וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזר דין לאחד ממציתי בית הספר הדו-לשוני: 5 דברים שצריך לדעת היום

רוני וולף

1.12.2015 / 7:10

חמש שנים אחרי אסון הכרמל ייערך טקס לזכר הנספים, הוועדה לקידום מעמד האישה תדון בהטרדות מיניות בתקשורת, ועוד שלושה דברים שאתם צריכים לדעת היום

טקס זיכרון לנספי אסון הכרמל באנדרטת האוטובוס, דצמבר 2012. בן קלמר
טקס זיכרון לנספי אסון הכרמל באנדרטת האוטובוס, דצמבר 2012/בן קלמר

אתם צריכים לדעת שהיום ייערך טקס התייחדות עם זכרם של נופלי אסון הכרמל במלאת חמש שנים לשריפת היער שבה נהרגו 44 בני אדם - רובם אנשי כוחות ההצלה והביטחון. השריפה פרצה ב-2 בדצמבר 2010 ממערב לעוספיה, וכובתה כעבור ארבעה ימים. 17 אלף בני אדם פונו מבתיהם ומיליוני עצים נשרפו, מה שהפך אותה לאסון השריפה הכבד ביותר בתולדות מדינת ישראל. ישראל קיבלה באותם ימים סיוע אווירי ממדינות רבות בעולם, בהן אזרבייג'ן, טורקיה, ספרד, צרפת, רוסיה וארצות הברית. בעקבות האסון נחקק בכנסת "חוק הרשות הארצית לכבאות והצלה", שמסדיר את שרותי הכבאות בישראל.

גזר דינו של אחד ממציתי בית הספר הדו-לשוני בירושלים

בית הספר הדו לשוני בירושלים הוצת, כתובות גזעניות רוססו במקום. אריק אבולוף, כבאות ירושלים, מערכת וואלה! NEWS
בית הספר הדו לשוני בירושלים הוצת, כתובות גזעניות רוססו במקום/מערכת וואלה! NEWS, אריק אבולוף, כבאות ירושלים

אתם צריכים לדעת שהיום ייגזר דינו של יצחק גבאי, בן 22, שהורשע בהצתת בית הספר הדו-לשוני בירושלים בנובמבר 2014. ביולי האחרון גזר בית המשפט המחוזי בירושלים על הנאשמים האחרים בפרשה, שלמה רחמים טויטו ונחמן טויטו, אחים בני 20 ו-18, פעילי להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש) מביתר עילית, עונשי מאסר קלים של שנתיים ושנתיים וחצי בהתאמה. כמו כן, קבע בית המשפט כי השניים יצטרכו לפצות את בית הספר בעשרת אלפים שקלים וב-15 אלף, בהתאמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בכנסת ידונו בהטרדות מיניות בעולם התקשורת

ראיון עם משה בוגי יעלון. ראובן קסטרו
ראיון עם משה בוגי יעלון/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום תדון הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בכנסת בהטרדות מיניות בעולם התקשורת. רק אתמול הודיע ח"כ ינון מגל (הבית היהודי) כי הוא מבקש לסיים את תפקידו כחבר כנסת בעקבות הצטברות הטענות על הטרדה מינית מצד נשים שעם חלקן באתר וואלה! NEWS. פוליטיקאים רבים בירכו את החלטתו, בהם חברתו לסיעה, שרת המשפטים איילת שקד, שאמרה כי "נטילת האחריות הערכית של ינון מגל היא מעשה ראוי, ולא שכיח במחוזותינו". בשבוע שעבר הודיעה המשטרה כי החלה בבדיקת הטענות נגד מגל, שתנוהל בראשות אגף המודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי.

יום האיידס העולמי

פעילים מציינים את יום האיידס העולמי שיחול מחר, באלי. רויטרס
פעילים מציינים את יום האיידס העולמי שיחול מחר, באלי/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום הוא יום האיידס העולמי המצוין מדי שנה ב-1 בדצמבר ומוקדש להעלאת המודעות למחלה. על פי הערכות, 39.5 מיליון בני אדם בעולם הם נשאי HIV ו-26 מיליון מתו מהמחלה, מה שהופך אותה לאחת המגיפות הקשות בהיסטוריה האנושית. השנה החליט הוועד למלחמה באיידס לנצל את ההזדמנות כדי להעלות את המודעות לחשיבותן של בדיקות HIV במניעת הדבקה לאור נתוני הסקר השנתי שערכו, מהם עולה כי יותר מ-65% מהישראלים מעולם לא עשו בדיקת HIV. לפי נתוני קרן החירום הבינלאומית של האו"ם לילדים (UNICEF), איידס הוא הגורם מספר 1 למוות בקרב ילדים ובני נוער בגילאים עשר עד 19 באפריקה, וגורם המוות השני בקרב בני נוער בעולם.

שחקן קליבלנד קאבלירס קווין לאב. רויטרס
שחקן קליבלנד קאבלירס קווין לאב/רויטרס

כדורסל: קליבלנד מארחת את וושינגטון

אתם צריכים לדעת שהיום תארח קליבלנד של דיוויד בלאט את וושינגטון. הקאבלירס כבר שכחו מההפסד הכואב בטורונטו עם שני ניצחונות צמודים מול שארלוט וברוקלין, וכעת תנסה קבוצתו של המאמן הישראלי להאריך את רצף הניצחונות שלה לשלושה. הקבוצה מהבירה הייתה אחת החזקות במזרח אשתקד, אך את העונה הנוכחית היא פתחה רע מאוד ונקלעה למאזן שלילי, כך שלברון ג'יימס ושות', שעומדים עד כה על מאזן ביתי של 0:9, יקוו להימנע מעוד משחק צמוד מול יריבה נחותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully