וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: האם האינתיפאדה הבליטה רק גבורה אזרחית?

2.12.2015 / 19:15

ההחלטה כי טקס הדלקת המשואות השנה יהיה בסימן "גבורה אזרחית", על רקע גל הטרור האחרון, היא לא פחות מתמוהה. הייתה גבורה, בוודאי, אבל האם אפשר לנתקה מניסיונות לינץ' כמעט בכל זירת פיגוע? והאם אין זו הודאה באזלת ידה של המדינה? צפו בדעת יחיד מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

ניסיונות לפגוע בנו בגלל יהדותנו או מאחר שנוכחותנו כאן לא באה טוב לעמים השכנים - זו נחלתנו מאז ומתמיד. לתוך זה נולדנו, עם זה גדלנו, ולמרות זאת אנחנו דבקים בישיבה כאן. אבל לתחושות הקשות האלה, המוכרות כל כך, שהביא עמו גל הטרור הנוכחי, התלוו גם תחושות קשות נוכח ההתנהגות של עם ישראל בזירות הפיגועים.

לצד גילויי גבורה של אזרחים שהשתלטו על מחבלים ומנעו פגיעות נוספות, כמעט בכל זירת פיגוע היו ניסיונות לינץ' במחבלים לאחר נטרולם, בניגוד גמור לראוי במדינת חוק ובניגוד לבקשות המשטרה המפורשות. לאלה הצטרפו מקרים קשים של טעויות בזיהוי, הוצאות להורג של חפים מפשע, וידויי הריגה של מחבלות בנות עשרה עם מספריים, הנחת בשר חזיר לכאורה על גופת מחבל, התעלמות מקשישות פצועות ואפילו פגיעה בכוחות הביטחון שביקשו למנוע נטילת החוק לידיים.

לכן היה מעט מוזר לשמוע שטקס הדלקת המשואות השנה יהיה בסימן "גבורה אזרחית", על רקע גל הטרור האחרון. הייתה גבורה, בוודאי, אבל האם מבחינה ציבורית אפשר לנתק אותה מהמעשים הפסולים שכמעט תמיד באו אחר כך? זו לא מכבסת מילים שמתעלמת מניסיונות לינץ' ברבריים? האם ביום עצמאותנו נפאר את הגיבורים, תוך שכחת נשמה אומללה של פליט חף מפשע שדפקו לו ספסל בראש? והאם הודיה לגיבורים האזרחיים אינה הודאה באזלת ידה של המדינה?

אפשר רק לקוות שתהליך בחירת מדליקי המשואות ייעשה בזכוכית מגדלת. שבין המדליקים יהיו גם גיבורים וגיבורות שתרמו כליות, חשפו פרשות מין או שחיתויות. גם זו גבורה אזרחית. ושמאחורי גיבורים אמיתיים שהשתלטו על מחבל שאוחז סכין והצילו חיים, לא יתחבאו חוליגנים שבעטו בגופה חמש שניות אחר כך.

צפו בדעת יחיד מאולפן וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully