וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: על רוסיה וטורקיה להתמקד באויב המשותף דאעש

1.12.2015 / 14:10

נשיא ארה"ב נפגש עם ארדואן בוועידת האקלים בפריז ושוחח עמו על המשבר עם מוסקבה. הוא הבהיר כי וושינגטון תומכת בזכותה של טורקיה להגן על עצמה. "רוצים לתרום לשלום באזור", אמר נשיא טורקיה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הפציר היום (שלישי) בעמיתו הטורקי רג'פ טייפ ארדואן לפעול להפחתת המתיחות עם רוסיה בזמן שהדגיש את תמיכתה של וושינגטון בזכותה של אנקרה להגן על עצמה. זאת ברקע המשבר בין טורקיה לאנקרה בעקבות הפלת המטוס בשבוע שעבר. השניים נפגשו בפריז, במסגרת ועידת האקלים שנפתחה אתמול.

"ארצות הברית תומכת בזכותה של טורקיה להגן על עצמה ועל המרחב האווירי שלו", הבהיר אובמה. "שוחחנו כיצד טורקיה ורוסיה יכולות לעבוד יחד כדי להפחית את המתיחות ולמצוא נתיב דיפלומטי לפתרון הסוגיה". הנשיא האמריקני הוסיף כי הוא הדגיש בפניו של ארדואן שארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הוא האויב שעל כל הצדדים להתמקד במאבק בו.

בתום הפגישה, אמר ארדואן כי השניים שוחחו על המתיחות בין טורקיה לרוסיה. "אנחנו לא רוצים שיהיו לכך השלכות רעות, אלא להפך, לשקם את היחסים ולתרום לשלום באזור", הדגיש נשיא טורקיה.

לקריאה נוספת בנושא
פוטין ממשיך במתקפה: "הפלת המטוס הרוסי - טעות ענקית"
נתניהו לפוטין: "שיתוף הפעולה בסוריה חשוב למניעת תאונות מיותרות"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדאן בוועידת האקלים בפריז, 1 בדצמבר 2015. רויטרס
אובמה, קרי וארודאן דנים במשבר בין טורקיה לרוסיה, היום/רויטרס

מוקדם יותר קרא ראש ממשלת טורקיה, אחמט דאווטאולו, לרוסיה לפתוח ערוצי תקשורת צבאיים כדי למנוע תקריות דומות לזאת שהתרחשה בשבוע שעבר.

"אנחנו קוראים שוב לרוסיה לפתוח ערוצי תקשורת צבאיים כדי למנוע מתקריות דומות להתרחש", אמר ראש הממשלה במסיבת עיתונאים שכינס לפני שיגיע לביקור רשמי בצפון קפריסין. "עלינו לשבת סביב השולחן ולדבר במקום להעלות האשמות לא מבוססות", הוסיף.

דאווטאולו התייחס לטענות של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שלפיהן ממשלתו קונה נפט מדאעש ובכך מממנת את פעילותו.
ארדואן כינה אתמול את הטענות הללו "עלבון" והבטיח להתפטר אם רוסיה תוכיח זאת. השניים הגיעו אתמול לוועידת האקלים בפריז, אך לא נפגשו. ראש הממשלה הדגיש כי טורקיה תמשיך במאמצים להדוף את לוחמי דאעש מצפון סוריה, באזורי הגבול בין שתי המדינות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו ומזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג, בריסל, 30 בנובמבר 2015. רויטרס
דאווטאולו ומזכ"ל נאט"ו, אתמול/רויטרס

לפני שבוע הפיל מטוס קרב טורקי מדגם F-16 מפציץ רוסי מדגם סוחוי Su-24, שלטענת אנקרה חדר למרחב האווירי של טורקיה. לעומת זאת, מוסקבה טוענת כי המטוס פעל בשמי סוריה. אתמול כינה פוטין את המהלך "טעות ענקית" ואמר כי לטעמו ארדואן הוא לא זה שהורה על הפלת המפציץ.

מאז התקרית פרסה רוסיה סוללות נ"מ מתקדמות מדגם S-400 בלטקיה, משם יוצאים כלי הטיס שלה להפציץ יעדים של המורדים ושל דאעש מדי יום. בנוסף לכך, אתמול נמסר כי מטוסי הקרב המתקדמים מדגם סוחוי Su-34 חומשו בטילי אוויר-אוויר, שיכולים לשמש אותם במקרה של היתקלות עם מטוסי קרב של צבאות זרים, כמו טורקיה.

(עדכון ראשון: 12:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully