וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי ביילין נפרד מיוסי שריד: "לא היה איש של פוליטיקה"

יוסי ביילין

5.12.2015 / 14:00

בטור מיוחד לוואלה! NEWS נפרד השר לשעבר משותפו הפוליטי ומספר על שיחתם האחרונה, ועל פעילותו החינוכית שלא תמיד זכתה להערכה שלה הייתה ראויה. "הוא ידע שהוא עושה את הדבר הנכון, וזה הספיק לו"

צילום: דוד קורן, עריכה: טל רזניק

בן 75 הלך מאיתנו, ויש שיאמרו כי קיבלנו תריסר שנים במתנה, שהרי כמעט ונפרדנו ממנו ערב הניתוח שהסיר את הגידול ממוחו. אבל בדמי ימיו נפטר יוסי שריד. כשעטו מושחז ולשונו חדה, ודבריו מצליפים, והוא חכם כל כך. כל כך חכם.

בשיחה האחרונה בינינו דיברנו בעקבות מאמר שפרסם ב"הארץ" על פשרות שעושים הפוליטיקאים, והוא הביע צערו על פשרות שעשה הוא. אמרתי לו שללא פשרות לגיטימיות אי אפשר לממש מדיניות, והצעתי לו שלא יצטער. הזכרתי לו פשרה שעשינו לפני 34 שנים: חברי הכנסת של מפלגת העבודה מונו על ידי "ועדה מסדרת", ולכאורה היה מקומו של יוסי מובטח ברשימה, אלא שהחלטה שהתקבלה במרכז המפלגה קבעה כי כל מי ששירת בכנסת שתי תקופות כהונה ויותר יזדקק לאישור של רוב מיוחס מקרב חברי המרכז, ורק אז תוכל הוועדה המסדר להחליט אם לשבצו ברשימה. יוסי כבר כיהן פעמיים, והנצים במפלגה היו שמחים להשתחרר מעולו של היונה המבריקה הזו.

אנחנו, צעירי "העבודה", שראו בשריד אייקון כבר אז, החלטנו לעשות מעשה וליצור שותפות עם קבוצת הנצים בראשות שושנה ארבלי, אשר גם היא נזקקה לתמיכת המרכז. זה לא היה פשוט מבחינתנו, אבל מה לא עושים כדי להשאיר את יוסי בכנסת? הבטחנו שנתמוך בה והיא הבטיחה כי היא וחוג חבריה יתמכו ביוסי. שני הצדדים עמדו בדיבורם. "מה היינו מרוויחים מכך שאתה היית מסיים את הקריירה שלך בגיל 41, וגם ארבלי לא הייתה נבחרת לכנסת?" שאלתי אותו. נדמה לי שהוא הנהן.

עוד בוואלה! NEWS:
"אב פוליטי ומצפן אידיאולוגי": חברי הכנסת נפרדים מיוסי שריד
עם לשון חדה ולב חם, יוסי היה ההצגה הכי טובה בכנסת
השר לשעבר יוסי שריד הלך לעולמו בגיל 75

יוסי שריד בהפגנת המורים. שרון בוקוב
מדריך ומחנך. שריד בהפגנת המורים/שרון בוקוב

הוא לא היה איש של פוליטיקה, אבל ידע כי התנהלות פוליטית נכונה היא הדרך היחידה לקדם את רעיונותיך. הוא מינה את עצמו למדריך ומחנך, כיאות לבנו של מנכ"ל משרד החינוך. כשקריית שמונה הייתה תחת אש, עבר עם משפחתו לגור בדירה צנועה מאוד בעיר ולצד עבודתו בכנסת לימד שם בבית הספר והתמיד בכך שנים אחדות. לאחר הנסיגה מלבנון החליט לגור בגליל כדי להיות שותף לסיכון של התושבים. עד מותו נהג ללמד במכללת תל חי. הוא התמיד במעשים הללו למרות שכמעט ולא היה לכך פרסום ועל אף העובדה שבחלק מן המקרים הם לא זכו להערכה הראויה מצד תושבי המקום. הוא ידע שהוא עושה את הדבר הנכון, וזה הספיק לו.

יוסי היה יחיד ומיוחד. היו בינינו הסכמות רבות, אך גם מחלוקות לא מעטות. כשהסכמנו, ידעתי שאין שותף טוב ממנו. כשחלקנו, ידענו שזו תמיד הייתה מחלוקת לשם שמיים שנבעה מאמונה פנימית עמוקה של האיש הכישרוני והחכם הזה. העצב על מותו כבד מאוד, אך לצדו גם התודה על עשרות שנים של פעולה משותפת באותו צד של המפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully