וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הקריאות לחרם: מפגש בין ראשי אוניברסיטאות מישראל ומגרמניה

1.12.2015 / 20:12

נשיאים ורקטורים מאוניברסיטאות בארץ נפגשו בברלין עם ראשי ההשכלה הגבוהה בגרמניה. נשיא האוניברסיטה העברית: "חרם יפגע קשות באקדמיה הישראלית, ולכן חשוב לחזק את שיתוף הפעולה עם מדינות אחרות"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר חן

(חברי איגוד האנתרופולוגים האמריקני הצביעו על החרמת ישראל, לפני כשבועיים)

בסוף השבוע האחרון יצאו נשיאים ורקטורים מכל האוניברסיטאות בארץ, למעט אוניברסיטת אריאל, לברלין. הם קיימו מפגש עם ראשי ההשכלה הגבוהה בגרמניה, שאורגן על ידי ועד ראשי האוניברסיטאות בארץ ועל ידי ועידת הרקטורים הגרמנים. המפגש עסק בעיקר בחרם על ישראל ברחבי העולם שמתגבר ומתפשט גם לאקדמיה, אך ציינו בו גם את יום השנה החמישים ליחסים בין המדינות.

מטעם האוניברסיטאות בארץ יצאו נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' מנחם בן ששון; רקטור האוניברסיטה העברית, פרופ' אשר כהן; נשיא אוניברסיטת בר-אילן, פרופ' דניאל הרשקוביץ; רקטורית אוניברסיטת בר-אילן, פרופ' מרים פאוסט; רקטור אוניברסיטת בן גוריון, פרופ' צבי הכהן; סגנית נשיא מכון ויצמן למדע, פרופ' מיכל נאמן; סגן נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' רענן ריין ופרופ' משה סידי, משנה בכיר לנשיא הטכניון. את ההשכלה בגרמניה ייצגו נשיא האוניברסיטה החופשית של ברלין, נשיא ועידת הרקטורים הגרמנים, נשיא אוניברסיטת פוטסדאם, נשיאת אוניברסיטת פרנקפורט ועוד.

פרופ' מנחם בן ששון, נשיא האוניברסיטה העברית, הסביר כי "על רקע הקריאות להטלת חרמות אקדמיים על ישראל וההחלטה על החרם האקדמי בכנס איגוד האנתרופולוגים האמריקני לפני כשבועיים, חשוב שנחזק את שיתופי הפעולה האקדמיים ואת הידידות עם מדינות כגרמניה". הוא ציין כי "הכינוס המשותף בברלין הוא צעד חשוב בכיוון", והוסיף ששיתוף הפעולה בין הקהילות האקדמיות של ישראל ושל גרמניה "מהווה סביבת מחקר דינמית, חדשנית ומשמעותית".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"חרדים יכולים ללמוד רק בהפרדה, אחר כך מתלוננים שהם לא יצרנים"
על רקע גל הטרור: הוארך מימון אבטחת בתי ספר עד השעה 16:00
משרד החינוך מציג: תכנית לימודים למניעת התגייסות בדואים לדאעש

ראשי האוניברסיטאות והרקטורים בארץ יצאו לגרמניה כדי להילחם בחרם האקדמי, כנס ברלין. דצמבר 2015. Freie Universität Berlin, מערכת וואלה! NEWS
ראשי האוניברסיטאות, בכנס שנערך בגרמניה בסוף השבוע/מערכת וואלה! NEWS, Freie Universität Berlin

ששון אף אמר שחרם אקדמי "יפגע בצורה חמורה באקדמיה הישראלית ובמחקר המבוסס על שיתופי פעולה והחלפת ידע בזירה הבינלאומית". לכן, הבהיר "נמשיך לפעול לחיזוק הקשרים האקדמיים גם עם מדינות נוספות במטרה לקדם את שיתופי הפעולה ואת תרומתם למחקר בישראל".

במסגרת הכינוס חתמו המשתתפים על הצהרה משותפת, הקוראת לעודד ולהרחיב את שיתופי הפעולה האקדמיים בין המדינות, ולפיה "שיתוף הפעולה במחקר ובהוראה בין ישראל לגרמניה ימשיך לשחק תפקיד מרכזי בעיצוב עתיד היחסים בין המדינות, ואנו שואפים לחזק אותו עוד יותר בעתיד". הוחלט אף על הקמת תכניות דוקטורט, מסלול ללימודי פוסט-דוקטורט, והקמת קבוצות מחקר משותפות לחוקרים צעירים, שיהיו משותפים לאוניברסיטאות ישראליות וגרמניות.

נשיא האוניברסיטה העברית, פרופסור מנחן בן שושן ורקטור באוניברסיטה Hohenheim בגרמניה, פרופסור סטפן דברט בכנס ברלין כנגד החרם האקדמי על ישראל. דצמבר 2015. Schweizer, מערכת וואלה! NEWS
נשיא האוניברסיטה העברית, פרופסור מנחם בן ששון ורקטור האוניברסיטה Hohenheim/מערכת וואלה! NEWS, Schweizer
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully