וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: בן 18 מאזור חברון "המסוכן לפלסטינים" הפר צו מעצר מנהלי

1.12.2015 / 12:00

אלוף פיקוד המרכז הוציא צו מעצר והרחקה מנהליים נגד צעיר מדרום הר חברון, לאחר שלפי מידע מודיעני נמצא "מעורב בפעילות בלתי חוקית ואלימה כלפי פלסטינים". לאחר שנתפס באזור המרוחק מביתו בשעת לילה, בניגוד למגבלות, הוגש נגדו כתב אישום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתנחלים מיידים אבנים באזור דרום הר חברון, במרץ האחרון. למצולמים אין קשר לכתבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית משפט השלום בירושלים דן השבוע לראשונה בכתב אישום שהוגש נגד בן 18 שהפר צו מעצר מנהלי, שהוציא נגדו אלוף פיקוד המרכז רוני נומה בשל מעורבותו על פי מידע מודיעיני באירועים לאומניים נגד פלסטינים. לפי האישום, הפר הצעיר צו מעצר והרחקה מנהליים בכך שהה באזור קיבוץ צרעה שליד בית שמש, בעת שהיה אמור לשהות בביתו שבדרום הר חברון. החקירה בוצעה על ידי יחידת הפשיעה הלאומנית של מחוז ש"י.

כתב האישום הוגש באוקטובר האחרון בגין הפרת הוראה חוקית. נגד הצעיר, פעיל ימין המוכר היטב לשב"כ ולמשטרה, הוצא צו מנהלי ב-19 באוקטובר על ידי אלוף נומה לאחר שזה "עיין בחומר מודיעיני מהימן ואיכותי המצביע על מעורבותו בפעילות בלתי חוקית ואלימה, שמסכנת תושבים פלסטינים ורכושם, ולאחר ששוכנע כי טעמים ביטחוניים כבדי משקל מחייבים זאת". עוד נכתב בכתב האישום כי הדבר היה נחוץ "לשם שמירה על ביטחון האזור ועל הסדר הציבורי מפני הסיכון הכבד והמשמעותי הטמון בפעילות האסורה".

לקריאה נוספת:
המחוזי בירושלים גזר שלוש שנות מאסר על מצית בית הספר הדו לשוני
ניסיון פיגוע שני היום: חייל חיסל מחבלת שאיימה לדקור אותו
התפתחות דרמטית בחקירת פרשת טרור יהודי

כתובת "תג מחיר" במנהרה הסמוכה לקריית יערים, 21 בספטמבר 2015. דוברות המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
"מסכן פלסטינים ואת רכושם". כתובת "תג מחיר" באזור קריית יערים ליד ירושלים/חטיבת דובר המשטרה, דוברות המשטרה

בשל כך, הורחק הצעיר מאזור יהודה ושומרון, למעט מהיישוב שבו התגורר בדרום הר חברון. עוד נאסר עליו לצאת מבית הוריו החל מ"שעה לאחר שקיעת החמה ועד להנץ החמה", כפי שהוגדר בצו. זאת ועוד, לאור הסכנה הנשקפת מהצעיר, הוא נדרש לדווח למשטרה בכל ערב על הימצאותו בביתו. הצו הוצא למשך שלושה חודשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

הצו נמסר לצעיר בעת ששהה בהתנחלות אלון מורה. ואולם שלושה ימים לאחר מכן, הוא נעצר בעת שנסע עם אביו במכוניתו סמוך לקיבוץ צרעה בשעת לילה, בזמן שבו הוא אמור להיות נתון במעצר בביתו. כשנשאל אביו מדוע בנו אינו בבית, כנקבע בצו, אמר: "מה, אני אשאיר אותו לבד?". בעקבות זאת הוא נעצר והוגש נגדו כתב אישום.

הדיון בבית משפט השלום בירושלים התקיים בפני השופט איתן קורנהאוזר. במהלכו אמר הצעיר כי אין לו עורך דין, והדיון נדחה לינואר הקרוב. מאחר שביום ביצוע העבירה הצעיר היה בן 17 בלבד, לא ניתן לפרסם את פרטיו.

עו"ד איתמר בן גביר, אשר ייצג את הצעיר בבית המשפט המחוזי - שם נדחה ערר המדינה מסר בתגובה: "מדובר בצווים אנטי דמוקרטיים שהוצאו משל ישראל הייתה מדינת עולם שלישי.אם יש ראיות צריך להגיש כתב אישום אך אם אין הפתרון הוא לעזוב הצעירים הללו ולא להוציא צווים אנטי דמוקרטיים.טוב עשה בימש המחוזי שדחה ערר המדינה.אם למשטרה יש חומר נגד גנירם שיגיעו איתו ולא עם טענות על הפרת הוראה חוקית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully