וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר הרשות לשעבר דחלאן: להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל

מוחמד דחלאן, שהיה ממנהיגי הרשות הפלסטינית, אמר בריאיון לרשת גרמנית כי ישראל "הרסה את תהליך השלום". הוא הבהיר כי אינו רואה עצמו מועמד לרשת את אבו מאזן, ואמר שיתמוך במרואן ברגותי לתפקיד היו"ר

דחלאן. מערכת וואלה!
מוחמד דחלאן/מערכת וואלה!

בכיר הרשות הפלסטינית לשעבר, מוחמד דחלאן, קרא אתמול (חמישי) לרשות להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל, והבהיר כי הוא אינו רואה עצמו מועמד לרשת את יו"ר הרשות, אבו מאזן. בתוך כך, הבהיר דחלאן כי הוא תומך במרואן ברגותי לתפקיד. בריאיון לרשת הטלוויזיה הגרמנית "דויטשה ווילה", האשים דחלאן כי "הרשות הפלסטינית הפכה ללא יותר מאשר קבלן ביצוע ביטחוני של ישראל".

דחלאן היה בעבר בכיר בהנהגת פתח ואחד האנשים החזקים ברשות הפלסטינית, ונחשב מועמד לרשת את אבו מאזן. הוא היה מפקד מנגנון הביטחון המסכל ברצועת עזה עד להשתלטות חמאס עליה בהפיכה ב-2007, אחריה איבד מכוחו הפוליטי. בעקבות סכסוך מר עם אבו מאזן, סולק דחלאן מהרשות, והוא שוהה בימים אלו באיחוד האמירויות הערביות.

עוד בוואלה! NEWS:
הטרדות, פרישות ורונאל פישר: צמרת המשטרה מתפוררת
היהודי שתקף בדואי שנחשד כמחבל: "מתנצל, זה היה בלהט הרגע"
באושר ובכאב: נישאה הצעירה שאיבדה את אביה ואחיה בפיגוע

מרואן ברגותי, 2012. AP
מרואן ברגותי/AP

דחלאן אמר כי על הרשות להפסיק את התיאום הביטחוני בין מנגנוני הביטחון שלה לבין ישראל, המתבצע מאז הסכמי אוסלו, משום שישראל כבר אינה מכבדת את ההסכם. "לאחר שישראל הרסה את תהליך השלום, הרשות כבר אינה ממלאת את אותו תפקיד שמילאה בזמנו של יאסר ערפאת", אמר. "הצעירים הפלסטינים מתקוממים נגד המצב המשפיל הזה, והרשות הופכת ללא רלוונטית".

לשאלת המראיין אם הוא רואה את עצמו היו"ר העתידי של הרשות, השיב דחלאן בשלילה. הוא ציין כי יתמוך במרואן ברגותי, מפקד ה"תנזים" המרצה כיום חמישה מאסרי עולם בישראל, אם זה יחליט להתמודד לתפקיד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
חמושים של חמאס במהלך הפגנה ברצועת עזה. רויטרס
"חמאס לא שונה באופן מהותי מהרשות הפלסטינית". חמושים של חמאס בהפגנה ברצועת עזה/רויטרס

דחלאן הבהיר כי חמאס לא מהווה אלטרנטיבה אמיתית לרשות: "חמאס לא שונה באופן מהותי מהרשות הפלסטינית. הם קוראים להתנגדות, אבל לא משתתפים עם ירושלים וחברון במרידתם נגד הכיבוש הישראלי. הם טוענים שהם אינם מקיימים משא ומתן עם ישראל, אבל כמובן שהם מקיימים מגעים לא ישירים עימה, שהרי ישראל שולטת בכל המעברים לרצועה. אין הבדל בין מגעים ישירים ובלתי ישירים עם ישראל". עם זאת, דחלאן הוסיף כי לעם אין ברירה אחרת מלבד פיוס אחדות לאומי בין פתח לחמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully