וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות שיא: פוטין הורה על הטלת סנקציות כלכליות נגד טורקיה

הנשיא הרוסי חתם על צו "להגברת הביטחון הלאומי ולהגנת אזרחי רוסיה מפני פעולות לא חוקיות", במסגרתו יוגבל הייבוא מטורקיה ויוטלו מגבלות על המעבר בין המדינות. גורם טורקי בכיר: "צעדים כאלה רק מחריפים את המשבר ביחסים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם אמש (שבת) על צו נשיאותי בנוגע ל"צעדים להגברת הביטחון הלאומי ולהגנת אזרחי רוסיה מפני פעולות לא חוקיות", שמפרט שורת סנקציות כלכליות נגד טורקיה - כך נמסר בהודעה רשמית מהקרמלין. על פי הדיווחים בכלי התקשורת הרוסיים, הסנקציות כוללות הגבלות על ייבוא של מוצרים מסוימים, אולם טרם נודע באילו מוצרים מדובר. בנוסף, הצו קורא לחברות רוסיות להימנע מהעסקת אזרחים טורקים.

כמו כן, סוכנויות הנסיעות הרוסיות יפסיקו למכור חבילות נופש לטורקיה החל מ-1 בינואר 2016, וייאסר על הפעלת טיסות שכר בין רוסיה לטורקיה. אתמול הודיע שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, כי מוסקבה החליטה לבטל את מדיניות הפטור מוויזה לאזרחי טורקיה החל מחודש ינואר 2016. לפיכך, כשתיושם ההחלטה, אזרחי טורקיה לא יוכלו להיכנס לגבולות רוסיה ללא קבלת ויזה מתאימה, כפי שהיה נהוג עד עכשיו.

גורם טורקי בכיר הגיב להודעה הרוסית, שהועברה גם בצירים דיפלומטיים לאנקרה, וטען כי הסנקציות רק יחריפו את המשבר ביחסים בין שתי המדינות. לדבריו, "צעדים כאלה רק יפגמו ביחסים. הם לא מקלים על דבר, אלא רק מעמיקים את הבעיה".

עוד בוואלה! NEWS:
ארדואן "עצוב עקב הפלת המטוס"; רוסיה: "הנסיבות חסרות תקדים"
המתיחות גוברת: רוסיה תאסור כניסת אזרחי טורקיה ללא ויזה
ארדואן מזהיר את פוטין: "אל תשחקו איתנו באש"

מפגין טורקי שורף כרזה שעליה נכתב "פוטין רוצח", 27 בנובמבר 2015. AP
מפגין טורקי נושא כרזה שעליה נכתב "פוטין רוצח", אתמול/AP

מדובר בשלב נוסף במתיחות הגואה בין מוסקבה לאנקרה, על רקע התקרית שהתרחשה בגבול סוריה-טורקיה ביום רביעי, במסגרתה הפילו מטוסי F-16 של חיל האוויר הטורקי מטוס קרב של חיל האוויר הרוסי, בזמן שחצה למרחב האווירי של טורקיה, לטענת אנקרה. טורקיה טוענת כי פעלה לפי ההסכמים בין שתי המדינות וכי המטוס נכנס לשטחה האווירי למשך 17 שניות, אולם במוסקבה הכחישו את הטענות.

אתמול אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב כי הנשיא ולדימיר פוטין "מגויס לחלוטין להתמודד עם האיום חסר התקדים מצד טורקיה". לדבריו, שרי הממשלה והצבא מתכוננים הן במישור הכלכלי והן במישור הצבאי להסלמת היחסים. "הנסיבות הן חסרות תקדים ולכן באופן טבעי התגובה תהיה בהתאם", אמר. הוא הוסיף כי התנהגות חיל האוויר הטורקי הייתה "מטורפת לחלוטין" והטיפול של אנקרה בתקרית הזכיר לו את "תיאטרון האבסורד".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בוועידת ה-G20 באנטליה, נובמבר 2015. GettyImages
"הלוואי שזה לא היה קורה, אבל זה קרה". פוטין וארדואן בוועידת G20 באנטוליה/GettyImages

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן השמיע אתמול מסר מפויס יותר, וטען כי הוא נעצב כששמע על הפלת המטוס. עם זאת, הוא שב והגן על פעולות צבאו ומתח ביקורת על רוסיה על מעורבותה בנעשה בסוריה. "הלוואי שזה לא היה קורה, אבל זה קרה. אני מקווה שזה לא יקרה שוב".

מוקדם יותר ייעץ משרד החוץ הטורקי לאזרחי המדינה לדחות כל נסיעה שאינה דחופה לרוסיה – בדומה להחלטה של משרד החוץ הרוסי מוקדם יותר השובע בנוגע לנסיעות לטורקיה. משרד החוץ של טורקיה, החברה בנאט"ו, מסר היום בהודעה כי בעקבות הקשיים שהערימה רוסיה על תיירים ותושבים מטורקיה במדינה, היא מייעצת לטורקים לדחות כל נסיעה שאין דחופה.

(עדכון ראשון: 19:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully