וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה לאחר הדקירה בנהריה: המשטרה מתקשה לקבוע אם מדובר בפיגוע

למרות מעצר החשוד בן ה-16, העדויות שנגבו מהנדקר ומעדי ראייה וסרטוני האבטחה שמתעדים את הזירה באופן נרחב, במשטרה ובשב"כ טרם קבעו אם הרקע לדקירה פלילי או לאומני. "זה הזוי, מהשעתיים הראשונות היו את כל הפרטים הנדרשים"

ספק 500

יממה לאחר אירוע הדקירה אמש (שישי) סמוך לתחנת המרכזית בנהריה, שבמהלכו נפצע שוטר מג"ב באורח קל עד בינוני, במשטרה ובשב"כ עדיין מתקשים לקבוע אם מדובר באירוע על רקע פלילי או לאומני. החשוד בדקירה, שנלכד כשעתיים לאחר האירוע בתום סריקות נרחבות באזור, הוא נער בן 16, תושב כפר מזרעה שבגליל המערבי. הערב האריך בית משפט השלום בחיפה את מעצרו עד ליום רביעי.

"זה הזוי, כי מהשעתיים הראשונות לאירוע היו למשטרה את כל הפרטים שהם היו צריכים בשביל להחליט לכל הפחות האם מדובר באירוע לאומני או לא", אמר גורם שהיה עד לטיפול המשטרתי באירוע בשטח. "הלוחם שנפצע היה בהכרה מלאה כל הזמן והיה ניתן לגבות את גרסתו המלאה. החשוד בדקירה נעצר שעתיים אחרי האירוע וגם את גרסתו כבר גבו, ובנוסף לזה למשטרה יש כמה סרטונים שתיעדו את האירוע עצמו ואת הדקות שלפניו ואחריו, וכל זה ממספר זוויות שונות".

עוד בוואלה! NEWS:
צפו בתיעוד: התוקף מסתער בדקירות על שוטר המג"ב בנהריה
חשד לפיגוע דקירה: שוטר מג"ב נפצע באורח קל-בינוני בנהריה

פיגוע דקירה בסמוך לתחנה המרכזית בנהריה. 27 בנובמבר 2015.. אדריאן הרבשטיין
"כל כיווני החקירה נבדקים". זירת הדקירה, אמש/אדריאן הרבשטיין

בתיעוד של האירוע, בסביבות השעה 19:00, נראה הקטין תוקף את השוטר, תושב פסוטה שבאזור בן 37, ודוקר אותו בגבו ובחלקים נוספים בפלג גופו העליון. לאחר מאבק קצר בין השניים, הנער נמלט מהמקום, והפצוע פונה לטיפול במרכז הרפואי לגליל בעיר. הבוקר נמסר מהמרכז הרפואי כי חל שיפור במצבו של הפצוע, והוא צפוי להשתחרר כבר מחר מבית החולים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"הלוחם צעק בבהלה, וכשהסתכלתי ראיתי את הנער דוקר אותו"

עד תפיסתו של החשוד העריכו במשטרה כי מדובר בפיגוע דקירה על רקע לאומני, אולם מאוחר יותר, לאחר תפיסתו של החשוד, מסר דובר משטרת מחוף חוף סגן-ניצב ערן שקד כי"מתחקור ראשוני עולה כי ככל הנראה התגלע ויכוח בין המעורבים שקדם למקרה הדקירה". הוא הוסיף: "כל כיווני החקירה נבדקים". בהודעה נוספת היום בשעות הצהריים הובהר כי "הנושא מצוי בחקירה".

עוד עולה מהחקירה כי המעורבים לא הכירו זה את זה לפני האירוע, מה שמחזק את ההערכה כי מדובר בפיגוע. עדותו של עובד באחת החנויות הסמוכות, שנמסרה לידי המשטרה, תומכת בסברה זו. "גם לפי מצלמות האבטחה שלנו רואים שהם לא הכירו לפני הדקירה", סיפר לוואלה! NEWS סחף עזרא, שעבד בפיצוציה הסמוכה לזירה בעת האירוע. "הלוחם עצר אצלי וקנה גלידה. הנער עבר אותו וחיכה לו בהמשך הרחוב. אחרי שהלוחם קנה את הגלידה, הוא המשיך ללכת מערבה, שם חיכה לו המחבל".

פיגוע דקירה בסמוך לתחנה המרכזית בנהריה. 27 בנובמבר 2015.. אדריאן הרבשטיין
"פתאום שמעתי כמה פעמים שקשוקים של דריכות של נשק, אבל כנראה שהיה לו מעצור בנשק"/אדריאן הרבשטיין

"פתאום שמעתי כמה פעמים שקשוקים של דריכות של נשק, אבל כנראה שהיה לו מעצור בנשק", המשיך עזרא. "הלוחם צעק בבהלה, וכשהסתכלתי לראות מה קורה ראיתי את הנער דוקר אותו. הלוחם נאבק בו תוך שהוא היכה בו בנשקו ומרסס אותו בגז מדמיע".

דובר משטרת מחוז חוף, סנ"צ ערן שקד, מסר בתגובה: "משטרת מחוז חוף פועלת מליל אמש למיצוי החקירה באופן מקצועי, יסודי, אחראי וממצה. אין בכוונתנו לחשוף פרטי חקירה". הערב תבקש המשטרה משופטי בית משפט השלום בחיפה להאריך את מעצרו של החשוד בדקירה.

"כנראה שהסכין נשכחה במעיל שלו"

עורך הדין חנא בולוס, המייצג את החשוד, אמר הערב: "על פי ההתרשמות שלי, כנראה שזו בעיה נפשית. זו התנהגות לא מסוברת, אבל מה שבטוח הוא שזה לא ממניע לאומני בכלל. להפך, הקטין חשב להתגייס עם החברים שלו לצבא". עו"ד בולוס הבהיר כי לא הייתה בין המעורבים היכרות מוקדמת.

בולוס הוסיף כי החשוד הוא "בחור נורמטיבי, לומד בתיכון בכיתה י"ב. אין לו עבר פלילי בכלל". לדבריו, בחיפוש שנעשה בביתו לא נמצאו ממצאים מיוחדים. לטענתו, "כנראה שהסכין נשכחה במעיל שלו, הוא לא החזיק סכין כדי לבצע מעשה פלילי".

"היה לו בעבר ניסיון לפגוע בעצמו", הוסיף עו"ד בולוס, "הוא שרט את הידיים שלו. במשפחה יש שסובלים ממחלות נפש ומאושפזים בבית חולים, וההתרשמות שלי מהבחור שבזמן המעשה לא היה בכלל מודע להתנהגות שלו".

(עדכון ראשון: 19:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully