וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע גל הטרור: הוארך מימון אבטחת בתי ספר עד השעה 16:00

30.11.2015 / 20:41

שר האוצר משה כחלון הורה להאריך את המימון למוסדות החינוך שבהם נהוג יום לימודים ארוך עד לסוף השנה האזרחית. זאת, לאחר שבחודש שעבר מחו הורים בירושלים על כך שהגנים ובתי הספר לא מאובטחים משעות הצהריים

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

(הפגנת תלמידי בית הספר התיכון סליגסברג בירושלים, בחודש שעבר)

על רקע גל הטרור בחודשיים האחרונים, הורה היום (שני) שר האוצר משה כחלון להאריך את מימון אבטחת מוסדות החינוך שבהם נהוג יום לימודים ארוך על לסוף השנה האזרחית. בבתי ספר וגנים רבים בארץ עבדו המאבטחים עד לשעות הצהריים בלבד. בחודש שעבר, לאחר תחילת גל הטרור, יצאו הורים רבים במחאה על כך ושר האוצר הורה על הארכת מימון האבטחה עד לסוף חודש נובמבר. היום, עם סיום החודש, הודיע על הארכה בחודש נוסף.

בית ספר בירושלים. ספטמבר 2015. באדיבות בית הספר חורב, מערכת וואלה! NEWS
בית ספר בירושלים בלי אבטחה בשעות הצהריים, לפני כחודש/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות בית הספר חורב

בפורום ועדי ההורים היישוביים בירכו היום על ההחלטה, אולם הזכירו כי עדיין ישנם מוסדות שבהם לא מוצבים מאבטחים בשל מחסור בכוח אדם. "אנחנו מברכים על החלטת משרד האוצר להמשיך את תקצוב האבטחה במוסדות עד סוף השנה. זו החלטה אחראית וחשובה שנבעה מהצרכים שעלו מהשטח", נמסר. "יחד עם זאת - יש לזכור שמוסדות רבים הזכאים לאבטחה - לא מאובטחים - זאת בשל היעדר מאבטחים. רק הכנסת מקצוע האבטחה לעבודה מועדפת יאפשר מימוש אמיתי של תקני האבטחה שנקבעו".

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, מסר: "פנינו אל שר האוצר בבקשה להוסיף ולהאריך את המימון המיוחד לשעות האבטחה במוסדות החינוך ברשויות המקומיות וזאת לאור הימשכות המצב הביטחוני. אנו מברכים את שר האוצר על ההתגייסות המידית והסיוע לשמירת ביטחון תושבי המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully