וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: ניסוי מוצלח נוסף במערכת ההגנה הימית "ברק 8"

26.11.2015 / 17:30

המערכת, שפותחה בישראל ובהודו, הצליחה ליירט מזל"ט שדימה טיל אויב המשוגר לעבר הים. היא תהפוך מבצעית בתוך שנתיים. ה"ברק 8", שיוצב על ספינות חיל הים, נועד להגן גם על אסדות הגז

צילום: התעשייה האווירית

ניסוי מוצלח נוסף התקיים הבוקר (חמישי) במערכת ההגנה הימית "ברק 8". בניסוי, שערכו משרד הביטחון וצה"ל בשיתוף משרד ההגנה ההודי, דימה מזל"ט באורך 2.5 מטרים את היעד ששוגר לעבר הים. המכ"ם של המערכת מסוג "אדיר" זיהה את המזל"ט כמטרת אויב ושיגר לעברה מיירט מספינת חיל הים "להב". נצפתה פגיעה מדויקת במטרה. "זו עוד מדרגה בדרך להרחבת ההגנה על כלי השיט שלנו", אמר קצין בכיר בצה"ל נוכח התוצאות החיוביות. "בעתיד יש כוונה להרכיב את המערכת על ספינת סער 6 שיגנו על אסדות הגז בים". הפרויקט, שהמפתחת העיקרית שלו היא התעשייה האווירית ונעשה בשיתוף תעשיות ביטחוניות מישראל ומהודו, מתעכב כבר כמה שנים בדרך להכרזה על מבצעיות.

עוד ידיעות צבאיות בוואלה! NEWS
המאבק בטרור הפלסטיני מחזיר את צה"ל לימי מלחמת לבנון השנייה
בצה"ל נמנעים מחיכוך: "המדיניות היא לא להפיל שום מטוס רוסי"
הערכה במערכת הביטחון: אם התקציב יקוצץ – הסיוע מארה"ב לא יגדל

ניסוי בטיל "ברק 8", נובמבר 2014. ספק 500
הניסוי ב"ברק 8"/ספק 500

הקצין הבכיר העריך כי סדרת הניסויים אמורה להסתיים בתוך שנה עד שנתיים: "אני חושב שהניסוי הזה הסיר חסמים בפיתוח". בהתייחסו לעיכובים אמר: "כל פיתוח טכנולוגי נתקל בסיכונים. זה חלק מהפרויקט, וזה סביר שיהיו עיכובים. בוודאי כשאנחנו מדברים על שיתוף פעולה בין שתי מדינות".

כמו כן, הוא אישר כי בעתיד תדע מערכת "ברק 8" ליירט גם טילים מסוג KH-110 בעלי טווח של 2,000 ק"מ, דוגמת אלה ששיגרו הרוסים בשבוע האחרון מהים הכספי ואשר פגעו במטרות בסוריה. "הטיל הזה הוא בתוך מעטפת הביצועים של ברק 8", הסביר הקצין.

יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית, התייחס לנושא: "הצלחת הניסוי הבוקר מהווה אבן דרך משמעותית בתוכנית 'ברק 8'. הניסוי הביא לידי ביטוי את אמינות ואיכות המערכת, יחד עם יכולותיה הטכנולוגיות המתקדמות. הפרויקט הייחודי מבטא שיתוף פעולה הדוק בין ה-DRDO, התעשייה האווירית, מפא"ת וצבאות שתי המדינות. 'ברק 8' היא אחת מספינות הדגל של התעשייה האווירית ונחשבת למנוע צמיחה של החברה למול לקוחותיה בעולם כולו".

סמנכ"ל התעשייה האווירית, מנהל חטיבת טילים וחלל, בועז לוי, אמר: "'ברק 8', על נגזרותיה היבשתית והימית, חברה במועדון היוקרתי של הפיתוחים הצבאיים הישראלים המצליחים ביותר בעולם. בפיתוח המערכת באה לידי ביטוי חדשנות, יצירתיות, ומסירות אישית ראויה לציון של כל העוסקים בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully