וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה הרוגים ו-9 פצועים באירוע ירי במרפאת הפלות בקולורדו

חמוש התבצר במרכז לתכנון המשפחה שבקולורדו ספרינגס יחד עם בני ערובה ופתח בירי. שוטרים פשטו על הבניין והחשוד נעצר לאחר חמש שעות. המרכז היה חשוף לביקורת בגין ביצוע ההפלות, אך טרם התבררו מניעיו של היורה

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

(לפחות 15 בני אדם נהרגו מירי במכללה באורגון שבארצות הברית, בחודש שעבר)

שלושה בני אדם נהרגו ותשעה נוספים נפצעו באירוע ירי, שבמהלכו אדם חמוש התפרץ והתבצר במרכז לתכנון המשפחה "רוקי מאונטיינס" בקולורדו ספרינגס בארצות הברית. ההרוגים הם שני אזרחים ושוטר, ובין הפצועים, שלפי המשטרה מצבם טוב, יש גם שוטרים. בתום מצוד שנמשך כחמש שעות נלכד הלילה (שבת) היורה.

ראש העיר קולורדו ספרינגס, ג'ון סות'רס, אמר כי הוא "מתאבל על אובדנו של שוטר אמיץ". הוא ציין כי טרם התברר מה המניע למעשיו ואם הייתה כוונה לפגוע במרכז בשל פועלו, שכולל בין היתר ביצוע הפלות. המרכז היה חשוף בעבר לביקורת נוקבת מצד שמרנים, המתנגדים להפלות בחריפות.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
חקירת הטרור בפריז: "המוח" תכנן לבצע פיגועים נגד יהודים בטרם חוסל
אב ובנו נורו למוות ברמלה; הרקע פלילי
צפו בתיעוד: התוקף מסתער בדקירות על שוטר המג"ב בנהריה

חמוש השתלט על מרכז לתכנון המשפחה בקולורדו, ארצות הברית, נובמבר 2015. רויטרס
כוחות הביטחון מפנים את בני הערובה/רויטרס

קתרין באקלי, דוברת מטעם המשטרה, אמרה כי שוטרים פשטו על הבניין והחלו להתעמת עם היורה. "השוטרים שנכנסו לבניין נתקלו ביורה ונרשמו חילופי אש", תיארה.

באקלי אף אמרה כי החשוד הביא עמו "פריטים לא ידועים", מה שהעלה חשש כי מדובר בחומרי נפץ ושבכוונתו לפוצץ את הבניין. ואולם, בסריקות שנערכו לאחר האירוע לא נמצאו חומרים כאלה. ברשת החדשות האמריקנית CBS דווח כי החמוש החל בירי בכניסה לבניין, שהייתה מאובטחת באמצעות שומר אחד לפחות.

במהלך האירוע פונו מהמרכז כמה בני אדם, בעוד אחרים נשארו נצורים בתוכו יחד עם החמוש עד שנלכד. האירוע התרחש במהלך יום עבודה שגרתי לאחר חג ההודיה שחל לפני יומיים. לזירה הגיע רכב משוריין אחד לפחות וכמה אמבולנסים, והם פילסו את דרכם למקום בשלג שירד בעת התקרית. לדברי באקלי, החשוד השתמש ב"נשק ארוך", כנראה רובה, ועדים שנכחו במקום ציינו כי שמעו ירי אוטומטי.

חמוש השתלט על מרכז לתכנון המשפחה בקולורדו, ארצות הברית, נובמבר 2015. רויטרס
החמוש, לאחר שנתפס/רויטרס

קואן הואנג, בעל סלון יופי שנמצא בסמוך למרכז, אמר כי כששמע יריות חשש כי מתרחש שוד בבנק שנמצא בקרבת מקום. הוא סיפר כי ראה "שוטרים, חבלנים ואנשים שהתאספו מסביב למרכז לתכנון המשפחה". לאחר מכן, הוסיף, "שוטר נכנס ושאל אם כולנו בטוחים. שאלנו אותו מה קורה והוא ענה שהמשטרה חסמה את החמוש בתוך הבניין, והוא יורה דרך החלונות".

ויקי קוארט, מנכ"לית המרכז לתכנון המשפחה "רוקי מאונטיינס" ונשיאתו, כינתה את האירוע "מצב טרגי". בהצהרה שנמסרה לפני לכידת היורה הבהירה כי "במקום הראשון עומדת הבטיחות של לקוחות המרכז ושל הצוות שלו". היא ציינה כי "במרכז היו אמצעי אבטחה חזקים והוא עבד יחד עם רשויות אכיפת החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully