וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בלבנון: שני פצועים בפיצוץ מכשיר האזנה ישראלי

אמיר בוחבוט וסוכנויות הידיעות

1.12.2015 / 17:07

בכלי התקשורת במדינה דווח על פיצוץ באזור מרג' עיון שבדרום לבנון, וברשת "אל-מנאר" של חיזבאללה דווח כי ישראל אחראית לו. הצבא הלבנוני הטיל סגר על האזור ופתח בחקירת המקרה. דובר צה"ל: "לא מתייחסים לפרסומים זרים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונת מכשיר האזנה המפוצץ שהופצה בכלי התקשורת הלבנוניים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכשיר האזנה ישראלי פוצץ סמוך לכפר בורג' אל-מולוכ שבאזור מרג' עיון בדרום לבנון - כך דווח היום (שני) ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית. על פי הדיווח בכלי התקשורת הלבנוניים, הפיצוץ אירע בשעה שעבר בסמוך למקום בולדוזר, ושני פועלים שהיו בו נפצעו. מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "איננו מתייחסים לפרסומים זרים".

ברשת "אל-ערבי" דווח כי כוחות של הצבא הלבנוני הוזעקו לאזור הפיצוץ, הטילו עליו סגר ופתחו בחקירת נסיבות המקרה. בסוכנות הידיעות הממלכתית דווח כי מדובר באירוע על רקע פלילי, אולם מרבית כלי התקשורת צוטט הדיווח בדבר מכשיר האזנה ישראלי. "ישראל פוצצה מכשיר ריגול באמצעות שני מטעני חבלה קטנים, בעת שדחפור עבד בכביש", נמסר ברשת "אל-מנאר", המזוהה עם חיזבאללה.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: "ישראל פועלת לפעמים בסוריה כדי למנוע העברות נשק"
בתיווך קטאר: ג'בהת א-נוסרה ולבנון החליפו שבויים בגבול סוריה
נלחם בשמועות: קאסם סולימאני הכחיש את הדיווחים על מותו בסוריה

בורג' אל-מולוכ, לבנון. גוגל מפס, עיבוד תמונה
בורג' אל-מולוכ, לבנון/עיבוד תמונה, גוגל מפס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006, התגאה ארגון חיזבאללה בכך שהצליח לחשוף רשת של סייענים ישראלים כביכול, שניסו לחדור לרשת התקשורת הנייחת והסלולרית בלבנון. כמו כן, טען הארגון כי חשף מתקני האזנה ותצפית שהוצבו בבאזורים שבשליטתו בדרום המדינה ובמזרחה.

לפני כשנה, פעיל חיזבאללה נהרג בפיצוץ מכשיר מעקב שהתקינה, על פי הדיווחים הלבנונים, ישראל ברשת התקשורת של הארגון בדרום לבנון. על פי הדיווח, מטוס של חיל האוויר פוצץ את המכשיר בזמן שחוסיין עלי חיידר, פעיל הארגון בן 25 המתמחה בחבלה, ניסה לפרק ארבעה מכשירי ריגול. לא נמסרה תגובה מצד צה"ל על הדיווח.

כמה פעילים נוספים בארגון השיעי נפצעו בפיצוץ, שאירע בעיירה עדלון שבדרום המדינה. תושבים סיפרו כי הם זיהו מטוס ישראלי שחג בשמי האזור דקות ספורות לפני שהתרחש הפיצוץ. צבא לבנון פרסם הצהרה שבה נאמר: "יחידת מודיעין של הצבא חשפה מכשיר ריגול בשעה 15:45 בכפר, וכתוצאה מפיצוצו נהרג אזרח ששהה בסמוך לאזור". הצבא הטיל סגר על האזור ופתח בחקירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully