וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: החשד נגד הניצב יביא בסופו של דבר לעזיבתו - או להעזבתו

28.11.2015 / 1:03

על פי גורמים המקורבים לחקירה, הקצין שנחקר השבוע בגין הטרדה ומעשה מגונה יועמד לכל הפחות לדין משמעתי, דבר שיוביל לסיום דרכו במשטרה. לדבריהם, התלונה מהווה חלק ממאבקי כוחות בין בכירים בארגון

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

הניצב הבכיר החשוד בעבירות מין שנחקר ביום רביעי במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) לא יוכל לשוב לעבודתו - כך העריכו אתמול (שישי) גורמים המעורים בפרטי החקירה. הניצב, ששמו עדיין אסור לפרסום, נחקר בגין שתי עבירות של הטרדה מינית וכן בעבירה של מעשה מגונה. עד היום, כלל הניצבים שזומנו לחקירה בשל עבירות מין לא שבו לתפקידם. די לזכור את מפקד מחוז ש"י לשעבר ניצב קובי כהן שנחקר על עבירה של הטרדה מינית ברף נמוך מאוד ועל אף שהתיק הפלילי נגדו נסגר, הוא נאלץ להשיב את התג והמדים.

הקצין החשוד הוצא לחופשה של שבוע, אולם ספק אם לאור העננה הכבדה שמעליו, יוכל לשוב ולכהן בתפקיד הבכיר והרגיש. כלל הראיות נגד הקצין, מעבר לתלונת הקצינה, גובשו בטרם נקרא לחקירה - כשהדבר נעשה רק לאחר שהתשתית הראייתית הייתה מגובשת ומוצקה.

לקריאה נוספת:
הניצב החשוד הוא רק חוליה אחת: מה יהיה על צמרת המשטרה?
שני שוטרים העידו במח"ש: ראינו את הניצב מנסה לנשק את הקצינה
הניצב החשוד בעבירות מין: "לא הטרדתי, זה סיכול ממוקד"

ניצב במשטרה שנחקר במח"ש בחשד לעבירות מין, 26 בנובמבר 2015.. שלומי גבאי
הניצב החשוד, אתמול/שלומי גבאי

על אף התשתית הראייתית נגד הניצב, התלונה המדוברת לא מגיעה בחלל ריק. כבר תקופה ארוכה ישנה יריבות בין אנשי היחידה שבראשה עומד הניצב, לבין אגף אחר במשטרה. מדובר במאבקי כוח המונעים, בין היתר, על רקע קידומים שונים. מקורביו של הניצב טוענים כי הן התלונה והן העדויות התומכות, מגיעות הישר מהמחנה היריב, שיזם קנוניה נגדו על מנת להדיח אותו מתפקידו. המידע הראשוני על אודות הניצב הגיע ישירות למח"ש, כך שלדבריהם, ברור שהגורם שהעביר את הדברים היה בעל אינטרס. למרות זאת, במחלקה הצליחו לגבש כאמור ראיות התומכות במידע, וכן הגיעו לשוטרת עצמה, שהגישה תלונה מפורטת בעניין, ולעדי הראיה.

מאידך, ייתכן שהחקירה נגד הניצב איננה סוף פסוק במאבק הקצינים הבכירים ביחידות המשטרה המובילות, ולא מן הנמנע כי צפויות חקירות נוספות שיגיעו דרך מידע מודיעיני כחלק מהטחת הרפש ההדדית.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמו של הניצב הבכיר, העומד בראש יחידה שאמונה על החקירות הרגישות ביותר, צפוי להתפרסם ביום ראשון. הן ההטרדות והן ניסיון הנשיקה לכאורה מצויים ברף הנמוך של עבירות המין, וגם אם הם יוכחו ברמת סבירות גבוהה, הרי שניתן להעריך שהניצב לא יועמד לדין פלילי.

עם זאת, החשדות צפויים להוביל לכל הפחות להעמדה לדין משמעתי, דבר שיוביל לסיום דרכו במשטרה, לצד האפשרות כי לאור ההתפתחויות, הוא יעדיף למנוע מבוכה ויתפטר לפני הליך דיוני כלשהו. הפרשיה מתרחשת על רקע כניסתו לתפקיד של המפכ"ל החדש רוני אלשיך, שציפה לקבל פיקוד כללי "נקי" יותר מבחינת הגיליון הרישומים הפליליים של בכירי המשטרה. לאור הדברים, אם חקירת הניצב תימשך, הרי שייתכן שאלשיך לא ירצה להשאיר אותו בארגון.

במח"ש צפויים להמשיך לחקור בשבוע הבא את הפרשה שמטלטלת את המשטרה. בידי המחלקה ראיות המחזקות את גרסתה של המתלוננת, קצינה המשרתת כיום במטה הארצי, לפיה לפני כחמש שנים העיר לה הניצב הערות בעלות גוון מיני מובהק. עם זאת, האירוע החמור יותר הוא ניסיון של הקצין הבכיר, על פי החשד, לנשק את הקצינה.

אמש פורסם בוואלה! NEWS כי בשבוע האחרון גבו במח"ש עדויות התומכות בגרסת המתלוננת. מדובר בעדויות של שתי קצינות אחרות ששהו באותו אירוע חברתי שהתרחש לפני כחמש שנים. העדות סיפרו לחוקרי מח"ש כי הבחינו בניצב, שהיה אז בדרגת תת-ניצב, רודף אחרי הקצינה, תופס אותה בידה ומנסה לנשק אותה. בשלב זה, סיפרו הקצינות, היא הדפה אותו ממנה. העדויות הוטחו בניצב במהלך חקירתו ביום רביעי, אולם הוא הכחיש אותן. מדובר בחיזוק משמעותי לטענות המתלוננת, שכן העדות, על פי גורמים המעורים בחקירה, נחשבות דווקא כמקורבות לניצב החשוד.

(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully