וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לייזר נגד נהגים: ה"נשק" החדש של הערבים בקו התפר בבירה

29.11.2015 / 22:15

לאחרונה התרחבה תופעה מטרידה: פלסטינים מסנוורים נהגים בפסגת זאב - דבר שהוא לא רק מסוכן לעיניים, אלא עלול לגרום לתאונות. "הם ממקדים את זה ישר לתוך האוטו. הם חושבים שזה משחק"

צילום: דורית כהן, עריכה: קשת סידי

בשבועות האחרונים סובלים תושבי שכונות קו התפר בירושלים מהטרדות חוזרות ונשנות מכיוון השכונות הפלסטיניות - בדמות סינוור נהגים באמצעות סמני לייזר ירוק. לדברי התושבים, פרט לסיכון שבחשיפה לקרניים הללו, הנהיגה הופכת למסוכנת מאוד בגלל הסינוור החזק המגיע מכיוון בתי הפלסטינים - מרחק כמה מאות מטרים משם.

התופעה מתרכזת בכמה רחובות בשכונת פסגת זאב הנושקים למחנה הפליטים שועפאט, אולם התקבלו תלונות של תושבים על סינוורים גם מכיוון הכפר חיזמה. תושבי רחוב יואל פרידלר בפסגת זאב מזרח סיפרו כי הם סובלים מההצקות הללו זה כמה חודשים.

עוד בנושא
שני פיגועים בירושלים ועימותים ליד רמאללה: תמונות היום
"אל תגיד בטלפון 'סכין'": קמפיין הרשת שמגן על המחבלים ממעצר
כדי למנוע הסלמה: בצה"ל פיתחו מנגנון מיוחד להרס בתי מחבלים

הפלסטינים נוהגים לסנוור את המכוניות הנכנסות ויוצאות מהרחוב בפנסי לייזר ירוקים ולהפריע לנהגים. אלו שסונוורו אמרו כי אין להם אפשרות להמשיך לנהוג מהרגע שמתחיל הסינוור. תושבים בשכונה סיפרו כי לאחרונה התופעה התפשטה לרחובות נוספים הסמוכים לריכוזי הערבים, ואף התקבלה תלונה מנהג שסונוור בלייזר על כביש 443 בדרך לירושלים.

לייזר ירוק כנשק החדש של ערביי מזרח העיר בירושלים. נובמבר 2015. דורית כהן, מערכת וואלה! NEWS
הסינוורים מכיוון בתי הפלסטינים/מערכת וואלה! NEWS, דורית כהן

דורית כהן, תושבת פסגת זאב סיפרה לוואלה! NEWS כי כאשר הפלסטינים רואים כלי רכב יוצאים מהחניה "הם ממקדים את הלייזר ישר לתוך האוטו. אתה לא יכול לקחת רוורס ולא יכול לצאת. גם לתוך הבתים זה חודר, אלא אם אתה מגיף לחלוטין את התריסים". לדבריה, התדירות בתקופה האחרונה הלכה וגברה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

דיירי רחוב יואל פרידלר פנו למשטרה בעניין אולם התופעה לא רק שלא נפסקה, היא הלכה וגברה. "אתמול כשהיינו באוטו זה כבר הגיע במקביל משני בתים צמודים, וכך הם עושים כל שעות הערב", המשיכה כהן. "אפשר לשמוע את מחיאות הכפיים שלהם. בלית ברירה ישבנו באוטו כמה דקות והחלטנו שלא נוסעים. העליתי את הילדים הביתה וחיכינו רבע שעה. כשחזרתי לאוטו הם התחילו שוב". רפי, דייר הרחוב סיפר כי ההצקה מתרחשת כמעט בכל יום: "כל פעם בשעות החשכה אתה מגיע לאוטו, מדליק את האורות ומתחילים לסנוור אותך", תיאר. "זה כנראה כמה ילדים שם, שזה המשחק שלהם".

"אנשים יכולים להתעוור", הזהיר חבר המינהל הקהילתי בשכונה רונן בן יאיר: "תושבים חוששים לשבת במרפסות הבתים שלהם ועל כוחות הביטחון וממשלת ישראל לתת איזושהי תחושת ביטחון לתושבים ולמגר את תופעת הלייזרים המסוכנת". הוא הזכיר גם את המקרה שבו נפגע ילד בשכונה מירי תועה מכיוון השכנים הערבים. "אנחנו חיים במקום שבו הורים פוחדים לתת לילדיהם לשחק מתחת לבית מחשש לירי תועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully