וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק באוויר: ישראל מבקשת מרוסיה תיאום גם על הקרקע בסוריה

1.12.2015 / 17:41

במערכת הביטחון לא מכחישים כי הועברו מסרים לרוסים, שלפיהם ישראל מעוניינת להיות מתואמת עמם גם על הקרקע ולא רק מול חיל האוויר. זאת, לאור הדרישה הישראלית שתיעשה אכיפה ראויה בכל הנוגע להעברת אמצעי לחימה מהמדינה השסועה לחיזבאללה ולארגוני טרור נוספים בלבנון

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: טל רזניק

במהלך החודשים האחרונים גיבשו ישראל ורוסיה מנגנון לתיאום הפעילות של חילות האוויר של שתי המדינות בסוריה. כעת, לא מכחישים במערכת הביטחון כי הועברו מסרים לרוסים, שלפיהם ישראל מעוניינת גם להיות מתואמת עמם על הקרקע. זאת, לאור הדרישה הישראלית שתיעשה אכיפה ראויה בכל הנוגע להעברת אמצעי לחימה מהמדינה השסועה לחיזבאללה ולארגוני טרור נוספים בלבנון. ישראל העבירה מסרים לרוסים שלפיהם העברת אמל"ח מהווה קו אדום והיא הבהירה כי לא תתפשר בנושא.

נראה שהצבת מערכת ההגנה האווירית הרוסית S-400 באזור לטקיה שבסוריה לא מרתיעה את ישראל מעצירת העברות הנשק מסוריה לחיזבאללה בלבנון - זאת בצל הדיווחים על המשך התקיפות הישראליות בסוריה והאישור שנתן לפרסומים ראש הממשלה בנימין נתניהו.

עוד בנושא
נתניהו: "ישראל פועלת לפעמים בסוריה כדי למנוע העברות נשק"
ישראל לא מתואמת עם רוסיה בגזרה הימית

לפי פרסומים זרים, בשבועות האחרונים תקף חיל האוויר הישראלי מטרות בגבול סוריה-לבנון כדי לסכל העברות אמל"ח. מכאן שמערכת ההגנה המתקדמת של הרוסים לא הפריעה לישראל לתחזק את הקו האדום שעליו היא הכריזה בשנים האחרונות מאז החל משטר אסד להתפורר.

כוחות צבא סוריה בלטקיה, 10 באוקטובר 2015. AP
הכוחות הרוסים בלטקיה שבסוריה/AP

רוסיה ניסתה להקים קואליציות מגוונות באזור עם צבא סוריה החופשית, עם הכורדים, עם הטורקים, עם הסעודים ועם נסיכויות המפרץ - במטרה להביא ליציבות באזור. עם זאת, היא נכשלה פעם אחרי פעם.

ישראל מצדה מצליחה לשמור על יחסי ידידות עם הרוסים בלי לשתף פעולה באופן מעשי, אלא רק באמצעות תיאום שנועד למנוע אי-הבנות באוויר. לא מן הנמנע שישראל תנצל את המתיחות בין טורקיה לרוסיה על מנת להפעיל מנופי לחץ על איראן וחיזבאללה בדמות המשך מניעת הברחות הנשק.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"אם הם סוגרים איתנו דברים - הם קורים"

גורם ביטחוני בכיר סרב להתייחס למסרים שהחליפה ישראל עם רוסיה בימים האחרונים, אך אמר: "הרוסים גילו שאם הם סוגרים אתנו דברים - הם קורים. להם יש אינטרסים, וגם לנו. פשוט לראות שהם לא מתנגשים. אנחנו נמשיך לא להתערב במה שקורה בסוריה. אין לנו עניין בכך".

בתוך כך, ארגון חיזבאללה הרחיב את הלחימה לאזורים נוספים מעבר לקו הגבול סוריה-לבנון ואנשיו נראו בשבוע האחרון בצפון חאלב שבסוריה. זו תפנית מעניינת באסטרטגיית הלחימה של הארגון השיעי. מנהיגו, חסן נסראללה, הצהיר בנאומו בעקבות הפיגוע הקשה ברובע הדאחיה כי הארגון ירחיב את הלחימה שלו מול דעאש בסוריה. מהלך זה מרחיב את הנטל הביטחוני על הארגון, שספג למעלה מאלף הרוגים ואלפי פצועים מאז הצטרף ללחימה בסוריה.

מערכת S-400 בבסיס הרוסי באזור לטקיה, 26 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
מערכת ה-S-400 מגיעה לבסיס לטקיה/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully