וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים נלחמת בהברחות: השמידה 20 מנהרות והחרימה מאות כלי נשק

אילן זלאיט

7.12.2015 / 23:25

דובר הצבא הודיע כי בחודש האחרון נתפסו גם 15 טונות של סמים שהועברו במנהרות מרצועת עזה. הוא הוסיף כי עוד מאות בני אדם שפעלו במנהרות שנגדן נלחם א-סיסי נעצרו

עריכה: מתן חדד

מצרים השמידה 20 מנהרות הברחה בגבולה עם רצועת עזה במהלך חודש נובמבר – כך הודיע אתמול (שני) דובר צבא מצרים, מוחמד סמיר. בהודעה נאמר כי במהלך המבצע שנערך בחודש האחרון, עצר משמר הגבול המצרי 610 בני אדם שפעלו במנהרות, וכן החרים 15 טונות של סמים וקרוב ל-500 כלי נשק מסוגים שונות.

במקביל, הודיע היום חיל האוויר המצרי כי חיסל 13 פעילי דאעש בסיני, בשלוש תקיפות אוויריות שבוצעו ב-48 השעות האחרונות סמוך לגבול סיני-רצועת עזה. לפי ההודעה, באחת מהתקיפות, שאירעה אמש, הושמדו גם שתי משאיות מלאות ברקטות בעיירה בלעה שמדרום לרפיח המצרית.

מאז עלייתו לשלטון של נשיא מצרים עבד אל-פאתח א-סיסי בשנת 2013 החלה מצרים לפעול באופן משמעותי נגד מנהרות ההברחה הפועלות באזור רפיח בין רצועת עזה לסיני, לאחר שבמשך שנים אפשרה את קיומן, ומספרן ירד מאלפים לעשרות בודדות. בעקבות כמה מתקפות טרור של ארגון דאעש נגד כוחות הצבא המצרי בסיני בשנה האחרונה, החריפו המצרים את צעדיהם נגד המנהרות, ובחודשים האחרונים החל להציף אותם במים כדי להשמידן וכדי למנוע את שיקומן מחדש.

מנהרות ההברחה ברפיח. רויטרס
ממשיכים לנסות. מנהרת הבחרה מרפיח/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully