וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הצבת ה-S-400 בסוריה: ישראל ורוסיה ידונו בהרחבת התיאום

1.12.2015 / 0:30

סגן הרמטכ"ל יארח את מקבילו הרוסי ואת צוותי העבודה המשותפים כדי לדון בתיאום הצבאי לאחר הצבת מערכת ההגנה האווירית של רוסיה בשטח סוריה. גורם צבאי: "ההבנות עד כה הפכו את התיאום בין הצבאות לאפקטיביים". נתניהו לפוטין: "שיתוף הפעולה הכרחי למניעת תקלות"

צילום: רועי אברהם, לע"מ; עריכה: טל רזניק

סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר גולן יקיים היום (שלישי) פגישת עבודה עם סגן הרמטכ"ל הרוסי והשניים ידונו בחידוד מנגנון התיאום בין המדינות לנוכח מעורבותה ההולכת וגוברת של רוסיה במלחמת האזרחים בסוריה. מדובר במפגש העבודה השלישי בנושא מאז פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא הרוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה בנוגע לסוגייה זו.

"המפגשים הללו, להם שותפים צוותי עבודה מאוד מכובדים ומעשיים, חשובים מאוד", אמר גורם צבאי והוסיף שהסיכומים שאליהם הגיעו הצדדים הפכו את התיאום בין הצבאות לאפקטיביים. בצה"ל סירבו להתייחס באופן ישיר לתוכן השיחות מחר, אך ההערכה היא שסוגיית ההצבה של מערכת ההגנה האווירית S-400 בסוריה תהיה על הפרק.

עוד בנושא
ישראל דווקא לא מתואמת עם רוסיה בגזרה הימית
דיווח: "ישראל רוכשת נפט מוברח מהשטחים שבשליטת דאעש"
פוטין וארדואן לא נפגשו בשולי ועידת האקלים

מערכת ההגנה הרוסית שהוצבה בסוריה בתגובה להפלת המטוס הרוסי על ידי טורקיה, מוגדרת כאחת מהמערכות המתקדמות ביותר בתחום. ביכולותה לזהות מטרות וליירט אותן בטווח של מאות קילומטרים. הדבר מטריד את הצבאות באזור, בעיקר מאפשרות של טעויות ומחוסר הבנה אפשרי של המתרחש באוויר.

מערכת S-400 בבסיס הרוסי באזור לטקיה, 26 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
מערכת ה-S-400 הרוסית שהוצבה באזור לטקיה/צילום מסך, טוויטר

גורמים במערכת הביטחון אמרו אמש כי שיתוף הפעולה בין הצבאות הוכיח את עצמו בחדירת מטוס הקרב הרוסי למרחב האווירי בגבול הצפון לפני מספר שבועות - אשר לא יורט בידי צה"ל - והמטרה היא לחדד את המגנון. הרוסים עשו שימוש באירוע חדירת המטוס הרוסי למרחב הישראלי כדי להמחיש את ההבדל בזיהוי כשיש תיאום צבאי וכאשר הוא פגום - כפי שקרה מול טורקיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

עין בעין בנושאים האסטרטגיים

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין בשולי ועידת האקלים בפריז, ובמהלכה הביע הראשון את חשיבות שיתוף הפעולה הצבאי בין ישראל ורוסיה בסוריה, על מנת למנוע "תאונות מיותרות". כמו כן, השניים סיכמו על העמקת התיאום הצבאי בסוריה.

"אנחנו מרוצים מהתפתחות היחסים ההדדיים בינינו. אציין שהמנגנון שקידמת ושיזמת למניעת היתקלויות, היה יעיל", אמר פוטין בהתייחס לתיאום האווירי בין ישראל לרוסיה בעקבות המעורבות של האחרונה בלחימה בסוריה. "המאמצים שלנו לשתף פעולה אחד עם השני כדי למנוע תאונות בלתי-הכרחיות וטרגדיות, היו חשובים והצלחנו בהם", הסכים נתניהו. "אני מקווה שישראל ורוסיה יראו עין בעין בנושאים האסטרטגיים ואני רוצה להבטיח לך שביכולתנו להגיע לתיאום פעולה מאוד טוב ביבשה ובאוויר. אני מאוד מרוצה מהעובדה שהצבאות שלנו היו מאוד זהירים, ונמשיך לעשות כך. אני חשוב שזו אינדיקציה לפתיחות ולהצלחת היחסים בין ישראל ורוסיה".

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully