקט הושב למרכז העיר, אולם המתיחות נשמרה בפרבריה של הבירה. "אני גרה ברובע קומבטאן, ומאוד מתוח שם", סיפרה לסוכנות הידיעות הצרפתית יולנדה, אישה בשנות ה-50 לחייה שעובדת במרכז העיר, ולא הייתה יכולה לשוב לביתה. "קיוויתי למצוא מונית, אבל אף אחד לא יודע איך זה יסתיים עם הצעירים האלה".

עוד בוואלה! NEWS:
האפיפיור ביקר בשכונה המוסלמית המסוכנת באפריקה: "אנחנו אחים"
14 חיילים צרפתים מעורבים בפרשת אונס ילדים במרכז אפריקה
אלפים נטבחו במרכז אפריקה: "רצח העם רק מחמיר"

ביקור האפיפיור פרנציסקוס במסגד המרכזי בבנגי, הרפובליקה המרכז אפריקנית, 30 בנובמבר 2015. AP
אזרחים וחיילי האיחוד האפריקני בעת ביקור האפיפיור פרנציסקוס בבנגי, בשבוע שעבר/AP

הבחירות נקבעו בתחילה ל-18 באוקטובר, אולם נדחו למועדן הנוכחי, ב-27 בדצמבר, לאחר שכמאה בני אדם נהרגו בעימותים אלימים בבנגי. לפני כשבוע, ביקר האפיפיור פרנציסקוס בשכונה המוסלמית PK5 שבפאתי הבירה, וקרא לאחדות בין המוסלמים לנוצרים. "מוסלמים ונוצרים הם אחים, וחייבים לחיות ככאלה", קרא.

בוזיזה הודח בחודש מרץ 2013, בצל סנקציות בינלאומיות שהוטלו על המדינה בעקבות מלחמת האזרחים שפרצה בה. מועמדותו של פטריס-אדואר נגאיסונה, המתאם הכללי לשעבר של מיליציות האנטי-בלקה הנוצריות, נדחתה גם כן. המיליציות הואשמו בביצוע פשעים נגד האוכלוסייה האזרחית במשך כשנתיים, במהלך מלחמת האזרחים.

בחודש אוגוסט האחרון טען בוזיזה, הגולה בקמרון, כי ישוב למדינה על מנת להתמודד בבחירות לנשיאות. הממשלה שהוקמה לאחר הדחתו על ידי לוחמי סלקה הוציאה נגדו צו מעצר בינלאומי בגין פשעים נגד האנושות והסתה לרצח עם במהלך עשר שנותיו בשלטון. כמו כן, האו"ם הטיל נגדו סנקציות כלכליות ואיסורי נסיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully