וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב הכותל: נשים ידליקו נרות חנוכה במתחם, אך לא בטקס המרכזי

2.12.2015 / 5:22

הרב שמואל רבינוביץ' הגיב לעמדת המשנה ליועמ"ש, שלפיה מניעת השתתפות נשים בטקס הדלקות הנרות בכותל היא פסולה, והציע פשרה שבמסגרתה יוזמנו שרות הממשלה לטקס, אך לא ישתתפו באירוע המרכזי ברחבת הגברים

גו לייב

רב הכותל והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ' הגיב אתמול(שלישי) לעמדה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר, שלפיה מניעת השתתפותן של נשים בטקס הדלקת נרות החנוכה המסורתי ברחבת הכותל המערבי בירושלים היא "אפליה פסולה". בהודעה שפרסם לעיתונות הצהיר רבינוביץ' כי שרות הממשלה ידליקו את אחת החנוכיות בכותל המערבי, אך לא באירוע המרכזי המתקיים בעזרת הגברים.

רבינוביץ' הדגיש כי על פי תפיסתו האישית והתורנית, אין מקום לרחבת תפילה נוספת בכותל, "ועל המתפללים והמבקרים לקבל את כללי המקום הנהוגים מדור ודור". עם זאת, הוא ציין כי "תמכתי באימוץ הפשרה מתוך הראייה היהודית של 'גדול השלום'. אין לי אלא להצטער על שלא כל הצדדים במחלוקת נוהגים על פי אותם השיקולים. דווקא בכותל המערבי ראוי היה לכולנו לאמץ את דרך הפשרה, ולא את דרך הקנאות שהחריבה את מקדשנו".

רב הכותל והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ', יוני 2011. עומר מירון
"תמכתי באימוץ הפשרה מתוך הראייה היהודית של 'גדול השלום'". הרב רבינוביץ'/עומר מירון

הקביעה של עו"ד זילבר היא הישג לארגון "נשות הכותל", שחברותיו נאבקות בשנים האחרונות על האפשרות להדליק נרות חנוכה ולהשתתף בהדלקה המסורתית המרכזית ברחבת הכותל. זילבר שיבחה את רבינוביץ' על הפשרה שהציע ואמרה: "אני מבקשת לברך על הודעתך, אודות השינוי החיובי בהיקף הזמנתן המתוכנן של נשים לטקסי הדלקת הנרות הממלכתיים הצפויים להיערך בחג החנוכה הקרוב. להבדיל מהשנה שעברה, שבה נטלו חלק שתי נשים בלבד - ח"כ ציפי לבני וח"כ מירי רגב, הודעתך שלפיה השנה פנית לכל שרות ממשלת ישראל, שלוש במספר, לנגידת בנק ישראל, לחשבת הכללית במשרד האוצר ולנציבת שירות בתי הסוהר, מהווה צעד רצוי בכיוון הנכון אם הדרך לשוויון אמיתי עוד ארוכה".

עוד הוסיפה זילבר כי "כולי תקווה כי במהרה נזכה לחזות בהשתתפות שווה של גברים ונשים במרחב הציבורי על כל זירותיו וכי הדבר יראה לנו כמובן מאילו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הדלקת נרות חנוכה בטקס הבלתי רשמי שיזמו נשות הכותל בעזרת הנשים בכותל, דצמבר 2014. דניאל שטרית, מערכת וואלה! NEWS
טקס הדלקת נרות שיזמו "נשות הכותל" בחג החנוכה הקודם, דצמבר 2014/מערכת וואלה! NEWS, דניאל שטרית

הרב רבינוביץ' הסביר כי "בשנה זו , כבאשתקד, הוזמנו להשתתף בטקס שרות הממשלה גילה גמליאל ומירי רגב. יצוין, שהוזמנו כבר לפני כחודש". לסיום, התייחס הרב למאבקן של נשות הכותל וארגונים ליברליים נוספים על אופן תפילת הנשים בכותל המערבי.

"בשבועות האחרונים מתנהלים דיונים קדחתניים לסיכום תהליך ארוך, עדין ורגיש בהובלת מזכיר הממשלה, שמטרתו הסדרה מוסכמת של דרישות הזרמים השונים בכותל המערבי", אמר. "רק הבוקר קיים מזכיר הממשלה דיון בנושא זה. אסור היה שנפתור בעיה אחת ונצית אש (שכבר בוערת) מכיוון אחר. מתוך הבנה זו הושגה פריצת דרך משמעותית לקראת הסדרת מעמדה של 'עזרת ישראל' באופן שיהיה מקובל על כל הצדדים. אמשיך במאמצים להביא לפתרון שיהיה הטוב, הרחב והנכון ביותר לכלל ישראל ולכל מבקרי הכותל השונים, ולפעול למען הוצאת הכותל המערבי אל מחוץ לכל מחלוקת ומריבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully