וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעבור 16 שבויים: לבנון שחררה את גרושתו של מנהיג דאעש מהכלא

סג'י א-דלימי, שהייתה נשואה בעבר למנהיג "המדינה האיסלאמית" - אבו בכר אל-בגדאדי, הוחזקה במעצר בשל קשריה לג'בהת א-נוסרה ובתור קלף מיקוח. בעבר כבר ישבה בכלא, ושוחררה בתמורה לקבוצת נזירות נוצריות שנשבו

עריכה: שניר דבוש

בין 13 האסירים ששחחרה אתמול (שלישי) ממשלת לבנון במסגרת עסקת חילופי שבויים עם ארגון ג'בהת א-נוסרה, הייתה גם סג'י א-דלימי, אשתו לשעבר של מנהיג ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), אבו בכר אל-בגדאדי. היא הוחזקה בשל קשריה עם ארגון הטרור ולא מעט בשל ייחוסה המשפחתי.

ישנן גרסאות שונות לגבי סיפור חייה של א-דלימי. לפי חלק מהדיווחים, היא נולדה בעיראק ולפני נישואיה עבדה כתופרת וכספרית בעיר בגדאד. אביה, עבד אל-חמיד, פעיל איסלאמי שבהמשך יהפוך לבכיר בארגון ג'בהת א-נוסרה בסוריה, חיתן אותה עם אל-בגדאדי, ממנו נולדה לה בת אחת, בת 9 כיום.

לא ברור כמה זמן נמשכו הנישואים של א-דלימי עם מנהיג הארגון הקיצוני. חלק מהדיווחים טוענים שהזוג היה נשוי במשך שש או שבע שנים, ואילו אחרים אומרים כי הנישואים נמשכו שלושה חודשים בלבד. השניים חיו בדמשק עד שהתגרשו בשנת 2006, אז עזב אל-בגדאדי לעיראק, שם הקים בהמשך את ארגון דאעש.

עוד ידיעות על דאעש בוואלה! NEWS
בתיווך קטאר: ג'בהת א-נוסרה ולבנון החליפו שבויים בגבול סוריה
לבקשת צרפת: גרמניה תצטרף לקואליציה נגד דאעש
הכי מגוחך שיש: צפו בחיילי דאעש מתאמנים בלקבל בעיטות בביצים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
א-דלימי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחותה, דעא, ניסתה לבצע פיגוע התאבדות נגד אזרחים כורדים בעיר אירביל שבעיראק בשנת 2008, אך נעצרה לאחר שחגורת הנפץ שנשאה לא התפוצצה. בעלה השני של א-דלימי, פלאח ג'אסם, היה חייל במשמר הרפובליקה של סדאם חוסיין, ולאחר נפילת משטרו פיקד על אירגון איסלאמי קיצוני בצפון עיראק, ומת בלחימה עם האמריקנים בשנת 2010.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שוחררה כבר בעבר בתמורה לשחרור נזירות נוצריות

ב-2013 היא פגשה בסוריה את אביה, שביקש לחתן אותה בפעם השלישית, גם הפעם כמובן עם פעיל ג'יהאד, מלוב. אך האב, שבעת ההיא היה בכיר בארגון ג'בהת א-נוסרה, נהרג בעימות עם צבא אסד. סג'י נעצרה בידי מנגנוני הביטחון הסוריים, ושוחררה שנה לאחר מכן בתמורה לשחרור נזירות נוצריות שהיו בשבי דאעש בעיירה מעלולא.

לאחר שחרורה עברה א-דלימי ללבנון, אך נעצרה גם שם בידי הרשויות, בשל קשריה לג'בהת א-נוסרה. הלבנונים קיוו שלאור ייחוסה המשפחתי, תהווה א-דלימי קלף מיקוח לשם שחרורם של 16 חיילים ושוטרים לבנונים שנפלו בשבי ג'בהת א-נוסרה באוגוסט אשתקד, אז השתלט הארגון למשך כמה ימים על העיירה ערסל שבצפון לבנון.

היום כאמור שוחררה א-דלימי, במסגרת עסקת חילופי השבויים שנערכה בגבול סוריה-לבנון, בתיווך קטארי.

(עדכון ראשון: 23:22)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • דאעש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully