וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת שבדיה: "פיגוע דקירה אינו מוגדר כטרור"

ראש הממשלה לופבן ניסה להגן על דברי שרת החוץ, שטענה כי ישראל מבצעת הוצאות להורג, ואמר כי תקיפות הסכין אינם מסווגות בחוק הבינלאומי כאירוע טרור. מאוחר יותר ביקש להבהיר את דבריו וציין: "התכוונתי לכך שלא ברור אם מדובר במתקפות שעורך ארגון טרור"

עריכה: ניר חן

אחרי המהומה שיצרו דבריה של שרת החוץ של שבדיה, מרגוט וולסטרום, לפיהם ישראל מבצעת הוצאות להורג ללא משפט של מחבלים המבצעים פיגועי דקירה נגד אזרחים ישראלים, ניסה אתמול (ראשון) ראש הממשלה סטפן לופבן להגן עליה, אך אמר דברים מקוממים לא פחות. במהלך ביקור בעיר לולאו אמר לפבן כי תקיפות סכין לא מוגדרות כמעשה טרור. "זה לא מוגדר כך. ישנו סיווג בינלאומי ולפי מה שידוע לי, זה לא מוגדר כטרור", אמר לעיתונאים.

עם זאת, מעט לאחר פרסום הידיעה, התקשר ראש הממשלה לסוכנות הידיעות שפרסמה אותה והבהיר: "ראיתי איך שהידיעה כתובה ואני רוצה להבהיר את הנושא כך שנמנע מאי-הבנות. התכוונתי לכך שלא ברור אם אותן תקיפות סכין מאורגנות על ידי ארגון טרור. המעשה עצמו הוא בוודאות מעשה טרור".

לופבן אף הגן על דבריה של וולסטרום, ואמר כי היא לא הובנה כראוי בישראל. "הייתה אי-הבנה", הדגיש. "היא כלל לא התכוונה להאשים את ישראל. להגיד כי השרה האשימה את ישראל בהאשמות כאלה זה טעות מוחלטת, היא מעולם לא אמרה זאת".

עוד כתבות מהעולם:
טראמפ על הביקורת לדבריו נגד המוסלמים: "לא אכפת לי"
צעד ראשון לקראת שיחות השלום: ארגוני המורדים בסוריה ייפגשו בריאד
21 פועלים מרצועת עזה נתקעו בתוך מנהרה שהוצפה על ידי מצרים

ראש ממשלת שוודיה, סטפן לופבן, במסיבת עיתונאים שבה הוא מודיע על בחירות חדשות, 3 בדצמבר 2014. רויטרס
"לא ברור את מתקפות הסכין מאורגונות". לופבן/רויטרס

האמירה השנויה במחלוקת של וולסטרום נאמרה במהלך דיון בפרלמנט בשבוע שעבר. "אני לא מסכימה עם פיגועי הדקירה. אני חושבת שהם איומים, ושאסור שהם יקרו", אמרה וולסטרום והוסיפה: "לישראל יש את הזכות להגן על עצמה ולשמור על ביטחונה. ובאותה נשימה, התגובה לא יכולה להיות כזו. לא יכול להיות שהתגובה תהיה הוצאה להורג ללא משפט". עוד הוסיפה שרת החוץ כי "זה הופך להיות בלתי פרופורציונלי, כך שכמות המתים לא שווה בין הצדדים. זוהי אינה הדרך להתקדם במזרח התיכון. יש לגלות חמלה בשני הצדדים ולחתור לשלום".

הדברים עוררו תגובות נזעמות במערכת הפוליטית בארץ. ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה בפתח ישיבת הממשלה את דבריה וכינה את אותם "שערורייתיים". "היא מצפה שאזרחי ישראל יגישו את צווארם למי שמבקש לדקור אותם - זה לא יקרה, אנחנו נמשיך להגן על חייהם של אזרחי ישראל", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שרת החוץ של שבדיה, מרגוט וולסטרום. אי-פי, AP
מרגוט וולסטרום/AP, אי-פי

משרד החוץ מסר בתגובה כי "מדובר באמירה שערורייתית. הזויה, חצופה, ומנותקת מן המציאות. שרת החוץ מציעה שאזרחי ישראל יגישו את צווארם למרצחים שמבקשים לנעוץ בהם סכינים. לאזרחי ישראל וכוחות הביטחון שלה הזכות להגן על עצמם. בישראל, כל אדם שפשע מובא אל בית המשפט, לרבות טרוריסטים. אזרחי ישראל מתמודדים עם טרור, שמקבל רוח גבית מאמירות חסרות אחריות ושקריות מעין אלו".

זוהי אינה הפעם הראשונה שבה מנפקת וולסטרום אמירות שנויות במחלוקת בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני. אחרי הפיגועים בבירת צרפת, התייחסה וולסטרום בריאיון טלוויזיוני לרשת הטלוויזיה השבדית STV לאפשרות שצעירים מוסלמים בארצה יצטרפו גם הם לשורות דאעש בשם האיסלאם - במיוחד לאור המתקפה בלב אירופה. "על מנת לנטרל את ההקצנה הזו, אנחנו צריכים למנוע מצב כמו זה שבמזרח התיכון, שבו לפחות עבור הפלסטינים, אין עתיד ולכן אנשים פונים לאלימות", אמרה. אז, במשרד החוץ בירושלים הגיבו בזעם על דבריה, והוחלט לזמן את שגריר שבדיה לשיחת נזיפה במשרד החוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully