וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: "דבריו של טראמפ פוסלים אותו מלהתמודד לנשיאות"

דובר הבית הלבן הגיב לאמירתו השערורייתית של המועמד הרפובליקני, שקרא לאסור כניסת מוסלמים לארצות הברית, וטען: "טראמפ כבר אינו השאלה, אלא אם המפלגה הרפובליקנית תיגרר יחד עמו לפח האשפה של ההיסטוריה". שר ההגנה: "הצעה חסרת אחריות"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט הגיב אתמול (שלישי) באופן חריף במיוחד לדבריו של המועמד המוביל במרוץ הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, וטען כי אמירתו כי יש לאסור כניסת מוסלמים למדינה "פוסלת אותו מלרוץ לנשיאות". ארנסט טען כי דבריו של טראמפ מהווים "סיכון לביטחון הלאומי", וקרא לרפובליקנים "להצהיר מיד אם יתמכו בו לנשיאות".

"טראמפ כבר אינו השאלה, אלא אם המפלגה הרפובליקנית תיגרר יחד עמו לפח האשפה של ההיסטוריה", הוסיף ארנסט. דבריו של טראמפ, שנמסרו שלשום בהודעה לכלי התקשורת, עוררו סערה במערכת הפוליטית בארצות הברית, וברחבי העולם, וזכו לגינוי אף מצד עמיתיו למפלגה הרפובליקנית.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ על הביקורת לדבריו נגד המוסלמים: "לא אכפת לי"
טראמפ: "לעצור באופן מוחלט כניסת מוסלמים לארצות הברית"
טראמפ העליב את היהודים: "אינכם תומכים בי כי איני רוצה את כספכם"

המועמד לייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות, דונלד טראמפ, במהלך עצרת במסצ'וסטס. רויטרס
"איך הוא עושה את זה?". טראמפ בעצרת בחירות במסצ'וסטס/רויטרס

בדברים שמסר מוקדם יותר שר החוץ ג'ון קרי, טען כי דבריו של טראמפ "לא חיוביים" במסגרת המאבק נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). "בטיוליי בעולם, ברור לי שגם חברינו וגם אויבינו צופים מקרוב בשיח בארצות הברית, והערות כאלה הם פשוט לא חיוביות – וזאת, במילים דיפלומטיות". השר לביטחון הפנים ג'ה ג'ונסון אמר בריאיון לכתבת MSNBC אנדריאה מישטל כי "הצעתו של טראמפ רק תפגום בביטחון המולדת ובביטחון הלאומי". לדבריו, "אני מרגיש שאני מחויב להשמיע קול צעקה כשמועמד מרכזי מציע משהו כה חסר אחריות".

הגינויים הגיעו לא רק מהבית הלבן, אלא מכל קצוות הקשת הפוליטית ומגורמים בכירים במדינות שונות ברחבי העולם, כולל מראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון. רבים טענו כי מדובר בפשיזם קיצוני, ומנחה הטלוויזיה המצרי, המתגורר בארצות הברית בשנים האחרונות, אף צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "לא ידעתי שדונלד טראמפ דובר נאצית שוטפת".

עמיתו של טראמפ למרוץ הרפובליקני, טד קרוז, דווקא שיבח את דבריו "שהפנו תשומת לב לצורך להגן על גבולותיה של ארצות הברית". לטענתו, "אני לא מסכים עם האמירה, אך מחבב את טראמפ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
טד קרוז בכנס של "הוועד היהודי הרפובליקני" – לאס וגאס, 25 באפריל 2015. GettyImages
"אני לא מסכים עם האמירה, אך מחבב את טראמפ". קרוז/GettyImages

כתב העיתון הבריטי "גרדיאן", אד פילקינגטון, ניסה לענות על השאלה שמטרידה רבים במערכת הפוליטית האמריקנית, וברחבי העולם – "איך טראמפ עושה את זה?". לאחר שנכח באירוע שערך טראמפ במסגרת קמפיין הבחירות שלו בקרוליינה הדרומית, הסביר פילקינגטון: "הנשק המרכזי שלו הוא ההומור שלו. הרבה לפני שהוא משלהב את תומכיו, לפני שהוא יורה עליהם הערות שערוריות, הוא מצחיק אותם". לטענתו, "טראמפ מצליח למשוך את הקהל לעולם שבו הסכנה אורבת בכל פינה, והוא היחיד שפיקח מספיק על מנת לעצור את זה".

על רקע דבריו של טראמפ, הוסיף דובר הבית הלבן ארנסט כי על הרפובליקנים "להתמקד בסדר העדיפויות התקציבי", במקום לעסוק בהגבלת אשרות הכניסה למדינה. הוא התייחס לחוק התקציב שמקווה יו"ר בית הנבחרים פול ריאן להעביר בקרוב מאד, על מנת למנוע את השבתת הממשל האמריקני.

מחוקקים רפובליקנים מסרו כי ינסו לכלול את הצעת החוק להגבלת הכניסה למדינה לגורמים ששהו בסוריה ובעיראק בהצעת חוק התקציב, על מנת להבטיח את אישורו. חבר בית הנבחרים, הדמוקרטי אקסבייר בסרה, מסר אתמול כי להערכתו, מרבית הדמוקרטים יתמכו בהצעת החוק.

(עדכון ראשון: 20:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully