וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אפריקה: ברית המילה השתבשה - המוהל איבד את הרישיון

ועדת חקירה של בית הדין הרבני במדינה שללה את רישיונו של מוהל מיוהנסבורג בשנות ה-80 לחייו, לאחר שגרם נזק בלתי-הפיך לתינוק בשנה שעברה. הרב הראשי הגן על המנהג: "היהודים מלים את בניהם כבר 4,000 שנים, עם רקורד בטיחות ותיק"

ברית מילה. ShutterStock
ברית מילה מבוצעת "בזהירות ובחמלה"/ShutterStock

בית הדין הרבני של דרום אפריקה שלל את הרישיון של מוהל מיוהנסבורג בשנות ה-80 לחייו, לאחר שקטע את איבר מינו של פעוט בטקס ברית מילה בשנה שעברה – כך דווח אתמול (ראשון) בעיתון הדרום אפריקני "טיימס". לאחר המקרה, שעורר סערה בקהילה היהודית ביוהנסבורג, הוקמה ועדת חקירה, שהמליצה על הטלת איסור לכל החיים לאותו מוהל ועל החמרת הנהלים עבור כל המוהלים, כולל חידוש רישיון אחת לשנתיים.

התקרית המצערת אירעה בחודש יוני 2014, אז דווח כי נגרמה לפעוט פגיעה שלא ניתן לשקמה באמצעות ניתוח. הרב הראשי של דרום אפריקה, וורן גולדשטיין, הורה על הקמת ועדת החקירה מטעם בית הדין, ומינה את השופט האזרחי בדימוס פיליפ לווינסון, האורולוג ד"ר מייקל כהן ונציג הרבנות, הרב ד"ר פנחס זכרי, לכהן בה.

עוד בוואלה! NEWS:
לפני ועידת האקלים: אובמה נחת בפריז וחלק כבוד לקורבנות הפיגועים
הושג הסכם: טורקיה תסייע בעצירת גל הפליטים ותקבל מיליארדים
שנה לאחר ההפיכה: אזרחי בורקינה פאסו הולכים לקלפיות

"ב-2014, ברית מילה הסתיימה בהטלת מום לצמיתות בתינוק", נמסר בהודעת הרבנות. "המוהל לא יורשה לערוך עוד בריתות". עוד הודגש בהודעה הרשמית כי באופן שגרתי, ברית מילה מבוצעת "בזהירות ובחמלה". הרב גולדשטיין הוסיף כי "היהודים מלים את בניהם כבר 4,000 שנים. יש לברית מילה את רקורד הבטיחות הוותיק ביותר מכל ההליכים הכירורגיים".

משפחת התינוק מסרה כי בכוונתה להגיש תביעה נגד המוהל, אולם עד כה היא לא הוגשה. אב התינוק מסר לעיתון היהודי "SA Jewish Report" כי הוא ורעייתו פנו למומחים רפואיים "בכל רחבי העולם", אולם הובהר להם כי הנזק שנגרם בלתי-הפיך. "לא ברור מה צופן העתיד, זה מקרה חסר תקדים", הוסיף. "אבל אין לנו ברירה אלה להתמודד איתו כמשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully