וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החורף חוזר: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רוני וולף

30.11.2015 / 7:30

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים יכריעו בעניין שלושת הנאשמים ברצח הנער אבו חדיר, ועידת האקלים תיפתח בפריז, ועוד שלושה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

הכרעת הדין במשפט רצח הנער אבו חדיר

הנער מוחמד אבו חדיר, בן 16, שנרצח במזרח ירושלים. רויטרס
מוחמד אבו חדיר/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום יכריעו שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים את דינם של שלושת הנאשמים ברצח הנער מוחמד אבו חדיר ביולי 2014, אשר לפי כתב האישום הלמו בראשו ולאחר מכן שרפו אותו בעודו בחיים. יוסף חיים בן דוד בן 29 ושני קטינים נוספים ששמם אסור לפרסום, נאשמים ברצח הנער כנקמה על חטיפת שלושת הנערים בגוש עציון ורציחתם. ההערכה היא כי השלושה יורשעו פה אחד בכל העבירות המיוחסות להם ובראשה הרצח המזעזע של אבו חדיר. בהמשך ייקבע מועד למתן גזר הדין נגד השלושה. הכרעת הדין תוקרא על ידי אב בית הדין, סגן הנשיא יעקב צבן, כשלצדו השופטים רפי כרמל ורבקה פרידמן-פלדמן. משפחתו של אבו חדיר צפויה להגיע, כמו במרבית הדיונים, אל בית המשפט על מנת לשמוע את הכרעת הדין.

הגשם חוזר

גשם בבני ברק, נובמבר 2015. ראובן קסטרו
גשם בבני ברק/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום יחזור הגשם למחוזותינו והוא ילווה בירידה קלה בטמפרטורות. בשעות הבוקר ירד גשם מקומי בעיקר בצפון הארץ שיתחזק ויתפשט בלילה עד לצפון הנגב. הגשם ימשיך גם מחר, וילווה בירידה נוספת בטמפרטורות שיהיו נמוכות מהרגיל לעונה, זאת לצד חשש משיטפונות בנחלי מדבר יהודה וים המלח. מזג האוויר הקריר והגשם המקומי יימשכו לפחות עד חמישי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ועידת האקלים הבינלאומית בפריז

מפגינים בפריז לקראת ועידת האקלים 28 נובמבר 2015. רויטרס
הפגנה של פעילי איכות סביבה בפריז/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום יתכנסו בפרבר הפריזאי לה בורז'ה מנהיגי כ-140 מדינות מרחבי העולם לוועידת האקלים שמטרתה השגת הסכם בינלאומי בנוגע למאבק בשינוי האקלים. הוועידה החלה כבר אתמול, אולם מרבית הבכירים צפויים להגיע רק היום, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו שקבע להיפגש בה עם כמה מנהיגים, בהם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, הכריז אמש כי 183 מתוך 196 המדינות בעולם הגישו תכניות מפורטות למאבק בשינוי האקלים, שיהוו את אבני הבניין להסכם שיגובש בפריז. לטענת פביוס, מדובר ב"שינוי רדיקלי" מהאווירה ששררה בוועידה האחרונה בקופנהגן בשנת 2009, שכשלה בהשגת הסכם מקיף.

תוצאות מחאת יוצאי אתיופיה

הפגנת יוצאי אתיופיה, תל אביב, 22 ביוני 2015. ראובן קסטרו
הפגנת יוצאי אתיופיה בקיץ האחרון/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום בבוקר תציג ועדת ההיגוי המשולבת של המשטרה ונציגי העדה האתיופית, שהוקמה בעקבות מחאת יוצאי אתיופיה, את מסקנותיה בפני ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות של הכנסת. מוקדם יותר החודש אימץ השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, את מסקנות הוועדה בנוגע לחיזוק האמון בין משטרת ישראל וגופי ביטחון הפנים לבין יוצאי אתיופיה. בין היתר הוחלט על שיבוץ דוברי השפה האמהרית במוקדי 100 בכל שעות היממה, גיוס של 3% לפחות מבני הקהילה מתוך כלל המתגייסים בכל שנה, והגדלת מספר הקצינים מבני הקהילה. ארדן הבטיח כי "משטרת ישראל תשקיע משאבים רבים בשנים הקרובות בשיטור רב-תרבותי ובחיזוק היחסים עם המנהיגות האותנטית של האוכלוסיות השונות במדינה".

הפועל עכו - הפועל תל אביב

שחקני הפועל תל אביב. טל לוי
שחקני הפועל תל אביב/טל לוי

אתם צריכים לדעת שהיום יינעל המחזור ה-12 בליגת העל עם המפגש בין הפועל עכו להפועל תל אביב. האדומים מתל אביב יגיעו למשחק חוץ קריטי בניסיון לטפס מעל הקו האדום, כשהעכואים מקדימים אותם בנקודה בודדת ונמצאים במקום ה-11 בטבלה. בשבוע שעבר הובס גיא לוי במשחקו הראשון כמאמן הפועל תל אביב עם 3:0 מול מכבי חיפה, וכעת הוא יודע שהפסד נוסף בצפון יכניס את קבוצתו למשבר עמוק עוד יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully