וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההומואים באוגנדה מחכים באפלה בזמן שהאפיפיור מחבק את העניים

הקהילה הלהט"בית במדינה, שבה היה נהוג עד 2010 עונש מוות על הומוסקסואליות, מקווה שפרנציסקוס יביא עמו מסר של סובלנות לאחר שנים של רדיפה ולא יסתפק רק במסרים של חסד ועזרה לעניים. "הכנסיות שמפלות אותנו צריכות להטיף לקבלה וסובלנות"

האפיפיור פרנציסקוס מבקר בקמפלה שבאוגנדה, 28 בנובמבר 2015. רויטרס
האפיפיור בדרך למיסה שהוא עורך ליד הבירה קמפלה, היום/רויטרס

אלפי בני אדם הגיעו היום (שבת) לעיר נמוגונו שליד בירת אוגנדה, קמפלה, כדי לחזות במיסה שערך במקום האפיפיור פרנציסקוס השוהה במדינה במסגרת ביקורו בן השישה ימים באפריקה. הגשם הכבד שירד ביממה האחרונה, לא מנע מאזרחים רבים לישון הלילה בסמוך לכנסייה שבה נשא את המיסה, בתקווה לראותו בשר ודם.

באוגנדה, שנחשבת למדינה מאוד דתית, 14.1 מיליון מתוך 37 מיליון אזרחיה הם קתולים, ולטענת כלי התקשורת המקומיים, גם מי שאינו קתולי יהיה קשוב לדבריו. זהו ביקורו הראשון של פרנציסקוס ביבשת ובמדינה ועד כה הוא הפיץ מסרים של חסד ועזרה לעניים והטיף נגד שחיתות. הוא צפוי לציין את הצורך בפיוס בין בני השבטים השונים במדינה, ויאחל לאזרחים שהבחירות לנשיאות שיתקיימו בחודש פברואר הקרוב יעברו בשלום.

אך מנושא אחד ועיקרי הוא כנראה יתעלם. הומוסקסואליות היא בלתי חוקית במדינה. בעבר אף היה נהוג עליה עונש מוות, אך סעיף זה בוטל ב-2010. לפי נתונים של ארגונים בלתי ממשלתיים הפועלים באוגנדה, 96% מאזרחי המדינה מאמינים כי ההומוסקסואליות היא בלתי מתקבלת על הדעת. עבור חברי הקהילה הלהט"בית באוגנדה, היה סוף השבוע האחרון מלא בציפייה. דלתות הכנסייה סגורות בפניהם כבר שנים והם קיוו שביקור האפיפיור, שלו הם חיכו זמן רב, יביא עמו מסר של סובלנות לאחר שנים של רדיפה, אלימות ולעתים אף מוות.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
אנקרה "מחזירה" למוסקבה: קוראת לאזרחיה לא לבקר ברוסיה
בניגוד לפסיקת בית הדין בהאג: יפן מחדשת את ציד הלווייתנים
שלושה הרוגים ו-9 פצועים באירוע ירי במרפאת הפלות בקולורדו

האפיפיור פרנציסקוס בקמפלה, בירת אוגנדה, 28 בנובמבר 2015. רויטרס
14 מיליון קתולים. האפיפיור בבירת אוגנדה, היום/רויטרס

התקווה שלהם אינה משוללת בסיס. בכל זאת, מדובר באפיפיור שאחראי לאחת ההתבטאויות יוצאות הדופן ביותר שהשמיע אי פעם בכיר בכנסייה הקתולית, לאחר שאמר ב-2013 כי אסור לשפוט הומוסקסואלים או לדחוק אותם לשולי החברה וכי יש לשאוף לקבל אותם כחלק בסיסי מהחברה. "אם אדם הוא הומוסקסואל, ואם הוא מבקש את אלוהים ואם יש לו רצון טוב, מי אני שאשפוט אותו?", אמר לפני כשנתיים בשיחה שערך עם עיתונאים במטוס שהשיבו לאיטליה מביקור בברזיל.

פרנק מוגישה, אחד מהפעילים הבולטים ביותר בקהילה הלהט"בית במדינה והמנהל של ארגון ששמו "מיעוטים מיניים באוגנדה", אמר בריאיון ל"אל-ג'זירה" כי עד כה ביקור האפיפיור הביא עמו תקווה ואכזבה. "אני מרגיש שהאפיפיור ליברלי ושוחח על הרבה נושאים בעבר, אבל אני עדיין חושב שהוא יכול לומר יותר, שלהט"בים זכאים לקבלה של הכנסייה ושלא צריך להפלות אותם", אמר. "רק אז האלימות נגדנו תופחת בצורה משמעותית. אם הוא אומר משהו, הכנסייה הקתולית באוגנדה תיקח את זה ברצינות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
האפיפיור פרנציסקוס מבקר בקמפלה שבאוגנדה, 28 בנובמבר 2015. רויטרס
"כל אזרחי המדינה, רוצים את אותם דברים". אלפים השתתפו במיסה שערך האפיפיור ליד העיר קמפלה, היום/רויטרס

לדבריו, הוא מאוכזב משום שעדיין לא ברור לו אם הוא ונציגים נוספים מהקהילה יזכו לפגוש את האפיפיור פנים מול פנים. הוא ציין כי אילו היה פוגש אותו היה אומר לו ש"אוגנדה אוהבת אותו מאוד וכך גם הקהילה הלהט"בית. אנחנו, כל אזרחי המדינה, רוצים את אותם דברים, לחיות אחד עם השני בשלום. לכן, הכנסיות שמפלות אותנו צריכות להטיף לקבלה וסובלנות". יחד עם זאת, מוגישה לא איבד תקווה שהוא או אחד מהפעילים האחרים ייפגש עמו לפי שיעזוב ליעד הבא בביקור, הרפובליקה המרכז אפריקנית.

האפיפיור פרנציסקוס בקמפלה, בירת אוגנדה, 28 בנובמבר 2015. רויטרס
האפיפיור פרנציסקוס בקמפלה, בירת אוגנדה, 28 בנובמבר 2015/רויטרס
האפיפיור פרנציסקוס מבקר בקמפלה שבאוגנדה, 28 בנובמבר 2015. רויטרס
האפיפיור פרנציסקוס מבקר בקמפלה שבאוגנדה, 28 בנובמבר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully