וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים צבאיים בלוב: לוחמי דאעש מתאמנים בהטסת מטוס אזרחי

גורמים אמרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי לוחמי הארגון בעיר סירת משתמשים בסימולטור הכולל הגאים ומסך דמוי מכ"ם שהגיע לידיהם מחוץ למדינה. ייתכן אף שהארגון השיג סימולטור המדמה מטוס קרב

צילום: רשת הטלוויזיה TELE הצרפתית

(רשת מנהרות שהקים דאעש בעיר סינג'אר שבעיראק)

לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעיר סירת שבצפון לוב מתאמנים בהטסת מטוס אזרחי באמצעות סימולטור – כך אמרו גורמים צבאיים מהמדינה לעיתון "א-שרק אל-אווסט". הגורמים מסרו כי לא ידוע כיצד הגיע אותו הסימולטור לידי דאעש, אך הדגישו שמדובר ב"סימולטור חדיש, אשר ככל הנראה הגיע מחוץ למדינה".

לפי הגורמים, גודלו של הסימולטור הוא כשל מכונית קטנה והוא דומה למטוס. כמו כן, נמסר כי בתוך הסימולטור ישנם הגאים שבאמצעותם ניתן לדמות המראה ונחיתה, וכן מסך המדמה מכ"ם וכלי לתקשורת עם מגדל הפיקוח.

קצין בכיר בצבא לוב אישר בריאיון שערך עמו העיתון בעת ביקורו בקהיר, כי קבוצה מדאעש, בהם קצינים לשעבר בצבא לוב ובצבאות של מדינות שכנות, הצליחו להשיג סימולטור במהלך חודש אוקטובר המדמה הטסת מטוס אזרחי. הוא טען כי כוחות הביטחון קיבלו לידיהם בשבועיים האחרונים מידע שלפיו השיגו לוחמי הארגון סימולטור המדמה הטסת מטוס קרב, שסוגו אינו ידוע. בכיר ביטחוני אחר ציין כי מטוסי חיל האוויר של לוב ניסו כמה פעמים לפגוע בבסיס שבו על פי החשד נעשים האימונים, אך ללא הצלחה.

עוד כתבות בנושא:
קרובים לאיטליה: מעוז דאעש החדש שמאיים על אירופה
לבקשת צרפת: גרמניה תצטרף לקואליציה נגד דאעש
אובמה: על רוסיה וטורקיה להתמקד באויב המשותף דאעש

העיר סירת שבלוב לאחר כיבושה על ידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). טוויטר, צילום מסך
מתאמנים על הטסת מטוס אזרחי? לוחמי דאעש בעיר סירת/צילום מסך, טוויטר

בחודשים האחרונים הקים דאעש בעיר סירת, הנמצאת לחופי הים התיכון ורק כמה מאות קילומטרים מחופי איטליה, את מעוזו הראשון מחוץ לסוריה ולעיראק, והחל לנהל את החיים האזרחיים בעיר. כמו כן, הוא השתלט על כמה אזורים במדינה, תוך שהוא מנצל את המלחמה והפיצול העמוק בלוב, שם, מאז 2014, ישנן שתי ממשלות - במזרח שולטת הממשלה המוכרת על ידי הקהילה הבינאלומית ומבוססת בטוברוק, ובמערב שולטת ממשלה איסלאמיסטית הממוקמת בטריפולי.

הלילה דווח כי מומחים מטעם האו"ם מעריכים כי בין 3,000-2,000 לוחמים המשתייכים לדאעש נמצאים בלוב. על פי הדוח שחיברו המומחים, "הפיקוד המרכזי של דאעש רואה בלוב כהזדמנות הטובה ביותר להרחבת החליפות האיסלאמית". עם זאת, המומחים מדגישים כי הארגון עומד בפני התנגדות רבה מצד העם וכן מתקשה ביצירת בריתות עם ארגונים מקומיים".

העיר סירת שבלוב לאחר כיבושה על ידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). טוויטר, צילום מסך
נשים מכוסות מכף רגל ועד ראש לאחר השתלטות דאעש על סירת/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully