וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד על פרישת מגל: "לא צריך בכנסת ח"כים שמטרידים מינית"

30.11.2015 / 11:30

יו"ר יש עתיד התייחס להודעתו של חבר הכנסת מהבית היהודי ואמר כי "הוא עשה את ההחלטה הנכונה, הגיע הזמן לסגור את הקרקס". ח"כ סתיו שפיר: "אורן חזן הבא בתור"

עורך: ניר חן

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, השוהה במסע הסברה בארצות הברית התייחס הבוקר (שני) להחלטת ח"כ ינון מגל להתפטר מהכנסת ואמר כי "זהו מעשה ראוי. אני מקווה שההליך שבו הוא נמצא יסתיים מהר ככל האפשר, והוא יוכל להתמסר למשפחתו ולהמשך דרכו". בנט שוהה כעת בארצות הברית במסגרת מסע הסברה.

הבוקר הודיע מגל ליו"ר המפלגה בנט כי הוא מבקש לסיים את תפקידו כח"כ. מגל מסר לבנט שהוא בטוח כי אין במעשיו היבט פלילי, אולם הוא מבין שיש שנפגעו מהתנהלותו בעבר ולכן הוא מבקש לפרוש מהכנסת. הודעתו של מגל באה בעקבות הצטברות הטענות של עובדות שעמן עבד.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, התייחס גם הוא להחלטתו של מגל לפרוש מהכנסת ואמר כי "הוא עשה את ההחלטה הנכונה". לדבריו, "הגיע הזמן לסגור את הקרקס. לא צריך בכנסת ח"כים שמטרידים מינית, לא צריך בכנסת ח"כים שמעליבים אנשים עם נכויות, צריך להחזיר לבית המחוקקים את כבודו, ועשינו היום צעד אחד בכיוון הזה".

לקריאה נוספת:
המשטרה החלה בבדיקת פרשת ההטרדות המיניות של ח"כ מגל
אחרי שיחה קשה עם בנט: מגל הודח מתפקיד יו"ר הסיעה
לקרבן את הקורבן: השיימינג השקרי שעוברת רחלי רוטנר ברשת

ח"כ ינון מגל, ישיבת סיעת הבית היהודי, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
מגל/נועם מושקוביץ

שרת המשפטים, איילת שקד, חברתו לסיעת הבית היהודי התייחסה להודעת הפרישה של מגל בחשבון הטוויטר שלה. "נטילת האחריות הערכית של ינון מגל היא מעשה ראוי ולא שכיח במחוזותינו", כתבה.

ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) טענה כי היא "ממש לא שמחה על הנסיבות". אך לדבריה, "ינון מגל עשה את המעשה הנכון. כבוד לנשים שהיה להן האומץ לשבור את השתיקה ולקדם אותנו עוד צעד לעולם ללא פגיעה מינית".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"הכנסת לא יכולה להיות סובלנית כלפי מטרידנים"

יהודית שילת, חברת הבית היהודי ומנהלת פורום תקנה למניעת הטרדות מיניות במגזר הדתי, אמרה במשדר באולפן וואלה! NEWS כי בעקבות פרישתו של מגל, "יש תחושה של הקלה, ינון מגל עשה מהלך שהתבקש כאיש ציבור. העובדה שהוא פורש היום מסמלת מהלך שמהווה מודל ונורמה בחברה. איש ציבור בעל סמכות, המעט שהוא יכול לעשות הוא להודות ולקחת אחראיות".

לדבריה, "הוא התנהל באופן די חריג בתחום הזה, בדרך כלל מאשימים את המתלוננות ואת כל העולם כולו חוץ מעצמם. ינון קבע נורמה חדשה ולכן אנחנו חייבים לו באיזה שהוא מקום תודה". על תגובתו של בנט לפרשה אמרה שילת כי הייתה זו "תגובה לא ראויה מפני שלא עשה הבדל בין הנורמה המוסרית לבין החוק הפלילי". היא הוסיפה כי מגל "לא יכול להמשיך לייצג אותנו עכשיו, עכשיו זה לא מתאים. אנחנו לא יכולים להתחמק מהשאלה אם המערכת של 'וואלה!' מוכנה להתמודד עם התיאורים של עובדות ב'וואלה!', שינון מגל עשה להן דברים כאלה ואחרים. נחשפו פה נורמות שאני מציעה לציבור הרחב לעשות בו דיון". לבסוף אמרה: "כמה שזה מביך ולא נעים, זה מגיע לינון מגל".

ח"כ אורן חזן עייף בוועידת הכספים במהלך ליל הדיונים על התקציב, נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
"מקווה שהוא הבא בתור לפנות את מקומו". אורן חזן/נועם מושקוביץ

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) ביקשה להפנות את הזרקורים ממגל לח"כ אורן חזן. "טוב שמגל החליט לפרוש. צריך להעביר מסר חד וברור שאין מקום בכנסת ישראל לנציג ציבור שפוגע ורומס את כבודו של אדם אחר. אני רוצה לחזק את הנשים שבזכות האומץ שלהן להיחשף האמת יצאה לאור. רחלי רוטנר והנשים הנוספות שנאלצו לספוג בנקודה כל כך רגישה הכפשות אישיות ואיומים, הביאו את כנסת ישראל למקום טוב יותר ופחות חשוך, והציבו רף ליושר מידות שראוי שיהיה לנציג ציבור".

שפיר הוסיפה כי "הכנסת לא יכולה להיות סובלנית כלפי מטרידנים, כפי שהיא לא יכולה להיות סבלנית כלפי מי שמשפילים אנשים עם מוגבלות, כמו אורן חזן. אני מקווה שהוא הבא בתור לפנות את מקומו לחבר כנסת ראוי יותר".

"אין מקום בבית נבחרים למי שמחפיץ נשים ומזלזל במעמדן וכבודן"

גם השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, בירכה על התפטרות מגל. "ענן כבד הוסר מעל הכנסת. כעת יתאפשר למערכות החוק והאכיפה לבדוק את הנושא כנדרש", אמרה. "אני לא חושבת שצריך לרקוד על הדם. יש שלטון חוק בישראל וצריך לתת לו לעשות את עבודתו. כולי תקווה שלא ניתקל בעוד במעשים מהסוג הזה, בטח ובטח שלא בקרב מחוקקים".

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, ח"כ עאידה תומא-סלימאן, אמרה כי "הצעד שנקט ח"כ ינון מגל הינו הכרחי ונכון למען המאבק בהטרדות מיניות בכלל ובמיוחד במקום העבודה. אין מקום בבית נבחרים למי שמחפיץ נשים ומזלזל במעמדן וכבודן. כולי תקווה כי צעד זה יהווה דוגמה בפני אחרים שעדיין לא הפנימו כי סוגיה זו הינה קו אדום ומעידה על מוסר לקוי לא רק כלפי נשים אלא כלפי בני אדם בכלל".

מתחת לכל ביקורת -  שני גברים וחצי. מערכת וואלה!
רחלי רוטנר/מערכת וואלה!

אתמול נחשף במהדורת החדשות בערוץ 2 כי ישנה מתלוננת רביעית נגד מגל. לפי הדיווח, מדובר באישה שעבדה בעבר עם מגל במקום עבודה שאינו אתר וואלה! NEWS ופנתה למערכת חדשות 2 לאחר שראתה את ההתקפות על הנשים האחרות שפרסמו פוסטים נגדו. היא סיפרה כי לפני כשנתיים, היא נתקלה בו באופן אקראי לגמרי במקום ציבורי, וטענה כי הוא נישק אותה נשיקה פולשנית בניגוד לרצונה והותיר אותה המומה.

אישה זו מצטרפת לשלוש עובדות נוספות, שעבדו באתר וואלה! NEWS וטענו כי מגל הטריד אותן. הראשונה בהן הייתה העיתונאית רחלי רוטנר שפרסמה את טענתה בעמוד הפייסבוק שלה. אחריה הגיבה א', עובדת נוספת, שטענה כי מגל חפן את ישבנה. מתלוננת שלישית אמרה כי מגל כינה אותה "כוסית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully