וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר המתקפה בפריז: ארה"ב מגבירה את הפיקוח אחר מתן ויזה למדינה

30.11.2015 / 20:22

הבית הלבן הכריז על שורה של צעדים ביטחוניים נוספים בתכנית למתן ויזה אוטומטית לשלושה חודשים לאזרחי 38 מדינות, בהם בלגיה וצרפת שאזרחיה ביצעו את המתקפות בבירה הצרפתית. בין היתר ייבדק אם התיירים שהו במדינות "המהוות מקלט לטרוריסטים"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(אובמה חולק כבוד לנפגעי הפיגועים בפריז, היום)

הבית הלבן הכריז היום (שני) על שורה של שינויים בתכנית למתן אשרות כניסה אוטומטיות לארצות הברית, שבמסגרתם יצורפו צעדים הכוללים בדיקות רקע לזכאים לוויזה מסוג זה. מדובר באזרחים מ-38 מדינות, שיכולים להיכנס למדינה ולשהות בה שלושה חודשים ללא אשרה מיוחדת.

התהליך הונע לאחר מתקפת הטרור בפריז, אשר הגבירה את החשש בקרב האזרחים האמריקניים וגררה התבטאויות של פוליטיקאים רבים במדינה בנוגע לאזרחים הזרים הנכנסים אליה. זאת, לנוכח העובדה שהתוקפים הם אזרחי צרפת ובלגיה, הנמצאות בין אותן המדינות שאזרחיהן יכולים לקבל אשרת כניסה אוטומטית.

שדה התעופה קנדי בניו יורק, 21 באוקטובר 2014. רויטרס
הפיקוח אחר מתן הוויזה יוגבר. בדיקת הדרכונים בנמל התעופה קנדי שבניו יורק/רויטרס

לפי הודעת הבית הלבן, המחלקה לביטחון המולדת של ארצות הברית תחל באופן מידי באיסוף מידע נוסף על כל תייר, הנוגע לביקוריו הקודמים "במדינות המהוות מקלט לטרוריסטים". כמו כן נמסר כי המחלקה תבחן פיילוט לאיסוף מידע ביומטרי מהתיירים הנכנסים ממדינות אלה. עוד נמסר כי המחלקה לביטחון המולדת תבקש מהקונגרס לקבל לידיה סמכות נוספת, הכוללת אפשרות לקנוס חברות תעופה שאינן מצליחות לאשר את המידע מדרכוניהם של הנוסעים.

פינוי פצועים מחוץ לאולם המופעים "בטקלן", פריז, 13 בנובמבר 2015. רויטרס
ההחלטה התקבלה לאחר המתקפה. הפיגועים בפריז/רויטרס

כשבוע לאחר הפיגועים הקטלניים החליטו מדינות האיחוד האירופי ליישם "באופן מידי" תקנות חדשות להחמרת ביקורת הגבולות בכניסה אליהן. ההחלטה התקבלה במהלך ועידת חירום של שרי הפנים ושרי המשפטים בבריסל. השרים קראו ל"בחינה מהירה של התקנים באזור שנגן (מדינות אירופה שהמעבר ביניהן חופשי), על מנת ליישם מערכת בקרה שיטתית בשטחי אירופה".

השרים התכנסו לבקשת צרפת לאחר שנחשף כי סוכנויות הביון לא התריעו על שובו של מפקד המתקפה, עבד אל-חמיד אבאוד, לאדמת צרפת לאחר ששהה בסוריה, או על תכניתו למתקפת הטרור. שר הפנים של צרפת ברנאר קזנוב קרא לבחינה מחודשת של נהלי מעבר הגבולות באיחוד האירופי, והבהיר כי אבאוד הצליח לעבור בין מדינות אירופה ללא כל הפרעה. זאת, חרף צו המעצר הבינלאומי שהוצא נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully