וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ בוקר חוזרת לשריפה בכרמל: "ליאור הספיק לומר משפט - והשיחה נותקה"

דב גיל-הר

1.12.2015 / 17:20

אלמנתו של תנ"צ ליאור בוקר שנספה באסון הכרמל סיפרה לאולפן וואלה! NEWS על השיחה האחרונה עם בעלה, על הכתב שבישר לה מותו ועל תפקידה כיו"ר הוועדה שמפקחת על שירותי הכבאות. "בגלל חוסר בתקציב פשוט מתעלמים מהבעיה"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

במלאת חמש שנים לאסון הכרמל, סיפרה היום (שלישי) ח"כ נאוה בוקר (הליכוד) לאולפן וואלה! NEWS על יום האסון, ועל קבלת הבשורה המרה על מותו של בעלה, תת-ניצב ליאור בוקר. "זה היה יום שהתחיל כל כך שגרתי", היא שחזרה. "בעלי יצא בבוקר לעבודה כרגיל ובצהריים התקשר אליי וסיפר לי שהוא בדרך לכרמל כי משתוללת שם שרפה גדולה. אמרתי לו שאני נמצאת בעבודה ושאחזור אליו מאוחר יותר. חזרתי אליו בשעה 15:26, עשר דקות לפני שהם נספו, ושמעתי רעש והמולה וצעקות בקשר. ליאור הספיק לומר לי רק משפט אחד, 'נאוה, אני לא יכול לדבר כרגע', והשיחה התנתקה".

חצי שעה לאחר מכן היא ניסתה להתקשר שוב, אך הוא לא ענה והמראות בטלוויזיה בישרו שחורות. "אין קו, אני מסמסת לו שייזהר, אני רואה בטלוויזיה שאוטובוס צוערים של שירות בתי הסוהר עולה באש, ואני דואגת. בשעה 17:00 אני מנסה פחות לדאוג ונוסעת לאחותי להדלקת נר שני של חנוכה. מתקשר אליי בדרך כתב של עיתון חרדי, שמכיר אותי באופן מאוד שטחי, ושואל אם אני מכירה ליאור בוקר שנמצא בשרפה בכרמל, קצין משטרה. אני אומרת שכן ושואלת 'למה?', אז הוא אומר לי 'שמעתי שהוא הרוג'. כך לצערי קיבלתי את הבשורה האיומה הזאת".

אסון הכרמל - ידיעות נוספות בנושא:
השר ארדן בטקס זיכרון לאסון הכרמל: "מנציחים 44 מטובי בנינו"
עקירת עצים ורעיית עזים: כך מנסים בקק"ל למנוע את השריפה הבאה בכרמל

איגרת הרב בובליל כנגד תנ"צ ליאור בוקר ז"ל. שלומי גבאי
ח"כ נאוה בוקר אוחזת בתמונתו של בעלה, ב-2011/שלומי גבאי

כיום משמשת ח"כ בוקר בתפקיד יו"ר ועדת המשנה לשירותי הכבאות בכנסת, שמפקחת על שירותי הכבאות. היא העידה כי אמנם מאז האסון המצב השתפר והגופים ערוכים יותר למקרים קשים, אך לא משוכנעת שאסון כזה לא יחזור על עצמו, ולו רק בגלל בעיית תקציב. "התרעתי אתמול בוועדה שיש לנו בעיות קשות שדורשות פתרון", הדגישה.

לדבריה, "היה כאן כישלון של ממשלות ישראל לדורותיהן. צריך להקים אזורי חיץ בין היישובים, לבין יערות שמהווים סכנה ממשית לחיי אדם. בסך הכול מדובר בכמה עשרות מיליוני שקלים, אבל העניין נופל בין הכיסאות. בגלל חוסר בתקציב פשוט מתעלמים מהבעיה. מה שלא מבינים במשרד האוצר זה שלמדינה יעלה הרבה יותר לתקן את הנזק שייגרם אם תפרוץ שרפה כזאת, תצא מכלל שליטה ותגיע לבתים. מאה יישובים נמצאים בסכנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
יערות הכרמל, חמש שנים לאחר אסון הכרמל. נובמבר 2015. קק"ל, סוכנות ג'יני
יערות הכרמל, חמש שנים לאחר האסון/סוכנות ג'יני, קק"ל

לטענתה של ד"ר נעמה טסלר, מומחית לענייני אקולוגיה מאוניברסיטת חיפה שלוקחת חלק במאמצי השיקום של הכרמל, שאריות השרפה ושרידיה יישארו בשטח עוד זמן רב. "השטח אמנם נהיה ירוק ומשתקם, אבל יעברו לפחות 50 שנה עד שהיער הבוגר יחזור", אמרה.

עוד הוסיפה, כי "יער האורן בכרמל הוא יער טבעי, והאורן במהלך שרפה מפזר זרעים. ואולם, זה גם יוצר את אחת הבעיות הכי גדולות מבחינת ניהול השטח, מכיוון שכמות הזרעים שמתפזרת אחרי השרפה גדולה מאוד והצפיפות של האורנים גבוהה. כך נוצר מצב שמתחדש יער צעיר של אורן ירושלים בצפיפות גבוהה. אורן הוא מצד אחד מין שמתחדש בשרפה, ומצד שני הוא מין שמותאם לאש - הוא מאוד דליק ויוצר סכנה לשרפות חוזרות. צריך לדלל את הזרעים כדי שלא תהיה שרפה בסדר גודל כזה שוב בעתיד. זו עבודה מתמשכת להרבה שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully