וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל הנכנס רוני אלשיך בטקס השבעתו: "כאן כדי לשרת"

3.12.2015 / 11:30

אלשיך קיבל את דרגות רב-הניצב בטקס במשרד ראש הממשלה, ולאחר שעתיים התקיים טקס נוסף במטה הארצי של המשטרה. המפכ"ל הנכנס נאם: "פתאום הרגשתי מהו כובד השליחות המוטלת על כתפי". ניצב סאו: "מאחל לו בהצלחה, יום מכונן בחיי הארגון". נתניהו: "מצפה לרפורמות"

צילום: מור שאולי, לע"מ; עריכה: טל רזניק

המפכ"ל המיועד רוני אלשיך מושבע הבוקר (חמישי) לתפקידו. סגן ראש השב"כ לשעבר היה אמור להיכנס לתפקידו לפני שבועיים, אולם שבר את רגלו יום לפני כן וכניסתו הרשמית לתפקיד נדחתה.

האירוע מצוין בשני טקסים. הראשון נפתח בשעה 10:00 במשרד ראש הממשלה בירושלים, שם מוענקות לו דרגות רב-ניצב על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן. השני ינערך כשעתיים לאחר מכן במטה הארצי, אז ייכנס באופן רשמי לתפקיד.

בטקס הענקת הדרגות אמר אלשיך בהלצה: "הושבעתי בטקס צנוע, על פי הפרוטוקול. הכפיים הם לא חלק מהטקס. רגל שמאל נשברה על מנת להבטיח את כניסתי ברגל ימין".

לקריאה נוספת:
לבקשת אלשיך: הניצב החשוד בעבירות מין יאריך את חופשתו מהמשטרה
סאו הודיע על פרישה מהמשטרה: "הגעתי לאן שרציתי"
מבנה צבאי ותפקיד בכיר חדש: המהפכה שמתכנן אלשיך במשטרה

טקס מינוי מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך במשרד ראש הממשלה בירושלים 03 דצמבר 2015. מור שאולי
טקס הענקת הדרגות, הבוקר. אלשיך לצד נתניהו וארדן/מור שאולי

אלשיך הודה לתמיכה שקיבל לכל אורך הדרך. "מאז שגמלה בלבי ההחלטה לקחת על עצמי את המשימה לשמש כמפכ"ל, נחשפתי ובמנות גדושות, הן לרחשי הלב בתוך משטרת ישראל, בקרב בכירים כמו בקרב דרגי שטח, הן לרחשי הלב של פורשי המשטרה שהשקיעו בה את מיטב שנותיהם והן לרחשי הלב של הציבור כולו, בתוכו חברים קרובים, אך בעיקר אינספור אזרחים מהשורה. האחרונים, סתם כך פוגשים בי בסופרמרקט, מזהים את פני - לאחר שבאישור ראש הממשלה הוסרו הפיקסלים, כמובן - ומרגישים צורך אנושי, לאחל בהצלחה ולחזק את יד?י".

לדבריו, "פתאום הרגשתי באופן מוחשי, עד כמה חזק הקשר בין חברה מתוקנת ובריאה ובין משטרה איכותית המשרתת אותה, עד כמה באמת ובתמים נחוצה ההצלחה של המשטרה וכנגזרת מכך, מהו כובד השליחות המוטלת על כתפי".

עוד הוסיף אלשיך כי "בפרק הזמן שעמד לרשותי להכיר לעומק את הארגון מבפנים, למדתי עד כמה המשטרה מעוניינת ב?שינוי, לפחות כמו מי שבחר בי להנהיג אותה. מצאתי בקרב מפקדי המשטרה בכלל ובקרב סגל הפיקוד הכללי בפרט – שותפי אמת לגיבוש תכנית פעולה ממוקדת ונחושה, אותה נניע יחד, כדי להצליח במשימה ולממש את ייעוד המשטרה, כי לאזרחי ישראל אין משטרה אחרת".

נוסף על כך, ציין אלשיך כי "אנחנו כאן כדי לשרת. תפקידנו לשרת את האזרח הנורמטיבי שומר החוק, ולאפשר לו ביטחון אישי מיטבי לצד מלחמה נחושה ובלתי מתפשרת במי שבחר להגדיר עצמו כעבריין".

עוד באותו נושא

סמפכ"ל פורש, ניצב חשוד: האתגר הראשון של אלשיך - איוש הפיקוד הנעלם

לכתבה המלאה
המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו, ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת ויורם כהן, ראש השב"כ בטקס מינוי מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, במשרד ראש הממשלה בירושלים 03 דצמבר 2015. מור שאולי
ראש השב"כ יורם כהן, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת והמפכ"ל הקודם יוחנן דנינו, בטקס ההשבעה/מור שאולי

בטקס השני במטה הארצי של המשטרה הוסיף אלשיך: "לפני זמן קצר מאוד, הצטרפתי רשמית למשפחת השוטרים, אף כי אודה שחשתי כשוטר מהרגע הראשון שבו גמלה בלבי ההחלטה ונטלתי על עצמי את המשימה לשמש כמפכ"ל. מאז שהוטלה על משטרת ישראל האחריות לביטחון הפנים, המשטרה מתמודדת עם אתגר ניהולי ומקצועי, שלא מוטל על ארגוני משטרה דומים בעולם. המשטרה הוכיחה בשבועות האחרונים כי בהקשר מאתגר זה, היא נמצאת בכל מקום עבור האזרח ובטחונו האישי, במובן הכי מילולי של המילה.

"האתגר שלנו יהיה 'להיות שם' עבור האזרח בכל תחומי חייו. לא רק בביטחון הפנים, לא רק בזירה הסמויה מהעין של המלחמה הנחושה בפשיעה, אלא גם בפתרון בעיות היומיום של האזרח, כולל אלה הנוגעות לאיכות חייו. כולנו כאן כדי לשרת ואין לי ספק שיש עם מי", הוסיף.

רב ניצב רוני אלשיך בטקס מינויו למפכ"ל המשטרה, 03 דצמבר 2015. נועם מושקוביץ
אלשיך בטקס במטה הארצי, היום/נועם מושקוביץ

על פרישת הניצבים בצמרת הפיקוד אמר: "נידרש למלא מחדש במהירות את שורותינו החסרות. לשמחתי אני מגלה לאחרונה שעוד ועוד אזרחים רוצים להתגייס לשורות המשטרה, מתוך אידאל. חימם את לבי בשבועות האחרונים להיחשף גם לעוצמת ההתנדבות של אזרחי ישראל בשורות המשטרה, בתחומים רבים ומגוונים של השירות לאזרח".

אלשיך התייחס גם לפגיעה באמון הציבור בארגון: "אין ספק שמשטרה, בוודאי במדינה דמוקרטית, לא יכולה לתפקד ללא אמון הציבור אותו היא משרתת. הרוח שפגשתי בשטח בקרב השוטרים ומפקדיהם, כמן גם רוח ההתנדבות של האזרחים וכן שינוי המגמה שחשה לשכת הגיוס, מסמנים נקודת אור חשובה בנתיב העולה של אמון הציבור".

נתניהו: "אלשיך ירפא את המחלות של המשטרה"

נתניהו אמר בטקס כי כניסתו של אלשיך תכלול שינויים גדולים. "יש צורך ברפורמות, אתה תרפא את המחלות. בטכנולוגיה וגם בסייבר, שזה נושא חשוב, יש צורך ברפורמות שלוקחות בחשבון את כל המכלול. קנית לך שם של מפקד נחוש ויצירתי שלא חושש ליזום. אני מצפה לשני שינויים גדולים מאוד - עבודת המשטרה חייבת לכלול את כל אזרחי ישראל, יש כאן מדינה אחת שאוכפת את הביטחון ומדינה אחרת שאינה אוכפת את הביטחון. זה לא יכול להימשך", אמר.

הוא הוסיף: "משטרת ישראל היא אבן יסוד. אין משטר בלי משטרה. אני מבקר בשטח בחודשים האחרונים ואני נפעם מההתגייסות של השוטרים והשוטרות. הם פועלים נגד פעילות עוינת ומלחמה בטרור. למשימות שמוטלות עליהם אין אח ורע במדינות אחרות. אני חש מחויבות עמוקה להגן על ביטחונם של אזרחי ישראל ועל כך אני אומר בשם העם כולו תודה רבה".

טקס מינוי מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך במשרד ראש הממשלה בירושלים 03 דצמבר 2015. מור שאולי
ניצב סאו, השר ארדן, ראש הממשלה נתניהו והמפכ"ל החדש אלשיך. טקס ההשבעה, הבוקר/מור שאולי

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, פנה במהלך הטקס לאלשיך ואמר: "אתה היום שומר חומות ירושלים. אנו זקוקים למשטרה מקצועית ואיתנה". לדבריו, קיומנו כחברה חופשית תלוי במשטרה בעלת עמוד שדרה ערכי, השואבת מעקרונות הצדק של חברתנו ומדינתנו. כזו שלא תטה אוזן לאלו המבקשים רק את טובתם הפרטית על פני זו של חברתם, וכזו שתשאב את כוחה מהנורמות הערכיות הנעלות שיאפיינו את אנשיה ומפקדיה, בבואם לאכוף את קיום החוק על הציבור".

עוד הוסיף ארדן כי "משרת המפקח הכללי של משטרת ישראל היא מהחשובות שבמדינתנו, ואין פלא שתהליך בחירתו של המפכ"ל החדש לווה בתהודה ציבורית גדולה. בנימה אישית אומר תודה לאל שהתהליך הסתיים ובדרך הטובה שבה הסתיים". לדבריו, "ההחלטות התקבלו בכובד ראש ולאחר התלבטות קשה, אל מול גודל המשימה וצו השעה. מפקדים טובים, ראויים ומנוסים יושבים כאן איתנו, ואני מאמין שהשילוב בין המפקדים המנוסים שצמחו במשטרה, לבין עולם הידע של המפכ"ל החדש – יצעיד את המשטרה למקום הראוי לה ולנו כמדינה".

סאו: "כניסת מפכ"ל חדש למשטרה היא יום מכונן בארגון"

ניצב סאו אמר היום: "הכניסה של מפכ"ל חדש למשטרת ישראל היא יום מכונן בחיי הארגון. אני קודם כל שמח בשביל משטרת ישראל, ואני גם שמח בשביל רוני אלשיך, ואני מאחל לו המון הצלחה". על תחושותיו לגבי המינוי אמר סאו: "אנחנו לא מערבבים פה שום רגשות ותחושות אישיות. באופן טבעי, בחיים יש גם אכזבות, והחוכמה היא לא לתעל את האכזבות לכעס ותסכולים. זה לא קורה אצלי, אז אני חי עם זה מצוין".

סאו לא התייחס לסוגיות שיצטרך אלשיך לטפל בהן עם כניסתו לתפקיד, ואמר כי העביר את כל המלצותיו למפכ"ל הנכנס בפגישות העבודה המסודרות שלהם.

טקס מינוי מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך במשרד ראש הממשלה בירושלים 03 דצמבר 2015. מור שאולי
"תפקידנו לשרת את האזרח הנורמטיבי". אלשיך/מור שאולי
סאו: "בחיים יש אכזבות, אבל צריך לתעל את הכעס והתסכולים"

אלשיך, תושב גבעת שמואל בן 52, היה המועמד המועדף על השר לביטחון הפנים גלעד ארדן. זאת, לאחר שהמועמד הקודם, תת-אלוף (במיל') גל הירש, הסיר את שמו לאור התמשכות הבדיקה המשפטית בעניינו.

המפכ"ל הנכנס והתגייס לחטיבת הצנחנים בשנת 1981. הוא השתחרר מצה"ל לאחר ששימש מפקד פלחה"ן 35 (פלוגת החבלה וההנדסה) וכן שימש סגן מפקד גדוד 50. בשנת 1987, עם שחרורו מהצבא, התגייס לשב"כ, שם מילא שורה של תפקידים בכירים. בעשור האחרון אף מילא כמה תפקידים המקבילים לתפקידי אלוף בצבא. מספטמבר 2014 כיהן כסגן ראש השב"כ ואחראי על הפעלת הכוח של השירות.



(עדכון ראשון: 10:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully