וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביה של הנערה ששרדה את התאונה הקטלנית בדרום: "אנחנו מצפים לנס"

יניר יגנה ודב גיל-הר

6.12.2015 / 15:38

הרופאים נלחמים על חייה של טליה כהן, בת 17, שנפצעה קשה בתאונה ליד שדה צבי שבה נהרגו שתיים מחברותיה. לו היה יודע כמה מסוכן הכביש שבו נסעו, לא היה נותן לבתו לנסוע בו, סיפר אביה. תושבת האזור לאולפן וואלה! NEWS: "המכונית היא כמו כלי נשק קטלני על הכביש הזה"

עריכה: ניר חן, צלם: שי מכלוף

אביה של טליה כהן, בת 17, ששרדה את תאונת הדרכים הקטלנית ביום שישי שבה נהרגו שתיים מחברותיה, סיפר היום (ראשון) לוואלה! NEWS על מצבה הקשה של בתו. "המצב של טליה מאוד קשה, היא מורדמת ומונשמת", אמר משה כהן, שבתו מאושפזת במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי סורוקה שבבאר שבע. "אנחנו מצפים לנס. הן היו במסיבת יומולדת, הבנתי שהצומת מאוד מסוכן, זה הגורל שלנו. אנחנו מודים לכולם וקוראים לכולם להתפלל בשבילה".

אביב נחמיאס וסימור נחום, בנות 17 מירושלים, נהרגו בתאונת דרכים בכניסה ליישוב שדה צבי כאשר היו בדרכן חזרה לירושלים ממסיבה בנגב. מפרטי החקירה עולה כי הרכב שבו נסעו התנגש במשאית שהגיעה ממזרח למערב כאשר ניסו לפנות שמאלה לכביש 293.

משה סיפר על חששות המשפחה לפני נסיעתן של הבנות לדרום ועל ניסיונותיה של בתו להרגיע את החששות. "היו לה חששות לנסוע, כי כולם נהגים צעירים, גם אנחנו פחדנו. אבל היא הבטיחה לנו שהיא תשב מאחורה, אבל בסוף ישבה מקדימה. אני אמרתי לה, 'אולי לא תסעי?', אבל היא הרגיעה אותנו שהם נוסעים ביום וחוזרים ביום. הכול גורל. סמכנו עליהם, הם ילדים טובים", אמר בעצב.

עוד בנושא:
טרגדיה אחרי המסיבה: אביב וסימור נהרגו בתאונה בדרך הביתה
שתי נערות נהרגו כשמכוניתן התנגשה במשאית ביציאה ממושב בנגב

נועה שרי משדה צבי על הצומת שבה נהרגו שתי צעירות בערב שישי. מערכת וואלה!
היו חברות ילדות. אביב נחמיאס וסימור נחום/מערכת וואלה!

בכביש שבו אירעה התאונה נהרגים מדי שנה כ-16 בני אדם בתאונות דרכים. "אחי הלך לראות את הכביש ופשוט הזדעזע", סיפר משה. "מסוכן לצאת משם. לא היינו מודעים לזה, ואם היינו יודעים, לא היינו נותנים לה לצאת למסיבה. זה מאוד מכעיס. רק כשיש תאונות קשות מתעוררים. אנחנו מקווים שזו תהיה התאונה האחרונה ושלא יפגעו עוד אנשים". משה ציין כי שלוש הבנות היו חברות ילדות וכי הוא ומשפחתו משתתפים בצערן של משפחות נחמיאס ונחום. "תמשיכו להתפלל ותחזיקו אצבעות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"17 קילומטר בלי רמזורים, בלי וכיכרות"

לנעה שרי, תושבת שדה צבי, אין ספק שסיבת התאונה היא לא גילן הצעיר של הנערות או חוסר היכרותן עם הכביש. "גם נהג ותיק וגם תושבי המושב מפספסים ונפגעים", היא אמרה. "התאונה האחרונה שהייתה פה זה של תושב המושב שחי פה ומכיר את הצומת כמו שצריך ולצערי הרב הוא נפגע קשה. הוא עדיין מאושפז בבית החולים סורוקה כבר עוד מעט חודשיים. גם פה זה לא חוסר ניסיון. זו המהירות הגבוהה שאנשים מגיעים אליה בכביש הזה. זה 17 קילומטר בלי רמזורים, בלי וכיכרות - התנאים האולטימטיביים כדי להגביר מהירות, להאיץ ופשוט להיות ממש כמו כלי נשק קטלני על הכביש הזה", הוסיפה.

לדבריה, תושבי המקום פנו כמה פעמים בנושא למועצה המקומית ולמשטרה, שהפנו אותם לחברת נתיבי ישראל. "אני באופן אישי פניתי לנתיבי ישראל אחרי התאונה האחרונה הקטלנית שהייתה. לצערי הרב, באמצע חודש אוקטובר קיבלתי תשובה מנתיבי ישראל שכביש 293 וצומת מושב שדה צבי לא כלולה בתוכנית השנתית, ככה שאנחנו לא על הפרק ולא על סדר היום של נתיבי ישראל", הסבירה את השתלשלות העניינים.

תאונת דרכים בצפון הנגב, מכונית פרטית התנגשה במשאית. 04 בדצמבר 2015. חטיבת דובר המשטרה
"אפשר היה למנוע את האובדן הקשה הזה". הרכב שבו נסעו הבנות, בשישי/חטיבת דובר המשטרה

שרי מזכירה שמבחינת עמותת "אור ירוק" כביש 293 הוא כביש אדום. "אני לא מבינה למה לעמותה אחת אנחנו נחשבים לכביש אדום ולנתיבי ישראל אנחנו לא נחשבים לכביש אדום? זאת הבעייתיות, יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה, אין שיתופי פעולה. המטרה שלנו היא להעלות את זה על סדר היום ועדיף שעה אחת קודם, שמישהו יבוא ויחליט לגרד את הגבעה מצד שמאל, לשים פה תמרורים, לעשות פה כיכר או לחילופין רמזור. זה הרבה יותר זול מאשר חיי אדם. אנחנו מתכוונים לפנות לשר התחבורה, להמשיך ולפנות לנתיבי ישראל במטרה להעלות את זה לסדר היום, שזה ייכנס לתוכנית השנתית ושבהקדם האפשרי יהפכו את הצומת הזאת לצומת בטיחותית. זאת המטרה שלנו, גם אם זה יצריך אותנו להתארגן ולעשות הפגנות. ראש המועצה והמועצה שלנו עומדת מאחורינו".

היא סיפרה כי יום התאונה היה יום קשה מאוד לחברי המושב. "אבל נפל על המושב. החברה שהיו בשיירה לקחו את זה מאוד קשה ובצדק, הם ראו את הכול מול העיניים שלהם, וזה לא היה פשוט. זה לא נתפס. היה אפשר למנוע את התאונה הזאת, אם מישהו היה מתעורר שעה אחת קודם, אפשר היה למנוע את האובדן הקשה הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully