וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודשים של הכנות: עיראק שחררה חלקים מרמאדי מידי דאעש

המיליציות הסוניות, בתמיכת הקואליציה הבינלאומית, השתלטו על רובע א-תמים, לאחר תקופה ארוכה שבה ניסו לשבור את אחיזתו של הארגון בבירת מחוז אנבאר שבמערב המדינה. בתוך כך, בעיראק דורשים מכוחות הצבא הטורקי לסגת מהמדינה

צילום: רשת "אל-רדיר", עריכה: טל רזניק

כוחות הביטחון העיראקיים השתלטו היום (שלישי) על רובע א-תמים, בדרום-מערב העיר רמאדי – כך מסרו גורמים ביטחוניים לסוכנות הידיעות הצרפתית. העיר נכבשה על ידי פעילי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בחודש מאי האחרון, ושחרור האזור מהווה ניצחון אסטרטגי לכוחות העיראקיים שניסו להשיג גישה לבירת מחוז אנבאר המערבי בחודשים האחרונים.

על פי הדיווחים, 39 בני אדם נהרגו בלחימה היום, שלוותה בתקיפות אוויריות של הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש בהובלת ארצות הברית. גורמים ביטחוניים מסרו לסוכנות הידיעות הסינית "שינוואה" כי המיליציה הסונית "חשד שעבי", הנאמנה למשטר, השיגה שליטה על א-תמים לאחר לחימה בשטח, מבית לבית, עד לנסיגת לוחמי "המדינה האיסלאמית" מהאזור. בין ההרוגים, על פי הדיווח, לפחות 12 לוחמי דאעש וחמישה אנשי המיליציות הסוניות. כמו כן, נוטרלו שתי מכוניות תופת של דאעש.

עוד בוואלה! NEWS:
בשלוש חזיתות: עיראק מהדקת את האחיזה סביב מעוזי דאעש
דיווח: חיילים אמריקנים ישתתפו בקרב לשחרור העיר רמאדי מדאעש
דאעש פוצץ את האצטדיון האולימפי בעיר רמאדי שבעיראק

כוחות של מיליציות שיעיות בדרכם לעיר רמאדי, מערב עיראק, שנכבשה בידי דאעש, 27 במאי 2015. רויטרס
מיליציות הנאמנות לממשל באזור רמאדי/רויטרס

לאחרונה, הצליחו הלוחמים להשתלט על אזורים בפרברי רמאדי, אולם מדובר בהישג המשמעותי הראשון בתחומי העיר עצמה. בתוך כך, מחבל מתאבד פוצץ היום מכונית תופת סמוך לעמדה של לוחמי "חשד שעבי" באזור אלבו פראג' שבצפון העיר. על פי גורמים ביטחוניים, שבעה לוחמים נהרגו ו-12 נוספים נפצעו.

בתגובה לפיגוע ההתאבדות, הכוחות שיגרו פצצות מרגמה לעבר עמדות של לוחמי "המדינה האיסלאמית". במקביל, לפחות 15 לוחמי דאעש נהרגו במתקפה אווירית מצפון לרמאדי. לפני כשבוע, קרא הצבא העיראקי לתושבי רמאדי לעזוב את בתיהם, לקראת חידוש הקרבות. מקור ביטחוני מסר לרשת הבריטית BBC כי הצבא פיזר בעזרת מטוסים עלונים בהם נכתב שהתקיפה בעיר תחל בקרוב.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ראש ממשלת עיראק חיידר עבדאי ונשיא המחוז הכורדי מסעוד ברזאני, ארביל, עיראק, אפריל 2015. רויטרס
ברזאני ועבאדי/רויטרס

בנוסף לכך, משרד החוץ באנקרה הכריז היום כי העברת לוחמי הצבא לצפון עיראק תושהה, אולם תסרב בניגוד לבקשת בגדאד, החיילים שכבר הוצבו באזור לא יושבו לטורקיה. הגעת הכוחות הטורקיים לאזור מוסול נוספה לשורה ארוכה של נקודות מחלוקת בנוגע למאבק בדאעש, ולצדדים הרבים המעורבים בו.

מחר יבקר נשיא המחוז הכורדי האוטונומי בצפון עיראק, מסעוד ברזאני, בטורקיה, וידון עם ההנהגה בהצבת החיילים בעיראק. מוקדם יותר היום, שוחח ברזאני עם ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי, והשניים הסכימו על הדרישה להסגת הכוחות הטורקיים. רוסיה, שיחסיה עם טורקיה בשפל מאז הפלת מטוס הקרב הרוסי בחודש שעבר, טענה כי הצבת הכוחות על אדמת עיראק אינה חוקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully