וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל הים משנה את פניו: יכפיל את אמצעי הלחימה ויקים חמ"ל מבצעי

30.11.2015 / 11:30

החיל יקלוט בשנים הקרובות צוללות, ספינות ואמצעי לחימה מתקדמים, שיאפשרו תקיפות מטרות ממוקדות. בנוסף, יוקמו "מכלולי אש" שמטרתם תיאום בין המודיעין לתקיפות. קצין בכיר: "תהליך שישנה את הדיי.אן.איי של חיל הים"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: יאיר דניאל

(תיעוד: לוחמי חיל הים מתרגלים נטרול מכונית תופת בלב ים)

בשנים הקרובות יכפיל חיל הים את כלי השיט שברשותו - צוללות, ספינות וכלים נוספים - ויקלוט אמצעי לחימה חדשים, שיאפשרו תקיפת מטרות ממוקדות בהיקפים גדולים בהשוואה לשנים קודמות. לאחר ביזור סמכויות ממפקדת חיל הים למפקדת בסיס חיפה, שאחראית על הזירה הצפונית, ולמפקדת בסיס אשדוד, שאחראית על הזירה הדרומית, הוקמו "מכלולי אש" ימיים בפיקוד דרום ובפיקוד צפון.

המכלולים הם חמ"ל צבאי, שבו מתבצע תיאום בין המודיעין המתקבל מהיחידות השונות בצה"ל לאמצעי התקיפה והוצאת תקיפות לפועל. בראשם של המכלולים עומדים קצינים בדרגות אל"מ במיל', שמטרתם בעת חירום הוא לתקוף ביבשה.

מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, מקדם בחודשים האחרונים הקמת "מכלול אש" מיוחד בקרייה שבתל אביב. מטרתו תהיה לבצע תקיפות בעומק היבשה על סמך מודיעין שייאסף על ידי חיל האוויר.

לקריאה נוספת:
בשונה משיתוף הפעולה באוויר: ישראל לא מתואמת עם רוסיה בגזרה הימית
יעלון: מטוס רוסי חדר לישראל ושב לסוריה לאחר שיצרנו עמו קשר
מוקירים את תרומתם של 56,708 נכי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה

סטי"ל חיל הים, ספטמבר 2015. דובר צה"ל
קידום תכניות לתקיפות בעומק היבשה. סטי"ל של חיל הים/דובר צה"ל

לאחר עבודת מטה בחיל הים, הוחלט כי מטה החיל יפנה רבות ממשאביו בזמן חירום למשימות מטכ"ליות, לחזית העומק, וכן ליעדים מרכזיים נוספים. לשם כך, הנחה מפקד חיל הים, ראש מספן ים תא"ל ד', את ראש מספן מודיעין תא"ל ש', וראש מחלקת מבצעים אל"מ ה', לבנות חמ"ל מיוחד שיוגדר כמכלול. בחמ"ל יטופלו כמה תחומים: מודיעין אש לתקיפות רחבות, מודיעין יבשה לתקיפות סמוכות לחופים, ומודיעין מטרות לתקיפות נקודתיות ותקיפות בעומק.

ההסדר החדש במטה המבצעי של חיל הים נעשה בתיאום ובכפיפות למטה המבצעי של חיל האוויר, שאחראי על תקיפת מטרות העומק. המהלך שמוביל מפקד חיל הים מתבסס על יותר מעשר שנים של לחימה ותקיפות שבוצעו על ידי כלי חיל הים השונים במבצעים האחרונים. בשנה האחרונה תרגלו הכוחות הימיים בליווי כוחות יבשה ותקיפת יעדים סמוכים לחוף.

קליטת אמצעי לחימה מתקדמים בחיל הים, שיתווספו לטילים הקיימים, יאפשרו לחיל הים להרחיב את מעורבותו במאמץ הכללי של חיל האוויר וכוחות היבשה בחירום. "מדובר בתהליך שישנה את ה-DNA של חיל הים", הסביר קצין בכיר בחיל הים.

טקס סיום קורס חובלים. דרור עינב
יתפנו למשימות מטכ"ליות. חיילי חיל הים/דרור עינב
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully