וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

שוטר מג"ב נפצע מדקירה בנהריה, אלפים בהפגנת תמיכה בתנועה האיסלאמית, ארדואן הביע עצב על הפלת המטוס הרוסי, אב ובנו המוכרים למשטרה נורו למוות ברמלה וזוכה פרס ספיר הסופר אמיר גוטפרוינד מת בגיל 52. אלו הכותרות שעשו את השבת

צילום: מצלמות אבטחה

(צפו: תיעוד הפיגוע בנהריה, אתמול)

שוטר מג"ב נפצע באורח קל-בינוני מדקירה בנהריה

שוטר מג"ב בן 37 נפצע אתמול באורח קל עד בינוני באירוע דקירה בשדרות הגעתון בנהריה, בסמוך לתחנה המרכזית. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו למרכז הרפואי לגליל שבעיר, כשהוא סובל מפצע דקירה בפלג גופו העליון. השוטר משרת באזור ירושלים והיה בדרכו לביתו שבאחד מכפרי הגליל בעת האירוע.

לאחר שעתיים של סריקות, נתפס החשוד במעשה - נער בן 16 מאחד הכפרים בגליל המערבי. במשטרה נבדק אם מדובר באירוע על רקע פלילי או לאומני, אך דווח כי בין השניים התגלע ויכוח טרם הדקירה.

צפו בתיעוד האירוע

הפגנת תמיכה בתנועה האיסלאמית: "לא נמתין ללגיטימציה מישראל"

כעשרת אלפים בני אדם הפגינו היום באום אל-פחם נגד החלטת הממשלה להוציא את הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק. את ההפגנה ארגנה ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל ובמהלכה נואמים ראאד סלאח, נציגים של ראשי ערים ומועצות ערביות וח"כים מהרשימה המשותפת. המפגינים החלו את ההפגנה בתהלוכה ובסיומה יקיימו עצרת בעיר. בנוסף, הם נושאים שלטים בגנות החלטת הממשלה.

יו"ר ועדת המעקב, מוחמד ברכה, אמר בתחילת העצרת שנפתחה בדקת דומייה למען השהידים כי "ההפגנה היום באה לומר שהחלטת הממשלה להוציא את התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק היא החלטה פסולה ואינה מתקבלת מצד כל החברה הפלסטינית בישראל. החברה הערבית לא תיתן לממשלה לפסול ולבודד אף אחד מהמרכיבים הפוליטיים שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

חקירת הטרור בפריז: "המוח" תכנן לבצע פיגועים נגד יהודים בטרם חוסל

מנהיג הקבוצה שביצעה את הפיגועים בפריז ב-13 בנובמבר, עבד אל-חמיד אבאוד הידוע בכינויו "המוח", תכנן לבצע פיגועים נוספים נגד יעדים יהודיים ובמערכת החינוך והתחבורה בצרפת - כך דווח אמש על ידי גורמים המקורבים לחקירת מתקפת הטרור בבירה הצרפתית.

מחומרי החקירה עולה בנוסף כי אבאוד התרברב בפני חבריו על הקלות שבה הצליח להיכנס בחזרה לאירופה דרך יוון לפני כחודשיים, תוך ניצול בלבולם של האירופים בעקבות משבר הפליטים הפוקד את היבשת, ותוך השימוש באמנת שנגן, שאפשרה לו לעבור בין המדינות בהיותו אזרח בלגי.

הערכה: החשד נגד הניצב יביא בסופו של דבר לעזיבתו - או להעזבתו

הניצב הבכיר החשוד בעבירות מין שנחקר ביום רביעי במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) לא יוכל לשוב לעבודתו - כך העריכו אתמול גורמים המעורים בפרטי החקירה. הניצב, ששמו עדיין אסור לפרסום, נחקר בגין שתי עבירות של הטרדה מינית וכן בעבירה של מעשה מגונה.

עד כה, כלל הניצבים שזומנו לחקירה בשל עבירות מין לא שבו לתפקידם. די לזכור את מפקד מחוז ש"י לשעבר ניצב קובי כהן שנחקר על עבירה של הטרדה מינית ברף נמוך מאוד ועל אף שהתיק הפלילי נגדו נסגר, הוא נאלץ להשיב את התג והמדים.

ארדואן הביע עצב על הפלת המטוס הרוסי: "הלוואי שזה לא היה קורה"

בצד ההחרפה ביחסים בין מוסקבה לאנקרה אחרי הפלת מטוס הקרב הרוסי, השמיע היום נשיא טורקיה קולות של התקפלות. "הלוואי שזה לא היה קורה", אמר רג'פ טייפ ארדואן והביע עצב לנוכח התקרית. מוקדם יותר ייעץ משרד החוץ הטורקי לאזרחי המדינה לדחות כל נסיעה שאינה דחופה לרוסיה. זאת לאחר שאתמול הודיע שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי מוסקבה החליטה לבטל את מדיניות הפטור מוויזה לאזרחי טורקיה החל מחודש ינואר 2016. משמעות החלטה זו - כשתיושם – תוביל לכך שאזרחי המדינה לא יוכלו להיכנס לגבולות רוסיה ללא קבלת ויזה מתאימה, כפי שהיה נהוג עד עכשיו.

ארדואן אמר לתומכיו כי הוא נעצב כששמע על הפלת המטוס. עם זאת הוא הגן שוב על פעולות צבאו ומתח ביקורת על רוסיה על מעורבותה בנעשה בסוריה. "הלוואי שזה לא היה קורה, אבל זה קרה. אני מקווה שזה לא יקרה שוב".

אב ובנו המוכרים למשטרה נורו למוות ברמלה; הרקע פלילי

אב ובנו נורו הלילה למוות ברחוב דני מס ברמלה, ולפי החשד מדובר ברצח. מוסטפא מוסרתי בן ה-55 ובנו רמדאן בן ה-27, פונו באופן עצמאי לבית החולים אסף הרופא שבבאר יעקב, ושם נקבע מותם.

רמדאן היה יעד מרכזי של המשטרה ושמו נקשר בשנה וחצי האחרונות לארבעה מעשי רצח שונים, בהם הרצח הכפול של שני תושבי העיר לפני כשנה, שגופותיהם נמצאו שרופות בתוך מכונית BMW בשביל עפר בסמוך למפעל נשר ברמלה, אולם שוחרר מחוסר ראיות. "הוא היה מסוכסך עם שורה של גורמים עבריינים ומשפחות פשע מהצפון מיפו וברמלה", אמר גורם בכיר במשטרת מחוז המרכז. "היו לו סכסוכים פתוחים והשם שלו עלה בחשד למעורבות בארבע מעשי רצח".

זוכה פרס ספיר הסופר אמיר גוטפרוינד מת בגיל 52

הסופר זוכה פרס ספיר אמיר גוטפרוינד הלך אתמול לעולמו בעקבות מאבק במחלת הסרטן והוא בן 52. גוטפרוינד נפטר בבית החולים רמב"ם בחיפה. רק לפני שלוש שנים וחצי, בשנת 2011, נפטרה אשתו, נטע שמיר, ממחלת הסרטן. כשלוש שנים וחצי לאחר מכן גילה גוטפרוינד שחלה בסרטן גם כן. הוא הותיר אחריו אישה (לה נישא לאחר מות אשתו הראשונה) וחמישה ילדים.

ספרו הראשון "שואה שלנו" זכה בפרס בוכמן בשנת 2001 וספרו השני "אחוזות החוף" זכה בפרס ספיר בשנת 2003. בשנת 2013 זכה גוטפרוינד בפרס היצירה לסופרים ומשוררים על שם ראש הממשלה לוי אשכול והוציא את הספר "מזל עורב". ספרו האחרון שיצא היה "אגדת ברונו ואדלה". ספריו של גוטפרוינד תורגמו לאנגלית, צרפתית, גרמנית, הולנדית, צ'כית והונגרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully