וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים פלסטיניים: ישראל הציעה למסור לרשות כפרים ליד ירושלים

לפי ההצעה, האחריות הביטחונית בכפרים אבו דיס ואל-עיזריה יעברו לידי מנגנוני הביטחון של הרשות. עם זאת, על פי הדיווח הפלסטינים התנגדו לדבר מבלי שזה יכלול סמכות פוליטית והכרה בינלאומית. "נתניהו משקר כשהוא אומר שלא ימסור שטחים"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ישראל הציעה לרשות הפלסטינית להעביר לאחריותם את שמירת הביטחון בכפרים הנמצאים בסמוך לירושלים וממוקמים בשטחי B - שטחים בשליטה אזרחית של הרשות ושליטה ביטחונית של ישראל - כך מסרו הערב (ראשון) גורמים פלסטיניים לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". לטענת הגורמים, ישראל הציעה מספר פעמים בשנתיים האחרונות ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ולראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פרג' לקבל את האחריות הביטחונית על הכפרים אבו דיס ואל-עיזריה, ששטחן עומד על כארבעים אלף דונם. עם זאת, הרשות סירבה לקבל אחריות ביטחונית ללא סמכות פוליטית והכרה בינלאומית.

עוד אמרו הגורמים כי ישראל הציעה מספר פעמים למשטרה הפלסטינית להיכנס לעיירה א-ראם שמצפון לירושלים ולפעול בתוכה, אולם גם במקרה זה סירבה הרשות לעשות כן ללא קבלת סמכויות פוליטיות. "נתניהו משקר למפלגות הימין ולמתנחלים כשהוא אומר שלא יעביר מטר מהגדה למנגוני הביטחון הפלסטיניים", אמר אחד הגורמים. "הוא מוכר להם אשליות כדי לשמור על הקואליציה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, "וועידת הדיפלומטים" של הג'רוזלם פוסט, ירושלים, 18 בנובמבר 2015. נועם מושקוביץ
"לא תהיה ום העברת שטחים". נתניהו/נועם מושקוביץ

מוקדם יותר הכחיש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את הדיווחים שלפיהם הוא הורה למנהל האזרחי לקדם תכנית להעברת עשרת אלפים דונמים משטחי C בגדה, הנמצאים בשליטה ישראלית מלאה, לידי הרשות הפלסטינית, כחלק מחבילת מחוות בונות אמון. "לא תהיה שום העברת שטחים לפלסטינים", אמר נתניהו בישיבת שרי הליכוד. "לא 40 אלף דונם, לא עשרת אלפים - ואפילו לא מטר אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully