וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד בטקס לזכר קורבנות הפיגועים: "נהרוס את צבא הקיצונים"

27.11.2015 / 14:00

שבועיים אחרי מתקפת הטרור הקטלנית של דאעש, נשיא צרפת השתתף בטקס שאליו הגיעו גם משפחות הנרצחים. "נעשה הכל כדי להגן על ילדינו", הבטיח. "נקיים עוד מופעים ואירועי ספורט"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

צרפת קיימה היום (שישי) טקס ממלכתי לזכרם של 130 קורבנות מתקפת הטרור בפריז שאירעה לפני שבועיים. כאלף בני אדם התקבצו לטקס שנערך במרכז העיר, בהם הנשיא פרנסואה הולנד, ראש הממשלה מנואל ואלס ומשפחות הנרצחים. הנוכחים עמדו דקת דומייה והוקראו שמותיהם של ההרוגים.

בנאומו הבטיח הולנד כי ארצו "תעשה כל שביכולתה כדי להרוס את צבא הקיצונים", כשהוא התייחס לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), שקיבל אחריות על הפיגועים הקטלניים ביותר בתולדות המדינה. מאז הגבירה צרפת את תקיפותיה נגד מטרות הארגון בסוריה ובעיראק ואף שלחה את נושאת המטוסים "שארל דה גול" לים התיכון. "נעשה הכל כדי להגן על ילדינו".

נשיא צרפת פרנסואה הולנד בטקס אזכרה לקורבנות הפיגועים בפריז, 27 בנובמבר 2015. רויטרס
נשיא צרפת הולנד בטקס הזיכרון בפריז, היום/רויטרס

נשיא צרפת הבטיח כי התגובה למתקפה תהיה קיומם של עוד מופעים, קונצרטים ואירועי ספורט לנוכח העובדה שחלק מהמחבלים התפוצצו בסמוך לאצטדיון הכדורגל "פארק דה פראנס" וחוליה אחרת טבחה ביותר מ-80 בני אדם שצפו בהופעת רוק באולם "בטקלאן".

בין אלו שנכחו בטקס הזיכרון היו הוריו של ניק אלכסנדר הבריטי, שנרצח במתקפה. הם אמרו כי הם עתה "קשורים בלבם" לאלו שאיבדו את יקיריהם. ואולם, לא כל משפחותיהם של הקורבנות נענו להזמנה לאירוע שהתקיים במתחם שבו נמצא מוזיאון צבאי וקברו של נפוליאון. אחת המשפחות הסבירה לתקשורת המקומית כי סירובה נובע מכך שהממשלה נכשלה בהגנתה על המדינה לאחר מתקפות טרור שאירעו מוקדם יותר השנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פצועים ממתקפת הטרור בפריז בטקס זיכרון, 27 בספטמבר 2015. רויטרס
לא כולם הגיעו. פצועים וקרובי משפחה של הקורבנות, היום/רויטרס

אתמול נפגשו הולנד ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין ודנו במאבק בדאעש בעקבות המתקפה בפריז והפלת מטוס הנוסעים הרוסי בחצי האי סיני בחודש שעבר, שגם עליו קיבל אחריות הארגון. השניים סיכמו כי מוסקבה תמקד את הפצצותיה בסוריה ביעדי דאעש, אחרי שנטען כי רוסיה תוקפת בעיקר ארגוני מורדים מתונים הלוחמים במשטר. ואולם, תקרית הפלת מטוס הקרב הרוסי בידי טורקיה השבוע רק חידדה את המתיחות בין המעצמות סביב הסוגיה.

סוגיית עתידו של הנשיא נותרה סלע המחלוקת העיקרי בין המעצמות הדנות בפתרון המשבר במדינה, שיביא לסיום מלחמת האזרחים שנמשכת כמעט חמש שנים. בעלות בריתו העיקריות של אסד, רוסיה ואיראן, מתעקשות כי אין לכלול את הנושא בשיחות הבינלאומיות המתקיימות בשבועות האחרונים, ואילו המערב, מדינות ערב המתונות וטורקיה דורשות את עזיבתו.

חיילי צבא סוריה חוגגים את שבירת המצור על בסיס כוויירס שבמזרח המדינה, נובמבר 2015. AP
צרפת מוכנה לשתף עמם פעולה. כוחות מצבא סוריה/AP

בתוך כך, שר החוץ של צרפת לורן פביוס אמר היום כי כוחותיו של אסד יוכלו להשתתף בקואליציה נגד דאעש, אולם הוא שב על עמדתה של פריז ולפיה הדיקטטור יצטרך לוותר על כסאו בסופו של דבר. "החיילים על הקרקע לא יכולים להיות שלנו, אלא חיילים סורים מצבא סוריה החופשי, ממדינות ערב הסוניות ואין סיבה שלא גם מכוחות המשטר", הסביר שר החוץ בריאיון לרשת הרדיו RTL, מבלי לפרט.

דיפלומטים המעורים בנושא מסרו כי הוא כבר ציין בעבר שצבא סוריה יוכל להשתתף במלחמה ב"מדינה האיסלאמית" לאחר שתוקם ממשלת אחדות בדמשק.

פביוס הדגיש כי "אם אנחנו רוצים להתקדם לעבר סוריה חופשית ומאוחדת, הוא (אסד), המקור למותם של 300 איש ולמיליוני פליטים, לא יכול להיות מי שיוביל זאת. אסד לא יכול להיות העתיד של העם שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully