וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובת אחד החשודים ברצח בדומא: "אנשי שב"כ תקפו אותו ברחוב"

3.12.2015 / 18:19

במהלך מעצר החשוד, כך טוענת בת משפחתו, התנפלו עליו אנשי שב"כ, היכו אותו באגרופים וגררו אותו לניידת. היא סיפרה כי ניסתה לתעד את האירוע אך טלפונה הוחרם. סנגורי החשודים הלינו על התנהלות הרשויות: "גורמי חקירה הטעו, סילפו ושיקרו ובית המשפט אישר"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

קרובת משפחתו של אחד החשודים בפרשת הצתת בית דוואבשה בכפר דומא טוענת היום (חמישי) כי במהלך מעצרו, הוא הותקף על ידי אנשי שב"כ באמצע הרחוב. "הסעתי אותו למקום לימודיו, הוא יצא מהרכב והתחיל להתקדם לכיוון. עם התקדמותו, הגיעו אליו שני בני אדם, אחד מהם נתן לו אגרוף בבטן, קיפל אותו, בעוד האחר התנפל עליו. אחר כך הגיעו עוד אנשים והתחילו להכות אותו באגרופים, להשפיל אותו ולגרור אותו לניידת", סיפרה קרובת החשוד.

בשלב זה, כשהבינה בת המשפחה של החשוד כי מדובר באנשי שב"כ ומשטרה, היא התכוונה לתעד את האלימות. "הוצאתי את הטלפון, הם לקחו לי אותו ואמרו לי שלא תעזי לצלם, תסגרי את האוטו, שלא תעזי לצאת מהאוטו. התחלתי לצעוק לצפור", אמרה וציינה כי עוברי אורח ברחוב החלו להבין שמשהו מתרחש. "היו שם מצלמות אבטחה שצילמו בדיוק איפה שהיכו אותו. הם (אנשי שב"כ, ש"ב) הלכו לבנאדם שהמצלמות שלו והחרימו את הצילומים".

עורך הדין איתמר בן גביר, המייצג את החשוד, התייחס לדבריה במסיבת עיתונאים שערכו היום סנגורי החשודים בפרשה. "במהלך מעצרו של מרשי, לפי עדויות, הוא נחבל והוא זקוק לטיפול רפואי", אמר בן גביר. "אנחנו טוענים שמעלימים אותו בחדרי השב"כ. לא יכול להיות שיעלימו אנשים במדינת ישראל". עו"ד בן גביר הוסיף כי "יש חשש ממשי ואמתי לשלומו, השב"כ לא הביא אותו היום לבית המשפט, במהלך מעצרו, שוטרים פצעו אותו ולטעמנו לא סתם מסתירים אותו במרתפי השב"כ". עמיתו, עו"ד עדי קידר, הוסיף כי מצב החשודים אינו טוב, אך אמר כי "אין אינדיקציות על מצבים רפואיים לא טובים. התנאים אינם טובים – אין שעות שינה, הם נחקרים בלילה".

לקריאה נוספת:
ח"כים על מעצר החשודים ברצח בדומא: "טוב מאוחר מאף פעם"
שכני החשודים בפיגוע בכפר דומא: "מזועזעים, אין לזה כל קשר ליהדות"

עורכי דינם של העצורים בחשד למעורבות בפרשת האירוע בדומא, 3 בדצמבר 2015. יותם רונן
סנגורי החשודים/יותם רונן

בית משפט השלום בפתח תקווה התיר היום לפרסום כי נעצרו חשודים בפיגוע הצתת בית משפחת דוואבשה בכפר דומא בחודש יולי השנה. הפרסום התאפשר בעקבות עתירות, שלהן הייתה שותפה וואלה! NEWS, שהוגשו כדי להסיר את הצו. בימים האחרונים פורסם כי חלה התפתחות משמעותית בפרשה, אולם צו איסור גורף הוטל על פרטי החקירה. בין העצורים, חשודים המוכרים למשטרה, חלקם אף מאירועים לאומניים אחרים שנעצרו והורחקו בעבר במסגרת צווים מנהליים. החקירה נמצאת תחת ייעוץ משפטי צמוד של פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין.

במסיבת העיתונאים טענו עורכי הדין קידר, בן גביר וחי הבר כי התנהלות גורמי הביטחון, השב"כ, המשטרה, הפרקליטות ואפילו בתי המשפט במהלך החקירה מפרה זכויות אדם וזכויות חשודים. "המשטרה, הפרקליטות והשב"כ עברו כל קו אדום והתנהגו בצורה מטעה. אף שכולנו שותפים לחשיבות החקירה, הדרך שבה היא התנהלה פוגעת כל כך, שברגע שהציבור ייחשף לה הוא יעלה סימני שאלה", טען עו"ד קידר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בית משפחת דאוובשה השרוף בדומא, לפני הלוויתה של האם ריהאם. ספטמבר 2015. יותם רונן
בית משפחת דוואבשה/יותם רונן

הסנגורים הלינו על כך שנמנעה ממרשיהם להיפגש עמם וכן על העובדה שהחשודים לא הובאו בפני שופט. "מנסים להכשיל אותנו והכול בפרוטוקול. ישנם גורמי חקירה שהטעו, שסילפו וששיקרו – ובית המשפט ביד רועדת אישר את הדברים האלה", הוסיף עו"ד קידר.

עו"ד הבר ציין כי "נעשתה כאן חקירה דורסנית אלימה תוך העלמת אנשים ללא הבאתם למשפט, בלי שניתן למשפחות או לעורכי הדין לראות אותם. רק כדי להוציא הודאות בכוח מהחשודים". עו"ד הבר פירט את התנאים הקשים לדבריו שבהם הוחזקו החשודים. "שעות חקירה ארוכות מעבר למותר, החזקה בתנאים לא תנאים, מתן אוכל לא בצורה סדירה או ראויה ולא מכבדת את האדם.

משירות הביטחון הכללי נמסר בתגובה כי השב"כ הוא ארגון ממלכתי וכל פעולותיו מבוצעות על פי דין. חקירות השב"כ מתנהלות בהתאם להוראות החוק והפסיקה, ונתונות לפיקוח היועץ המשפטי לממשלה, פרקליטות המדינה ובתי המשפט.

מהפרקליטות נמסר בתגובה כי אנשיה מלווים את חקירת הפרשה החל משלביה הראשונים ועד היום, ובמסגרת זו אף התקיימו ישיבות אצל היועץ המשפטי ופרקליט המדינה. כל הצעדים שננקטו, לרבות המעצרים וההחלטות על מניעת פגישה עם עורכי דין, התקבלו כחוק וכולם כפופים לביקורת משפטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully