וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "תקרית נוספת כמו הפלת המטוס תסכן את התיאום עם המערב"

נשיא רוסיה הבהיר כי שיתוף הפעולה עם הקואליציה האמריקנית יימשך, אך הזהיר מהסכנות לכך בשל הפלת מטוס הקרב בידי טורקיה. הולנד בתום פגישם: "הוסכם לתקוף רק מטרות של דאעש"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר אמש (חמישי) כי הצבא הרוסי ימשיך את התיאום עם ארצות הברית ועם החברות בקואליציה הבינלאומית שמובילה וושינגטון נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), וישתף פעולה עם המערב בקביעת המטרות לתקיפה, אך הבהיר כי "תקריות כמו השמדת מטוס הקרב ומותו של הטייס" יעמידו בסיכון כל שיתוף פעולה עתידי. הוא הוסיף כי רוסיה תקיים "התייעצויות רציניות" עם ארצות הברית בנושא הפלת מטוס הקרב הרוסי בידי חיל האוויר הטורקי.

פוטין אמר את הדברים במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד, שקיים בשבוע האחרון סבב פגישות עם מנהיגי בריטניה, גרמניה, סין וארצות הברית, במטרה לגבש כוח בינלאומי שיאבק בדאעש בסוריה, בתגובה למתקפת הטרור בפריז לפני כשבועיים. הולנד הבהיר כי רוסיה וצרפת יגבירו את שיתוף המודיעין בנוגע לדאעש ולארגוני מורדים אחרים בסוריה.

עוד בוואלה! NEWS:
המאבק בדאעש מתרחב: חיילים אמריקנים הגיעו לצפון סוריה
טורקיה: עיתונאים נעצרו יום לאחר הפצצת "שיירת סיוע" לסוריה
פוטין: "טורקיה קונה נפט מדאעש"; ארדואן: "תוכיח"

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בוועידת ה-G20 באנטליה, נובמבר 2015. GettyImages
"טורקיה מעלימה עין מפעילות דאעש בשטחה". פוטין וארדואן בפגישת G20 באנטליה/GettyImages

שאלת עתידו של נשיא סוריה בשאר אסד נותרה שנויה במחלוקת, אולם פוטין הבהיר כי "עתידו חייב להיקבע על ידי העם הסורי". כמו כן, הולנד הוסיף כי השניים הסכימו "לתקוף רק טרוריסטים ולוחמי דאעש, ולא לתקוף כוחות שנאבקים בטרוריסטים". במקביל, צרפת תגביר את תמיכתה בארגוני מורדים הלוחמים בשטח.

המתיחות הגואה בין רוסיה לטורקיה הורגשה גם בדברי המנהיגים אמש, ופוטין שב וטען כי "טורקיה מעלימה עין" מהברחות נפט של דאעש לשטחה. לדבריו, "באופן תיאורטי", יכול להיות שאנקרה לא מודעת להעברת הנפט לשטחה, אולם "קשה להאמין" שזהו המצב. הולנד תיאר את הפלת המטוס כ"תקרית מצערת", וקרא לצדדים לשמור על איפוק.

בתוך כך, גורמים המקורבים לנשיאות בטורקיה מסרו כי הנשיא רג'פ טייפ ארדואן ישוחח עם פוטין בטלפון היום לכל המאוחר, לאחר שבריאיון לרשת "פראנס 24" טען המנהיג הטורקי כי הנשיא הרוסי "לא ענה לו" כשניסה לשוחח עמו לאחר התקרית. בדברים שנשא אמש באנקרה, הבהיר ארדואן כי לטורקיה "אין כל סיבה לפעול נגד רוסיה".

על פי הדיווח בעיתון הטורקי "הורייט", ארדואן הוסיף: "המטוס הופל במסגרת הנהלים שהוכרזו מראש. זהות המטוס לא הייתה ידועה בעת התקרית". לדבריו, "חוסר ההסכמה עם רוסיה בנוגע למדיניות בסוריה אינה קשורה ליישום הנהלים".

(עדכון ראשון: 23:40)

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מפגינים רגמו באבנים ובביצים את שגרירות טורקיה במוסקבה, 25 בנובמבר 2015. AP
"חוסר ההסכמה עם רוסיה בנוגע למדיניות בסוריה אינה קשורה ליישום הנהלים". שגרירות טורקיה במוסקבה, שהותקפה לאחר הפלת המטוס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully