וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ארדן בטקס זיכרון לאסון הכרמל: "מנציחים 44 מטובי בנינו"

1.12.2015 / 14:00

הטקס התקיים באנדרטה המרכזית בבית אורן, ובו ציינו חמש שנים לשריפה הגדולה בתולדות המדינה. ארדן הוסיף כי "חיזוק מערך הכבאות בעל חשיבות עליונה". אמו של מוריץ לוי, אחד הנספים: "חיינו לא שבו למסלולם"

צילום: קק"ל, עריכה: קשת סידי

(בקק"ל מונעים את השריפה הבאה: מאות דונמים של חורש נעקרו מעצים)

טקס הזיכרון השנתי לאסון הכרמל התקיים היום (שלישי) באנדרטה המרכזית להנצחת 44 החללים שנמצאת בסמוך לקיבוץ בית אורן. בטקס צויינו 5 שנים לאירוע, והשתתפו בו משפחות הנספים, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, נציבת בתי הסוהר רב גונדר עפרה קלינגר, ממלא מקום המפכ"ל ניצב בנצי סאו, נציב הכבאות וההצלה רב טפסר שחר איילון ועוד.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, נאם בטקס, ופנה למשפחות השכולות. "מכת אבדן בן משפחה היא כמכת רעם, כעץ ששורשיו נפגעו וצמרתו קוצצה", אמר, וציין כי זהו "אובדן כבד גם למדינת ישראל, של אנשים ערכיים שנפלו בדרך לבצע את משימתם ולהציל חיים. אנו מנציחים היום 44 מטובי בנינו".

ארדן הבהיר כי הוא "רואה את חיזוק מערך הכבאות כמשימה לאומית בעלת חשיבות עליונה. עוד הוסיף, כי "כתוצאה מיישום הלקחים שהוסקו מאסון הכרמל אנו מגיעים לכל אירוע במהירות גבוהה יותר, ובשנה הקרובה נפעל להעצמת מערך הכיבוי. נוכל להתמודד עם האתגרים הרבים ולהגן על אזרחי ישראל".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
עקירת עצים ורעיית עזים: כך מנסים בקק"ל למנוע את השריפה הבאה בכרמל
המחוזי בירושלים גזר שלוש שנות מאסר על מצית בית הספר הדו לשוני
ניסיון פיגוע שני היום: חייל חיסל מחבלת שאיימה לדקור אותו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טוהר פנקר, בתו של חגי פנקר שנהרג בשריפה, תלתה מכתב על שמו באנדרטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם יפה לוי, אמו של מוריץ לוי שנהרג בשריפה כשנסע באוטובוס הצוערים של השב"ס, דיברה בטקס וסיפרה כי "חיינו לא חזרו למסלול הרגיל. 44 משפחות הצטרפו למשפחת השכול, 44 מלאכים עלו לשמיים. כל אחד ואחת היו עולם ומלואו. לנו נשאר להתבונן בתמונות, להנציח את שמם ולראותם בחלומות".

לציון חמש שנים לאסון השריפה הכבד ביותר בתולדות המדינה, פורסמו היום נתונים על הרשות הארצית לכבאות ולהצלה: מספר הכבאים גדל מאז שנת 2010 ב-650 וכיום יש ברשות 1,850 כבאים. בחודשים הקרובים ייקלטו מאה נוספים, ועד 2018 יהיו במערך 2,150 כבאים. לצד תוספת במספר הכבאים, גדל גם מספר המפקחים, שתפקידם לאכוף את הדרישות לסידורי הבטיחות. בסוף השנה הנוכחית יהיו 280 מפקחים - 50% יותר משהיו ברשות לפני חמש שנים.

"כתוצאה מהתוספת בכוח האדם מגיעים לכל אירוע כוחות גדולים יותר מאשר בעבר, כדי לצמצם עד כמה שניתן את נזקי השריפה", אמרו ברשות, אך הזכירו כי "היחס בין מספר התושבים למספר הכבאים אמנם השתפר, אך הוא עדיין נמוך ביחס למדינות מערב אירופה וארצות הברית".

תיעוד מאסון הכרמל חושף: מפקד המחוז לא אמר אמת למבקר.
השריפה בכרמל, לפני חמש שנים

זאת ועוד, משנת 2012 נבנו 25 תחנות כיבוי חדשות, מקצתן במקום תחנות ישנות. מאז השריפה בכרמל גם נקלטו במערך הכבאות 127 רכבי כיבוי חדשים, בעלות של 245 מיליון שקלים, וכיום יש כ-360 רכבי כיבוי תקינים שיוצרו לפני פחות מ-20 שנה. כמו כן, הוקמה טייסת כיבוי המונה 14 מטוסים וכיום יש במלאי 1,400 קוב חומר מעכב בערה, לעומת 20 קוב בלבד שהיו במלאי ערב השריפה.

ברשות ציינו כי בחמש השנים שחלפו מאז השריפה "שינה מערך הכבאות בישראל את פניו". בין היתר, עברה האחריות המיניסטריאלית עליו ממשרד הפנים למשרד לביטחון פנים. בנוסף לכך, ביולי 2012 נחקק חוק הרשות הארצית לכבאות ולהצלה, שבמסגרתו פורקו איגודי הערים לכבאות והוחלפו ברשות ארצית הכוללת את מטה הנציבות ושבעה מחוזות.

אסון בכרמל: 40 הרוגים בהתהפכות אוטובוס. עופר גולן, אבישי גולן, גדעון צנטנר, אדריאן הרבשטיין, סרחאן מחמיד - WWW.HNN.CO.IL, שלומי גבאי, רמי שינאווי, נועם אשל,
אסון הכרמל/עופר גולן, אבישי גולן, גדעון צנטנר, אדריאן הרבשטיין, סרחאן מחמיד - WWW.HNN.CO.IL, שלומי גבאי, רמי שינאווי, נועם אשל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully