וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדם וחוה בהלם: התגלה כיצד הנחש איבד את רגליו

6.12.2015 / 9:52

חוקרים ביצעו בדיקת CT למאובן של נחש בן 90 מיליון שנה, וגילו: המעבר למאורות ולמחילות הוא זה שגרם לשינוי אצל הנחש בעל הרגליים

אוניברזטית אדינבורו

למה לנחש אין רגליים? אם חשבתם שיש קשר לסיפור גן עדן והתפוח, אולי כדאי שתחשבו שנית. חוקרים החליטו לבדוק את הנושא לעומק ולקחו מאובן של דיניליסיה (סוג של נחש שנכחד מהעולם לפני מיליוני שנים) בן 90 מיליון שנה וביצעו בו בדיקת CT, כדי להבין את הסיבה האמיתית לתעלומה הגדולה.

התיאוריה שרווחה עד כה הייתה שהנחשים "ויתרו" על רגליהם באבולוציה, בכדי לחיות במים. אולם המדענים שחקרו את הגולגלת הגיעו לתיאוריה חלופית לאחר שהשתמשו בבדיקות סי.טי. כדי לסרוק את האוזן הפנימית של הייצור, שהיה בעל שש רגליים ארוכות. באוזניים של הנחש הקדמוני הזה מצאו החוקרים מבנה ייחודי בתעלות הגרמיות - כפי שקיים גם בנחשים ולטאות מודרניים. מכאן הסיקו החוקרים כי הנחשים איבדו את רגליהם על הקרקע, ולא במים.

צפע חרמון צעיר. בעז שחם, החברה להגנת הטבע
צפע חרמון צעיר/החברה להגנת הטבע, בעז שחם

לכן קבעו החוקרים כי לפי הבדיקות שלהם - המעבר של הנחשים ממקורות מים שונים למאורות ולמחילות הוא שגרם להם לאבד את רגליהם, ככל הנראה כדי לעזור לנחשים המתחפרים למצוא טרף ולהימנע מטורפים. בשל העובדה שהנחשים הקדמונים נאלצו לזחול ולהיכנס לחורים קטנטנים, עם השנים הם איבדו את היכולת ללכת. הממצאים החדשים אמורים לעזור לחוקרים השונים להבין את הסוגייה לעומק, כדי שיוכלו להגיע לתשובה סופית ולהבין סוף כל סוף את האבולוציה של הנחש.

עוד באותו נושא

צפו: מה קורה כשצפרדע קטנטנה מנסה לבלוע נחש בשלמותו?

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • נחש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully