וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין נאם בבונדסטאג: "במקום שמסמנים מוצרים, יסמנו בני אדם"

2.12.2015 / 18:40

יו"ר הכנסת נשא דברים בעברית בבית הנבחרים הגרמני ובירך את ברלין על תמיכתה בישראל: "תודה על התנגדותכם לחרם". על הטרור העולמי: "אנחנו במאבק גלובלי בין המערב לאיסלאם הקיצוני, האדמה רועדת"

צילום: לע"מ

(הנשיא ריבלין בביקור בגרמניה, בחודש מאי האחרון)

יו"ר הכנסת, ח"כ יואל אדלשטיין, נשא דברים היום (רביעי) בנאום בעברית בבונדסטאג. בדבריו בפני מאות חברי פרלמנט, התייחס אדלשטיין למצב הביטחוני בישראל, לפעולות הטרור של האיסלאם הקיצוני ולסימון מוצרים שיוצרו בישראל.

אדלשטיין ביקש להודות לגרמניה על תמיכתה בישראל בימים שבהם אירופה נתפסת כעוינת לה. "למרבה הצער, אירופה הפכה לכר פורה לארגוני BDS הפועלים בדרך פסולה של חרם כלכלי ואקדמי כלפי ישראל. ארגונים אלה משמיצים את ישראל בשם עקרונות הומניטריים כביכול, אך למעשה פועלים על פי מוסר כפול ומתוך שנאה עיוורת. לאחרונה החליטה נציבות האיחוד האירופי לסמן מוצרים מתוצרתנו, ואני מבקש להודות לכם על התנגדותכם למהלך מקומם זה. 'במקום שבו שורפים ספרים, ישרפו לבסוף גם אנשים', כתב היינה, ואני חושש שבמקום שבו מסמנים מוצרים על פי מקום ייצורם, עלולים לסמן יום אחד גם אנשים על פי מוצאם", אמר.

לדבריו, "מקומות המפגש והחיבור בינינו ובין הפלסטינים הם דווקא במפעלים ישראליים, המעסיקים אלפי ישראלים ופלסטינים באזורי תעשייה ביהודה ושומרון. באופן אירוני, החרם יוביל אפוא לפגיעה דווקא בפלסטינים, ועלול להוביל אותם לנתיב של עוני וייאוש".

יולי אדלשטיין בנאום בבונדסטאג, דצמבר 2015. מתוך טוויטר, צילום מסך
"לא מובן מאליו שאני פה". אדלשטיין בבונדסטאג, היום/צילום מסך, מתוך טוויטר

יו"ר הכנסת הדגיש את הקשר החזק בין ירושלים וברלין, על רקע יובל לכינון היחסים. "גרמניה היא היום בעלת ברית קרובה של ישראל. עמידתכם לצדנו ראויה לציון, במיוחד משום שאתם איתנים בעמדתכם גם כשזוהי עמדת מיעוט, כמו בסוגיית החרם על ישראל. אני סמוך ובטוח שישראל וגרמניה תוספנה לשלב ידיים נוכח האתגרים הגדולים הניצבים בפניהן, למען תיקון העולם ולשם שגשוגה של החברה האנושית כולה".

על גל הטרור בישראל אמר: "לא פעם משמיעים ראשיה ומנהיגיה הדתיים והפוליטיים של הרשות הפלסטינית, שחלקם פועלים גם בתוך ישראל, הקבלות מקוממות בין זוועות השואה ליחסה של ישראל לפלסטינים. אני מביע שאט נפש עמוקה מכל השוואה מופרכת כזו, שהיא חלק מתעשיית השקרים החצופה שמנהלים גורמי איסלאם קיצוני נגד ישראל בכל מקום: במסגדים, במערכת החינוך, במדיה וברשתות החברתיות. הסכסוך הישראלי-ערבי איננו דומה לשום סכסוך אחר, בעיקר משום שהוא חד-כיווני. ליהדות אין דבר נגד האיסלאם, אך לצערי אי אפשר לומר את ההיפך. אנו רוצים לייצר תקווה בשעה שהאחרים מתגאים בזריעת פחד. אין לנו עניין בקידוש מאבק הדמים, אלא בהובלת האזור והחברה האנושית למקום טוב יותר

"אנחנו במאבק גלובלי נגד האיסלאם הרצחני"

הוא טען כי ישראל, כמו גם גרמניה, ניצבת בפני בעיית טרור עולמית. "אנו מצויים בעיצומה של מלחמת תרבות ודת חובקת עולם. האדמה רועדת תחת רגלינו, הזמן משחק לרעתנו ואין לנו עוד את הפריבילגיה להישאר אדישים. זוהי מלחמה כוללת, חסרת פשרות וחסרת גבולות, שתוצאותיה יקבעו במידה רבה את גורל החברה האנושית לדורות הבאים. סדרת התקפות הטרור הרצחניות באירופה שביצע דאעש העירו, אני מקווה, גם את הספקנים. קל לטעון שהסכסוך במזרח התיכון הוא מקומי ושאנחנו הישראלים אולי בכלל אשמים בו, אבל המציאות שונה לגמרי. הגיעה השעה להכיר בכך שלפנינו מאבק גלובלי בין המערב והדמוקרטיה לאיסלאם הרדיקלי הרצחני".

אדלשטיין, שהיה מסורב עלייה ואסיר ציון, לא הצליח להסתיר את התרגשותו האישית. "לפני כ-30 שעות, לראשונה בחיי, דרכה כף רגלי על אדמת גרמניה. אין זה עבורי ביקור ככל הביקורים ולא נאום ככל הנאומים, כי מיום שעמדתי על דעתי הייתי משוכנע שלעולם לא אבקר בגרמניה לאור המשמעות הכבדה שיש להיסטוריה שלה לי ולבני עמי. כבן לניצולי השואה, החלטתי שלא אבוא לפה אלא אם התפקיד יחייב אותי. אין זה מובן מאליו שאני, אסיר ציון לשעבר בברית המועצות ומסורב עלייה, יהודי שנאבק במשך שנים למען חירות הפרט וחופש הדיבור, מוצא עצמו כעבור פחות משלושה עשורים מייצג את מדינת ישראל ונושא דברים בבונדסטאג בברלין כיו"ר הפרלמנט שלה. הוריי, אניטה ויורי, הם ניצולי שואה. הם אמורים היו להיות חלק מ'הפתרון הסופי'. אילו התממשה במלואה התכנית הנאצית, הם לא היו אמורים להביא ילד לעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully