וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה מדאיגה: מי מרעיל למוות את חתולי הרחוב בנס ציונה?

29.11.2015 / 8:15

דיירי רחוב אצ"ל בעיר גילו השבוע שלושה פגרי חתולים שמתו כתוצאה מרעל עכברים שפוזר באזור. אחד הדיירים סיפר לוואלה! NEWS כי התלונן כבר פעמיים במשטרה נגד שכנו - אך הנושא לא טופל. המשטרה: "התלונה בבדיקה"

צילום: איתי אשכנזי

שלושה פגרי חתולים התגלו בשבוע האחרון ברחוב אצ"ל שבנס ציונה. מבדיקה שערכו הרשויות עלה כי החתולים מתו כתוצאה מרעל עכברים שפוזר ברחוב. את איתי אשכנזי, בן 30, זה לא הפתיע. כבר שנתיים שהוא מנהל מאבק עיקש נגד אחד משכניו ברחוב, שלטענתו מתעלל בחתולי הרחוב. "אחד הדיירים ברחוב מתעלל בהם זה תקופה, בועט בהם וזורק עליהם אבנים", אמר אשכנזי והוסיף כי הגיש בעבר תלונה במשטרה, אך הם "לא טיפלו במקרה".

לדברי אשכנזי, "ביום ראשון מצאנו חתול גוסס בפתח הבניין, אלא שאז לא הבנו שמדובר בהרעלה, אז קברנו אותו, אולם בהמשך השבוע מת אחד נוסף". שאר חתולי הרחוב לטענת אשכנזי "גוססים גם כן, חום הגוף שלהם גבוה ויוצא להם קצף רירי מהפה". לאחר שאשכנזי ושכנים נוספים פנו לעירייה ולווטרינר המקומי, "שקבע לאחר בדיקה כי מדובר בהרעלה. אחד השכנים פיזר רעל עכברים במטרה לחסל אותם בגלל שאלו מפריעים לו". לבקשת הווטרינר העירוני, פגרי החתולים יישלחו היום (ראשון) לבדיקה פתולוגית כדי לקבוע שאכן מדובר בהרעלה.

עוד בוואלה! NEWS:
הפגנת תמיכה בתנועה האיסלאמית: "לא נמתין ללגיטימציה מישראל"
ארדואן הביע חרטה על הפלת המטוס הרוסי: "הלוואי שזה לא היה קורה"
עונש המוות של האמן הסעודי שמטלטל את העולם הערבי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מפגרי החתולים ברחוב, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

אשכנזי משוכנע כי מדובר באותו השכן שנגדו הוא מנהל בשנתיים האחרונות מאבק על רווחתם של חתולי הרחוב. "האדם שעשה את זה הוא רוצח, זה חיסול. אני מחכה לניידת של 'תנו לחיות לחיות' ומקווה שנוכל להציל את חמשת החתולים שגוססים כעת", אמר. לדבריו, "אני עצוב ושבור, לא הצלחתי לאכול מאתמול. בעבר הגשתי תלונה על האבנים שהוא יידה לעבר החתולים והבעיטות".

אתמול פנה אשכנזי פעם נוספת למשטרת ראשון לציון, אולם שם נמסר לו "שעדיף להגיע מאוחר יותר או ביום ראשון, עקב עומס במקום". לדבריו, "אין אכיפה נגד הדברים האלו, כל אחד יכול להתעלל בבעלי חיים – ולא יעשו לו דבר. אני מקווה שיעשה שינוי ביחס לנושא ושיעצרו את ההתנהגות הזו, כי זה פשוט רצח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מי פיזר רעל עכברים שהוביל למותם של חתולי רחוב בנס ציונה. ספק 500
אחד החתולים ברחוב, השבוע/ספק 500

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), שיזם חוק להחמרת הענישה למתעללים בבעלי חיים ושיובא ביום רביעי הקרוב לקריאה שנייה ושלישית בכנסת, אמר לוואלה! NEWS כי "חוץ מלהאשים את אותו המנוול שהרעיל בעל חיים בייסורים קשים, האצבע המאשימה מופנית למשטרה שלא עושה כמעט כלום בעניין". לדבריו, "כשאחד השכנים ניגש למשטרה בפעם הראשונה להתלונן נגד אותו שכן - הוא פשוט התקבל שם בלעג ובבוז. מישהו חשב מה היה קורה אם אחד הילדים בשכונה היה נוגע ברעל הזה? אנחנו מודעים לעומס במשטרה, אבל מצפים שהשר לביטחון הפנים יחל כבר לפעול בנושא".

דוברת עמותת "תנו לחיות לחיות", אתי אלטמן, מסרה בתגובה: "מזעזע איך אנשים לוקחים את החוק לידיהם. חבל מאוד שמשטרת ישראל לא מטפלת במלוא החומרה נגד חלאות אדם שאיבדו לגמרי את הרגישות והחמלה כלפי בעלי החיים. תודה לח"כ איציק שמולי שמסייע לנו במאבק בנושא".

עו"ד לירן יגודה, מחזיק התיק לשיפור פני העיר וחבר מועצת נס ציונה אמר כי "מדובר באירוע חמור ביותר. מבחינתי, מי שהורג חתול יכול באותה מידה להרוג אדם. בנס ציונה אנחנו מכבדים את כל בעלי החיים ושומרים עליהם. האירוע ייבדק ומשטרת ישראל תקבל מהעירייה את כל המידע שיש ברשותנו על מנת למצות את הדין עם אותו אדם".

ממשטרת ראשון לציון נמסר: "הוגשו שתי תלונות בנושא, אחת מהן ב-19 באוקטובר בגין יידוי אבנים לעבר חתולים על מנת להרחיקם. לאחר בדיקה הוחלט לסגור התיק באין עבירה פלילית. התלונה שהוגשה היום בגין הרעלה נמצאת בבדיקה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מפגרי החתולים ברחוב, השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully