וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: לא נגיב על הסנקציות "האמוציונליות" של רוסיה

נשיא טורקיה התייחס למשבר עם מוסקבה ואמר כי פוטין שיבח אותו בעבר על "האומץ שלו" בתור מנהיג. לברוב הבהיר כי הוא מוכן להיפגש השבוע עם עמיתו הטורקי בשולי ועידה אירופית

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הבטיח היום (רביעי) שלא להטיל סנקציות נגדיות על רוסיה, אחרי שזו עצרה את מכירת חבילות הנופש למדינה ואסרה לייבא רשימה של פירות וירקות מטורקיה בשל תקרית הפלת המטוס בשבוע שעבר.

"רוסיה היא שותפה אסטרטגית שלנו. נמשיך לספק להם סחורות, כולל מזון", הדגיש ארדואן בריאיון שהעניק לכתבים טורקים במטוסו הנשיאותי. לדבריו, העיצומים "האמוציונליים" של מוסקבה לא עולים בקנה אחד עם "כבוד המדינה". "מבחינה זו, טורקיה שומרת על אצילותה. אנחנו לא משתמשים באותה שפה כמוהם. אנחנו מצפים מהם לשנות את שפתם", הסביר הנשיא.

ארדואן הוסיף כי "נקמה" נגד אזרחי רוסיה החיים במדינה אינה עומדת על הפרק. נשיא טורקיה התייחס גם לאיומים שלפיהם תפסיק מוסקבה את אספקת הגז הטבעי לארצו. על אף שיותר ממחצית מכמות הגז הטבעי המוזרם לטורקיה מגיעה מרוסיה, ארדואן הבהיר כי "לא התקיימנו בכל חיינו על גז טבעי. האומה הזאת רגילה לקשיים".

הנשיא התייחס גם למתיחות האישית בינו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שלדבריו, שיבח בעבר את ה"אומץ" שלו. "הוא (פוטין) דיבר פעמים רבות עליי כעל ראש מדינה הגון", טען.

לקריאה נוספת בנושא
אובמה: על רוסיה וטורקיה להתמקד באויב המשותף דאעש
פוטין ממשיך במתקפה: "הפלת המטוס הרוסי - טעות ענקית"
נתניהו לפוטין: "שיתוף הפעולה בסוריה חשוב למניעת תאונות מיותרות"

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בוועידת האקלים בפריז, 30 בנובמבר 2015. AP
מנסה לצנן את האווירה. נשיא טורקיה ארדואן/AP

בתוך כך, שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר היום כי הוא מוכן להיפגש עם עמיתו הטורקי מבלוט צ'בושואלו במהלך השבוע הקרוב. השניים ישתתפו בפסגת הארגון לביטחון ולשיתוף פעולה באירופה (OSCE), שיתקיים בחמישי ובשישי בבלגרד, בירת סרביה. לדבריו, צ'בושואלו "מתעקש" להיפגש בשולי הפסגה, במה שעשויה להיות ההיוועדות הראשונה בין שני נציגים בכירים משתי המדינות.

"לא אמנע מהפגישה הזאת", אמר לברוב. "נשמע מה שיש לצ'בושואלו להגיד. ייתכן שיהיה משהו חדש אחרי מה שנאמר כבר בפומבי". כשנשאל מה אנקרה יכולה לעשות כדי לשפר את המצב, הבהיר שר החוץ של רוסיה כי היחסים לא יכולים להיות כבר כמו בעבר בשל הפעולה "העוינת" של אנקרה נגד מוסקבה.

במקביל, משרד ההגנה במוסקבה טען היום כי ארדואן ומשפחתו גורפים רווחים מההברחות הנפט של ארגון "המדינה האיסלאמית" אל תוך שטחה של טורקיה. בתדרוך במוסקבה, הציגו גורמים במשרד ההגנה תמונות לוויין שלטענתם חושפות טורים של מכליות שהועמסו בנפט באזורים שבשליטת דאעש בסוריה ובעיראק ואז עשו את דרכן לטורקיה. הגורמים לא ציינו אילו עדויות יש בידיהם המוכיחות את מעורבותו של נשיא טורקיה בנושא, טענות שהוכחשו מכל וכל מצדה של אנקרה.

(עדכון ראשון: 14:!8)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully