וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: נעצרו חשודים בפעולת הטרור היהודי בכפר דומא

כארבעה חודשים לאחר הפיגוע שבו נשרפו הפעוט עלי דוואבשה והוריו סעד וריהאם, ניתן לפרסום ההתפתחות בפרשה. בהחלטת השופט נכתב: "בימים האחרונים נעצרו צעירים החשודים להשתייכות בהתארגנות טרור יהודית ובביצוע פיגועי טרור". וואלה! NEWS הייתה בין העותרות להסרת הצו

עריכה: ניר חן

בית משפט השלום בפתח תקווה התיר היום (חמישי) לפרסום כי נעצרו חשודים בפיגוע הצתת הבית של משפחת דוואבשה בכפר דומא בחודש יולי השנה. וואלה! NEWS הייתה בין העותרות להסרת הצו. בימים האחרונים פורסם כי חלה התפתחות משמעותית בפרשה, אולם צו איסור גורף הוטל על פרטי החקירה. בין העצורים, חשודים המוכרים למשטרה, חלקם אף מאירועים לאומניים אחרים שנעצרו והורחקו בעבר במסגרת צווים מנהליים. החקירה נמצאת תחת ייעוץ משפטי צמוד של פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין.

"בימים האחרונים נעצרו לחקירה על ידי גורמי הביטחון צעירים החשודים להשתייכות בהתארגנות טרור יהודית ובביצוע פיגועי טרור. במסגרת החקירות נבדקים חשדות קונקרטיים סביב הפיגוע הקשה שאירע בכפר דומא", נומק בהחלטת השופט ארז נוריאל להסיר את הצו.

עוד נכתב: "מהלכי החקירה מתבצעים תוך שיתוף פעולה בין שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל ופרקליטות המדינה. שאר פרטי החקירה, לרבות זהות העצורים, הם תחת צו איסור פרסום".

לקריאה נוספת:
חוסיין דוואבשה: "מחכה כבר להסתכל בפני החיות ששרפו את ביתנו"
נעצרו שני חשודים בהצתת תחנת הדלק בעלי: "נקמה על רצח דוואבשה"
יעלון מבהיר: "אין די ראיות למעצר חשודים בפיגוע היהודי בדומא"

בית משפחת דאוובשה השרוף בדומא, לפני הלוויתה של האם ריהאם. ספטמבר 2015. יותם רונן
הבית שהוצת בכפר דומא, ביולי השנה/יותם רונן

מאז גל המעצרים שהחל בימים האחרונים פועלים במערכת הביטחון מסביב לשעון על מנת למצות את החקירה. הימים הראשונים שבהם נתון חשוד במעצר הם הקריטיים ביותר עבור החוקרים, ובמקרה של טרור יהודי - שבהם החשודים בוחרים לרוב לשתוק - מתעצם העניין. על כן, בשב"כ נוקטים במקרים שכאלה באמצעים חריגים המתאפשרים הודות לסעיפים המיועדים למאבק בטרור: מניעת מפגש של החשודים עם עורכי דינם על מנת שלא ייעצו להם משפטית לשמור על זכות השתיקה, וכן על מנת למנוע העברת מסרים בין החשודים וחשודים פוטנציאליים, ועל ידי כך למנוע את שיבושה של החקירה.

האמצעי הקיצוני ביותר שננקט עד כה בתיק היה הארכת מעצרו של אחד העצורים, שנחשב לחשוד המרכזי בפרשת ההצתה, שלא בפניו. בשל חריגות העניין והצורך בבקרה שיפוטית, המעצר הוארך בבית המשפט העליון ולא בבית משפט שלום, כשזמן המעצר המוארך היה 72 שעות, שבהן החשוד לא ראה בית משפט או את עורכי דינו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

פרקליטי החשודים: "ככה לא מתנהל משטר דמוקרטי"

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את אחד החשודים בפרשה, אמר כי שב"כ והמשטרה פוגעים באופון מהותי בזכויותיו של מרשו. "לאט לאט אנחנו הופכים להיות כמו ארגנטינה. לא מאפשרים לראות אותו, לא מביאים אותו לדיונים בבית המשפט, מסתירים אותו במרתפי השב"כ וזאת לאחר שהסתבר שבמהלך מעצרו הוא הוכה והותקף. ככה לא מנהלים משטר דמוקרטי".

בא כוחם של חלק מהחשודים, עורך הדין חי הבר, אמר לאחר הסרת הצו: "לאחר שמונה ימים שבהם מרשי מצוי עצור מבלי שראה את עורך דינו או את בני משפחתו, ואף שופט, הותר לציבור לדעת כי במדינה המתיימרת להיות דמוקרטית ניתן הלכה למעשה 'להעלים' אנשים מבלי שאף גורם יוכל לבקר את פעילות גורמי החקירה. אני סבור כי ככל שהתמונה תתבהר ניתן יהיה להבין כי הודעות של רשויות החקירה בדבר התקדמות בחקירה כזו או אחרת הן חסרות אחיזה במציאות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בני משפחת דוואבשה, בצילום שנמצא בבית שהוצת/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד עדי קידר, המייצג חלק מן העצורים, הוסיף: "אין לנו אפשרות להתייחס עניינית לחשדות והראיות שיש או אין כנגד החשודים. מה שכן ניתן להגיד בצורה ברורה ומדויקת, הוא שבמהלך השבוע האחרון, מדינת ישראל באמצעות כל ראשי רשויות אכיפת החוק, שב"כ משטרה, פרקליטות וגם בתי המשפט, עשו יד אחת, ובמהלך כל השבוע הזה נעשו הפרות חוק והפרת זכויות אדם מהמדרגה הראשונה, והכשירו כל שרץ אפשרי כדי לאפשר את החקירה הזו. ברגע שיוסר צו איסור הפרסום באופן מלא, ולא משנה מה יהיו תוצאות החקירה, התמונה שהציבור יראה היא תמונה מדאיגה מאוד לגבי רשויות אכיפת החוק ומערכת המשפט".

עו"ד ציון אמיר, המייצג את אחד העצורים בפרשה, אמר: "קשה מאוד למצוא הצדקה למניעת פגישה עם עו"ד ביחס לעצור כאשר אינך יודע דבר וחצי דבר על מהות החשדות, על כיצד נראה בכלל הלקוח שלך, כאשר הפרשה נמצאת תחת מעטה של ערפל מוחלט. העצור בנסיבות כאלה מבודד מהעולם ומנותק לחלוטין מכל קשר עם אחרים, לא משפחה, לא הורים ולא עו"ד, ויש בכך פגיעה קשה, בלתי מידתית ובלתי נסבלת בזכותו של אדם להליך הוגן ובזכותו להיוועץ עם עורך דינו. צריך להביע דאגה וחשש שפגיעה כזו חמורה יכולה להביא לעיוות דין. אני מציע להיות זהירים בהצהרות וקביעות בטרם עת. אני מצוי שנים רבות בהליכים מהסוג הזה והתמודדנו בעבר עם מעצרים כאלו שבסופם עמדת השב"כ לא התקבלה והחשדות הופרכו".

יו"ר "תג מאיר", גדי גבריהו, אמר: "הגדרת התקפות 'תג מחיר' כפעולות טרור היתה מאפשרת למערכות הביטחון לעצור ולחקור מידית את החשודים ברצח משפחת דוואבשה ולחסוך ממדינת ישראל את ארבעת חודשי המבוכה והבושה. זו העת להכריז על פושעי תג מחיר כעל ארגון טרור. זו העת להעמיד לדין את המנהיגים האידיאולוגיים של ההתארגנות".

ראש האופוזיציה, יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג, אמר על הפרטים שנחשפו: "הרצח הנורא של משפחת דוואבשה הוא פשע מחריד שרודף אותנו כעם וכחברה. מי שביצע אותו חתר במודע תחת אושיות המדינה ויש למצות איתו את מלוא חומרת הדין. אנחנו צריכים לעמוד כחומה בצורה מול טרור מכל סוג שהוא ולמגר אותו".

יעלון בחודש שעבר: "אין לנו ראיות למי שביצע ישירות את הפיגוע"

בחודש שעבר אמר שר הביטחון משה יעלון כי כוחות הביטחון מוגבלים ביכולותיהם להביא לדין את מבצעי הפיגוע, אך הוא מאמין כי הפרשה תסתיים בהקדם. "ברגע שגילינו מי הקבוצה שאחראית לאירוע והבנו שאין לנו יכולת להעמיד אותם לדין, נקטנו במעצרי בית וצווים מנהליים", אמר. "אין לנו כרגע ראייה שקושרת למי שביצע ישירות את הפיגוע אבל אני מאמין שנגיע לזה, אני מקווה שעוד נגיע לפענוח מוחלט".

יעלון הדגיש כי מדובר בקבוצה הנמצאת בשולי החברה. "מדובר בקבוצה קיצונית של יהודים קנאים שרוצים מלכות ושלטון על פי דין תורה, שהחליטו לעשות מעשה תחת הכותרת 'תג מחיר'", אמר.

השתתף בהכנת הידיעה: עמרי נחמיאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully