וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מל"ט מסוריה: "חיילים איראנים נמלטים מלוחמי ג'בהת א-נוסרה"

הארגון האיסלאמיסטי פרסם תיעוד משדה הקרב בעיירה תל באג'ר, בצפון-מערב סוריה, שנכבשה מידי מיליציות הנאמנות לנשיא אסד. דיווח: צבא סוריה השתלט על שטחים שהיו בשליטת דאעש באזור חאלב. דמשק מאשימה את טורקיה ב"תמיכה בטרוריסטים"

יוטיוב

ארגון המורדים האיסלאמיסטי "ג'בהת א-נוסרה" הכריז אתמול (שבת) כי כבש את העיירה תל באג'ר שבאזור חאלב, בצפון-מערב סוריה, מידי מיליציות שיעיות הנאמנות למשטרו של הנשיא בשאר אסד. בתיעוד שפרסמה קואליציית "ג'יש אל-פתח", שבה חבר "ג'בהת א-נוסרה", נטען כי חיילים איראנים השתתפו בלחימה לצד כוחות הממשל.

לפני שבועיים, כוחות צבא סוריה, בגיבוי של לוחמי חיזבאללה וחיילים איראנים, כבשו את אזור תל באג'ר מידי המורדים. הלחימה במחוז חאלב כולו נמשכת, וכוחות המורדים הצליחו בימים האחרונים להדוף את כוחות צבא סוריה מרוב האזורים שנכבשו בגיבוי התקיפות האוויריות הרוסיות, שהחלו לפני כחודשיים.

עוד בוואלה! NEWS:
פוטין: "תקרית נוספת כמו הפלת המטוס תסכן את התיאום עם המערב"
המאבק בדאעש מתרחב: חיילים אמריקנים הגיעו לצפון סוריה
טורקיה: עיתונאים נעצרו יום לאחר הפצצת "שיירת סיוע" לסוריה

חיילי צבא סוריה חוגגים את שבירת המצור על בסיס כוויירס שבמזרח המדינה, נובמבר 2015. AP
חיילי צבא סוריה לאחר הסרת המצור מבסיס חיל האוויר כווירס/AP

בתוך כך, ברשת הטלוויזיה הממלכתית של סוריה דווח אתמול כי צבא אסד השתלט על אזורים שהיו בידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ממזרח לחאלב, כולל כמה קילומטרים מהכביש הראשי בין חאלב לא-רקה, "בירת דאעש" בסוריה. על פי הדיווח, הצבא הסורי השתלט על הכפרים כסכיס ועקולה, שממזרח לבסיס האווירי כווירס, ששוחרר ממצור שהטילו עליו לוחמי דאעש לפני כשלושה שבועות.

כמו כן, צבא סוריה מסר היום כי טורקיה הגבירה את משלוחי הנשק והציוד ל"טרוריסטים" בסוריה, והאשים את אנקרה בתקיפת עמדות של צבא סוריה בצפון המדינה. "לפי מידע שהגיע אלינו, הממשלה הטורקית הגבירה לאחרונה את תמיכתה לטרוריסטים", נמסר בהודעה רשמית. דמשק מתייחסת לכל ארגוני המורדים כ"טרוריסטים". טורקיה, מצדה, מתעקשת כי המשלוחים המדוברים כוללים סיוע הומניטרי בלבד.

"הרשויות הטורקיות יצרו במכוון מצב של כאוס ביטחוני במעברי הגבול בין טורקיה לסוריה, שהוביל למעבר קל של טרוריסטים מסוריה לאירופה, שם הם עלולים לבצע את פשעי הטרור שלהם", נטען בהודעת הצבא הסורי. לדברי דמשק, הטורקים שיגרו אתמול טילים לעבר עמדות של הצבא הסורי באזור לטקיה, במערב המדינה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
טנקים של צבא טורקיה בדרכם לגבול עם סוריה, נובמבר 2015. AP
"הרשויות הטורקיות יצרו במכוון מצב של כאוס ביטחוני". טנקים של צבא טורקיה בסמוך לגבול הסורי, אתמול/AP

המתיחות באזור הגבול הטורקי-סורי התגברה בימים האחרונים, מאז הפלת מטוס הקרב הרוסי על ידי חיל האוויר הטורקי ביום שלישי. רוסיה תומכת בנשיא בשאר אסד ובכוחות המזוהים עמו, ואילו טורקיה תומכת בארגוני המורדים ומשתתפת במאמצי הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית.

(עדכון ראשון: 21:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully