וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה נפגש עם פוטין בפריז והביע צער על הפלת המטוס הרוסי

הנשיא האמריקני קרא למקבילו הרוסי לפעול להרגעת המצב המתוח עם טורקיה. שני המנהיגים דנו גם בצורך לפתור את המשבר בסוריה, ואובמה קרא לפוטין להפסיק לתקוף את המורדים המתונים במדינה. במקביל החלו המטוסים הרוסיים לשאת טילי אוויר-אוויר בסוריה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נפגש עם מקבילו הרוסי, ולדימיר פוטין, במשך חצי שעה בשולי ועדת האקלים ודן עמו במשבר בסוריה ובמצב המתוח באוקראיינה – כך נמסר בהודעת הבית הלבן. לפי ההודעה, אובמה קרא לפוטין לפעול להורדת המתח עם טורקיה, לאחר שהיחסים בין שתי המדינות הסלימו בעקבות הפלת מטוס הקרב הרוסי על ידי חיל האוויר הטורקי. כמו כן, על פי הודעת הקרמלין בנושא, אובמה הביע צער על הפלת המטוב ועל מות הטייס הטורקי באירוע.

בנוסף, אובמה חזר על העמדה האמריקנית, לפיה נשיא סוריה, בשאר אסד, צריך לעזוב את השלטון כחלק מתהליך פוליטי לסיום מלחמת האזרחים העקובה מדם במדינה. כמו כן, הוא קרא למקד את התקיפות הרוסיות במדינה בלוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ולא במורדים הנאבקים בסוריה.

אובמה בפריז: "שינויי האקלים - האיום הדרמטי ביותר במאה הנוכחית". רויטרס
קרא לפוטין להתמקד בדאעש בתקיפות בסוריה. אובמה בועידת האקלים/רויטרס

במקביל, אובמה קרא לפתרון דיפלומטי למלחמת האזרחים המתחוללת במזרח אוקראינה בין כוחות הממשל לבדלנים הפרו-רוסים. הוא ציין כי הסנקציות שהוטלו על רוסיה בעקבות מעורבותה במלחמה יכולות להיות מוסרות במידה שמוסקבה תכבד את הסכם הפסקת האש שנחתם במינסק.

בתוך כך, איגור קלימוב, גורם רשמי בחיל האוויר של רוסיה, הודיע כי מטוסי סוחו SU-34 התוקפים בסוריה, החלו לשאת לראשונה טילי אוויר-אוויר, לשם הגנה עצמית מפני מטוסים שיפעלו כדי להפילם. לדבריו, הטילים מסוגלים לפגוע במטרות במרחק של 60 קילומטרים.

כמו כן, דאגלס לוטה, שגריר ארצות הברית בנאט"ו, אמר כי על פי המידע המודיעי הנמצא בידי ארצות הברית על תנועת המטוסים הרוסיים ביום הפלת המטוס, ההסבר של טורקיה שלפיו רוסיה הפרה את הריבונות הטורקים הוא נכון.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פגישת פוטין וחמינאי, טהראן, 23 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
פוטין/צילום מסך, טוויטר

מוקדם יותר אמר ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו במסיבת עיתונאים משותפת עם מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג במטה הברית בבריסל שבבלגיה כי "אף מדינה לא יכולה לדרוש מאתנו התנצלות". דאווטאולו התייחס להפלת מטוס הקרב הרוסי שלטענת אנקרה נכנס בשבוע שעבר למרחב האווירי הטורקי, וטען: "הצבא הטורקי רק עשה את עבודתו והגן על המרחב האווירי".

"קשה למנוע תקריות כאלה כל עוד יש שתי קואליציה שנלחמות בסוריה", הוסיף דאווטאולו, בהתייחסות למאמצים ליצור קואליציה מאוחדת במאבק נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה ובעיראק, במקום הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית וזו בהובלת רוסיה. סטולטנברג מסר כי טורקיה "סיפקה לברית נאט"ו את כל המידע בנוגע לתקרית", והבהיר: "כל בעלות הברית תומכות באופן מלא בזכותה של טורקיה להגן על המרחב האווירי שלה".

למרות מאמציה של צרפת לארגן פגישה בין פוטין לנשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בשולי ועידת האקלים הבינלאומית, בהודעה רשמית מהקרמלין נמסר כי השניים לא ייפגשו. גורמים בלשכתו של ארדואן אישרו את הדיווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully