וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: איום הטרור הוא לא היחיד שמאיים עלינו

30.11.2015 / 15:00

איום הטרור קיים ואינני מטילה בו ולו צל של ספק, אבל הוא לא היחיד שמאיים לכלותינו. רוב מדינות העולם כבר הבינו את זה והחלו בתהליכים מתקדמים לעבר אנרגיות ירוקות ומתחדשות, ואיפה מדינת ישראל שטופת השמש עומדת ביחס ליתר מדינות העולם?

מצעד האקלים בישראל. ארגון מגמה ירוקה, מערכת וואלה! NEWS
מצעד האקלים בישראל/מערכת וואלה! NEWS, ארגון מגמה ירוקה

בחודשיים האחרונים אני וחבריי, סטודנטים וצעירים פוקדים את הבימה, אבל לא נכנסים פנימה, ויש שיאמרו שאנחנו ההצגה הכי טובה בעיר, אבל רק מי שעומד מנגד ולא מנסה להיכנס לעובי הקורה יכול להסיק שמדובר בהצגה. עבורנו מתוווה הגז, הוא רק עוד סיבה אחת מיני רבות לצאת לרחובות ולומר שאפשר גם אחרת - שיש לנו כוח כחברה אזרחית, לשנות, לתקן ולרצות שיהיה כאן טוב יותר. אנחנו יוצאים לרחוב מתוך אמונה אמיתית וכנה שהאוצר הזה שהתגלה יכול לשנות פה משהו. הגז שמעורר סערה של ממש בחצי שנה האחרונה בעקבות ההתעוררות הציבורית, המפתיעה יש לומר, הוא חלק מהרצון להבטיח כאן עתיד בר קיימא, שימוש באנרגיות מתחדשות והתמודדות עם מה שגם האו"ם כבר מצא כבעיה הגדולה ביותר שפוקדת את העולם כולו - ולא מדובר בטרור אלא בהתחממות הגלובאלית.

אנחנו נכנסים כבר לחודש דצמבר והשמש זורחת כאילו קיץ, ההבלחות הגשמיות שמגיעות מפעם לפעם מזכירות לנו את זה. החורף שאנחנו אוהבים (או שלא) נעלם לו לאט לאט והיחידים שגורמים לזה ובאותה נשימה יכולים לעשות משהו בנוגע לזה הם אנחנו. באיטיות ושיטתיות אנחנו מרחיקים את החורף ומחריפים את הקיץ, המאבק האמיתי שלנו על החיים לא נמצא מעבר לקו הירוק, הוא פה.

תסתכלו החוצה, חם, אנשים הולכים עם מכנסיים קצרים, אין יותר חורף בעתו יש רק סופות שיגיחו מדי פעם, ישביתו חצי מדינה, ויחזרו לעולם ממנו באו. באירופה אנשים מתים מחום תרתי משמע, וחברות חושבות שלשחק את אלוהים ולהנדס את מזג האוויר זה משחק. למרות כל הקדמה הטכנולוגית ובעיקר בגללה, קשה לנו להבין שהטבע חזק יותר ממארק צוקרברג ושלא משנה כמה לייקים בפייסבוק נגייס כנגד ההתחממות הגלובאלית אנחנו צרכים תוכנית שיטתית ברמה בינלאומית כדי להתמודד עם התופעה.

רוב מדינות העולם כבר הבינו את זה והחלו בתהליכים מתקדמים לעבר אנרגיות ירוקות ומתחדשות, טחנות רוח ופאנלים סולריים סופגים את אור השמש והופכות אותו לאנרגיה זמינה, קלה, ירוקה ובריאה שמשתמשים בה להפקת חשמל. המדינות המובילות בתחום אנרגיות מתחדשות הן לאו דווקא אלו שהשמש בהן הכי חזקה: נורבגיה, הולנד וגרמניה. ואיפה מדינת ישראל שטופת השמש עומדת ביחס ליתר מדינות העולם? פחות מ- 2% שימוש באנרגיות מתחדשות.

אנחנו, המדינה בה משתזפים גם בחורף, בקיץ יש שמש עד שמונה בערב ואנחנו לא מנצלים לחוכמה שום פרט קטן מזה. ופה אחזור להתחלה, הגז הנהדר הזה הוא לא רק אנרגיה ירוקה יותר, הוא לא רק יוסיף כסף למדינה הוא גם יכול לשמש אותנו כאנרגיית מעבר אל עבר אנרגיות מתחדשות, הוא יכול להפוך אותנו למדינה עם כלכלה משגשגת שעיני כל מדינות העולם צופות אליה, אבל במקום זה ישראל נשארת מאחור.

השבוע מתקיימת ועידת האקלים בפריז, 150 מדינות יגיעו לועידה מתוך רצון להשפיע, לשנות וליצור עתיד נקי ובריא יותר למען האנושות. המטרה היא ליצור הסכם בינלאומי עליו חתומות המדינות עם יעדים ברורים ותוכניות מוגדרות איך להפחית את זיהום האוויר והפליטות, איך להקטין את נזקי שינוי האקלים ובעיקר איך להבטיח את המשך קיומנו על הכדור.

מצעד האקלים בישראל. ארגון מגמה ירוקה, מערכת וואלה! NEWS
הטבע חזק יותר ממארק צוקרברג. מצעד האקלים בישראל/מערכת וואלה! NEWS, ארגון מגמה ירוקה

רק אחרי מתקפת הטרור בצרפת אישר בנימין נתניהו את השתתפותו בוועידה, מה שגרם לי ולארגונים הסביבתיים להטיל בספר בכוונה האמיתית שלו בעצם הנסיעה. אובמה, מרקל ומנהיגים רבים אחרים לא היו צרכים לחכות למאורעות הטרגיים כדי לאשר השתתפות. הם מבינים שההתחממות הגלובאלית היא סכנה ממשית על קיומנו. אני לא מנותקת מהמציאות, אני מבינה שחשוב להשמיע את קולה של ישראל נגד הטרור ולנצל את המומנטום, אבל אני חושבת שבאותה נשימה לא יזיק לאף אחד מחברי המשלחת הישראלית לנסות להקשיב ל-149 המדינות האחרות ולהבין שאם לא נאמץ יעדים שאפתניים יותר של 35% אנרגיות מתחדשות והפחתת זיהום האוויר ב-32% עד 2030, פשוט לא נוכל לנשום כאן בשקט.


איום הטרור קיים ואינני מטילה בו ולו צל של ספק, אבל הוא לא היחיד שמאיים לכלותינו: גלי החום שנשברים בעוצמתם מדי קיץ, שיטפונות והפסקות חשמל. בכל רחבי העולם יש מאות מוצרים ישראליים שנותנים פתרונות ירוקים יותר לתעשייה המזהמת- למה לא להשתמש בהם גם כאן? אם נשתמש בגז הטבעי כאנרגית מעבר לאנריגה ירוקה יותר, נילחם על בניית תכנון משק אנרגיה לישראל לטווח הרחוק, נאחד מוחות וכוחות ישראליים למען עצמנו אז נצליח להבטיח גם עתיד בריא יותר, זול יותר ובטוח יותר לא רק לעצמו- אלא לדורות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully